| نزدیک ترین چیزی که پورشه به یک ماشین زمان واقعی دارد، همین بخش Sonderwunsch یا سفارشات ویژه است. اگر مالک خودرویی خاص باشید و البته توان مالی کافی داشته باشید، می توانید آن را به کارخانه بازگردانید تا مهندسان پورشه ذره ذره بازش کنند و دوباره از نو بسازند. نتیجه، تولید خودرویی است با کیلومترشمار صفر و وضعیتی کاملا کارخانه ای؛ فرآیندی که تمام مراحل آن هم به صورت رسمی مستند می شود. کررا GT حاضر دقیقا همین مسیر را طی کرده؛ ابرخودرویی که دو دهه پیش متولد شده، اما حالا دوباره مثل روز اول نفس می کشد. بسیاری از طرفداران خودرو، کررا GT را خودرویی ترسناک برای رانندگی می دانند؛ به خصوص اینکه پاول واکر، بازیگر محبوب نیز به دلیل سرعت بالا در داخل این خودرو کشته شد. فراتر از تعمیر؛ بازگشت رسمی به خدمت کارخانه پورشه این نوع پروژه ها را Factory Re-Commission می نامد؛ اصطلاحی که خیلی بیشتر از یک تعمیر یا بازسازی ساده معنا دارد. در این فرآیند، خودرو تا آخرین پیچ باز می شود و تمام قطعات فنی آن به مشخصات دقیق سال تولید بازمی گردند. همان طور که پیش تر یک کاین GTS نسل اول با گیربکس دستی کمیاب چنین تجربه ای را پشت سر گذاشت، حالا نوبت به این کررا GT ده سیلندر رسیده است. از نظر فنی، همه چیز دقیقا همان چیزی است که در سال 2005 تعریف شده بود؛ اما از نظر ظاهر و شخصیت، داستان کاملا فرق می کند. ادای احترام به اسطوره ای از لمانز مالک این کررا GT تصمیم گرفته بود که هویت بصری خودرو را کاملا دگرگون کند. رنگ نقره ای کلاسیک کنار گذاشته شده و جای خود را به یک لیوری مسابقه ای داده که یادآور پورشه 917 افسانه ای، برنده لمانز 1970 است. همان خودروی شماره 23 که با رنگ های نمادین شهر سالزبورگ اتریش در تاریخ ماندگار شد. این رنگ آمیزی با دقتی وسواس گونه اجرا شده و برای محافظت از آن، یک لایه پوشش شفاف روی بدنه کشیده اند؛ چون مالک، ویکتور گومز، برخلاف بسیاری از کلکسیونرها قصد دارد واقعا با این خودرو رانندگی کند، نه اینکه آن را به یک شیء داخل موزه تبدیل کند.  جزییات ظاهری؛ وقتی هر قطعه معنا دارد در کنار لیوری خاص، تغییرات ظاهری دیگری هم اعمال شده تا این کررا GT شخصیت منحصر به فردتری پیدا کند. تزیینات فیبرکربنی با رنگ مشکی مات، عدد مسابقه ای 23 روی بدنه، توری های مشکی آنادایز شده روی درپوش موتور و رینگ های تیره رنگ، همگی در خدمت ایجاد تضاد و هماهنگی بیشتر با ترکیب قرمز و سفید بدنه هستند. نتیجه، خودرویی است که هم ادای احترام به گذشته می کند و هم کاملا شخصی و متفاوت به نظر می رسد. کابینی غرق در آلکانترا  تحول فقط به بیرون خودرو محدود نشده است. فضای داخلی Carrera GT هم بازتعریفی کامل را تجربه کرده و آلکانترای قرمز، نقش اصلی را در آن بازی می کند. داشبورد، پنل درها، کنسول میانی و حتی غربیلک فرمان، همگی با این متریال نرم و لوکس پوشیده شده اند. جالب تر اینکه حتی فضای بار جلو نیز با یک ست چمدان هماهنگ، همان حس و حال را ادامه می دهد. در برخی بخش ها از پارچه های مشکی الهام گرفته از پورشه 918 اسپایدر استفاده شده و صندلی های کربنی مات هم با جزییات داخلی هماهنگ شده اند.  یک ابرخودروی کمیاب، با ارزشی نامعلوم کررا GT یکی از تنها 1270 دستگاهی است که بین سال های 2003 تا 2006 ساخته شد. در زمان عرضه، قیمت آن حدود 452 هزار یورو در آلمان و 440 هزار دلار در آمریکا بود. پورشه هرگز هزینه دقیق این بازسازی را اعلام نکرده، اما تردیدی نیست که چنین پروژه ای ارزان تمام نمی شود. با این حال، برای مالک خودرو، ارزش واقعی در جای دیگری است. همان طور که خودش می گوید: حالا من یک کررا GT کاملا نو دارم؛ با کیلومتر صفر و بدنه و کابینی که دقیقا مطابق رویاهای شخصی ام ساخته شده است. گاهی واقعا نمی توان روی بازگشت یک افسانه، قیمت گذاشت. |