| مراسم اسکار قرار است از سال 1408 به طور کامل از تلویزیون های سنتی به فضای آنلاین منتقل شود. بر اساس یک قرارداد چندساله جدید، پلتفرم یوتیوب حق انحصاری جهانی پخش بزرگ ترین شب سینمای جهان را به مدت چهار سال در اختیار خواهد داشت. این قرارداد که تا سال 1412 ادامه دارد، فقط شامل پخش مراسم اصلی نیست، بلکه فرش قرمز، تصاویر پشت صحنه و دسترسی به مهمانی رسمی پس از مراسم را هم در بر می گیرد. به گزارش فارس، مدیران آکادمی اسکار در بیانیه ای اعلام کرده اند که این همکاری جهانی با یوتیوب به آن ها کمک می کند تا مخاطبان بسیار گسترده تری در سراسر دنیا داشته باشند. به گفته بیل کریمر و لینت هاول تیلور ، آکادمی یک نهاد بین المللی است و این تغییر مسیر می تواند ارتباط سینماگران و اعضای آکادمی با تماشاگران جهانی را تقویت کند. در سال های اخیر، ترکیب رأی دهندگان اسکار هم بین المللی تر شده و اکنون حدود 21 درصد آن ها خارج از آمریکا هستند.مدیرعامل یوتیوب، نیل موهان ، گفته این همکاری می تواند نسل جدیدی از علاقه مندان سینما را جذب کند و در عین حال به میراث تاریخی اسکار وفادار بماند. این قرارداد همچنین شامل برنامه هایی مثل اعلام نامزدها، جوایز افتخاری، گفت وگو با فیلم سازان، برنامه های آموزشی سینمایی و پادکست ها خواهد بود. یوتیوب در سال 1404 رکورد بیشترین سهم تماشاگر در آمریکا را ثبت کرده و حتی در شهریور همین سال، نخستین بازی زنده لیگ فوتبال آمریکایی را با بیش از 17 میلیون بیننده پخش کرد. این تصمیم در حالی گرفته شده که شبکه ای بی سی امسال توانست بینندگان اسکار را به حدود 19.7 میلیون نفر برساند، هرچند این رقم با رکورد تاریخی سال 1376، زمانی که فیلم تایتانیک بیش از 57 میلیون بیننده داشت، فاصله زیادی دارد. سخنگوی ای بی سی اعلام کرده این شبکه تا سال 1407، از جمله مراسم صدمین سال اسکار، همچنان پخش این رویداد را بر عهده خواهد داشت. به طور کلی، انتقال اسکار به یوتیوب موجی از واکنش و شوک در صنعت سرگرمی ایجاد کرده و بسیاری آن را نشانه ای از تغییر قطعی قدرت از تلویزیون به پلتفرم های آنلاین می دانند. |