| شرکت خودروسازی کی جی موبیلیتی (KGM) به طور رسمی از تصاویر پیکاپ جدید موسو پرده برداری کرد. این محصول که نسخه تولید انبوه پروژه Q300 است، قرار است به تدریج جایگزین مدل های فعلی موسو اسپرت و موسو خان در سبد محصولات این برند شود. این خودرو با پیشرانه های احتراق داخلی (بنزینی و دیزلی) عرضه خواهد شد و انتظار می رود اوایل سال آینده میلادی وارد بازار شود. بازگشت یک نام آشنا در قالبی تازه به گزارش خودرو بانک، تا پیش از این، سازنده تنها مراحل نهایی آماده سازی نسخه تولیدی این مدل را با کد داخلی Q300 و صرفاً در پوشش های استتاری سنگین به نمایش گذاشته بود. اما اکنون وضعیت کاملاً شفاف شده است: نسخه نهایی با همان نام اصیل موسو (Musso) روانه بازار خواهد شد. این نام گذاری همچنین برای زیرمجموعه اختصاصی وانت های این برند که اوایل امسال معرفی شد، استفاده می شود. با این حال، در کاربرد روزمره، این مدل بدون هیچ پسوندی و صرفاً با نام موسو شناخته خواهد شد. شایان ذکر است که KG Mobility همان میراث دار شرکت کره ای سانگ یانگ (SsangYong) است و نام موسو برای علاقه مندان قدیمی این برند و بازار خودروی ایران، نامی کاملاً شناخته شده و باسابقه محسوب می شود. پلتفرم و ابعاد احتمالی موسو جدید قرار است نقش یک پیکاپ کار و تجاری را در سبد محصولات ایفا کند و جایگزین دو مدل شاسی مستقل (Body-on-frame) فعلی شود. این امر نشان می دهد که محصول تازه نیز بر پایه ساختار سنتی و مستحکم شاسی نردبانی توسعه یافته است. اگرچه ابعاد دقیق هنوز اعلام نشده است، اما جهت مقایسه، مدل فعلی موسو اسپرت طولی بیش از 5 متر و فاصله محوری 3100 میلی متری دارد، در حالی که طول مدل بزرگتر یعنی موسو خان از 5.4 متر فراتر می رود. بنابراین، احتمال عرضه نسل جدید در بیش از یک نسخه از نظر طول اتاق بار و فاصله محوری، دور از انتظار نیست.  طراحی جسورانه و تغییرات کابین نمای بیرونی موسو جدید از زبان طراحی تنومند و قدرتمندی پیروی می کند. المان های کلیدی در طراحی ظاهری شامل چراغ های عمودی مجهز به دی لایت LED، جلوپنجره بزرگ و سپرهای حجیم و عضلانی است. همچنین یک پکیج ظاهری سفارشی با نام گرند استایل (Grand Style) برای این خودرو در دسترس خواهد بود که جلوپنجره ای برجسته تر را به خودرو اضافه می کند؛ تصاویر رسمی منتشر شده نیز مربوط به همین نسخه است. در بخش داخلی، هرچند هنوز رونمایی کامل انجام نشده است، اما تصاویر استخراج شده از ویدیوهای تبلیغاتی نشان می دهد که موسو همچنان از نمایشگرهای جداگانه برای کلاستر (صفحه کیلومتر شمار) و سیستم اطلاعات سرگرمی (Infotainment) استفاده می کند. تغییر مهم دیگر در پنل تهویه مطبوع رخ داده است؛ جایی که پنل لمسی جای خود را به سه کلید چرخشی (روتاری) با نمایشگرهای کوچک داخلی داده است که از نظر ارگونومی و کاربری در حین رانندگی، عملکرد بهتری دارند. مشخصات فنی و پیشرانه جزییات دقیق فنی و اعداد مربوط به پیشرانه ها هنوز منتشر نشده است. با این حال، عرضه نسخه های بنزینی و دیزلی قطعی شده است. پیکاپ های فعلی این برند معمولاً از یک پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل با قدرتی بیش از 200 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می برند. سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل (AWD) نیز به صورت استاندارد یا سفارشی ارائه می شود و انتظار می رود آرایش فنی مشابهی برای نسل جدید نیز در نظر گرفته شود. زمان عرضه و برنامه آینده طبق برنامه اعلام شده، فروش KGM موسو جدید در بازار داخلی کره جنوبی در سه ماهه اول سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. رونمایی کامل به همراه انتشار کاتالوگ فنی دقیق احتمالاً پیش از پایان زمستان سال جاری انجام می شود. این مدل جدید با طراحی مدرن تر و کابین بازنگری شده، فصلی تازه را در تاریخچه پیکاپ های این برند رقم می زند و جایگاه KGM را در بازار رقابتی خودروهای دوکابین تثبیت خواهد کرد. |