| در خبری که شاید تا چند سال پیش غیرممکن به نظر می رسید، جدیدترین نسخه از سری Battlefield توانست رقیب دیرینه و قدرتمند خود، Call of Duty را در بازارهای اروپایی با اختلاف فاحشی شکست دهد. به گزارش وب سایت TheGamer و بر اساس داده های منتشر شده توسط GSD، بازی Battlefield 6 در هفته اول عرضه خود در اروپا، عملکردی خیره کننده داشته و توانسته است 63 درصد بیشتر از Call of Duty: Black Ops 7 (در بازه زمانی مشابه عرضه) فروش داشته باشد. همچنین Battlefield 6 با استقبال مثبت منتقدان و میانگین نمره 83 روبرو شده و توانسته اعتماد از دست رفته طرفداران را بازگرداند. در مقابل، Black Ops 7 با نقدهای منفی مواجه شده و حتی در متاکریتیک نمره کاربران فاجعه بار 1.7 را دریافت کرده است. داده ها نشان می دهند که فروش Call of Duty Black Ops 7 نسبت به نسخه سال گذشته یعنی Black Ops 6 حدود 50 درصد کاهش داشته است. البته باید توجه داشت که آمار GSD تنها شامل فروش مستقیم (فیزیکی و دیجیتالی) است و بازیکنانی که از طریق سرویس گیم پس به تجربه بازی پرداخته اند را شامل نمی شود. با این حال، اختلاف 63 درصدی در فروش مستقیم با رقیب اصلی، شکستی بزرگ برای اکتیویژن محسوب می شود. همچنین آمار استیم نشان می دهد که Battlefield 6 به اوج 747 هزار بازیکن همزمان دست یافته، در حالی که لانچر Call of Duty از زمان عرضه نسخه جدید به زحمت به 100 هزار بازیکن رسیده است. شما همچنین می توانید نقد و بررسی وب سایت گیمفا از بازی Call of Duty Black Ops 7 را از طریق این نشانی مطالعه نمایید. |