| فرارو- قیمت رنو ساندرو و استپ وی با توجه به سال ساخت، میزان کارکرد و نوع گیربکس تفاوت دارد. به گزارش فرارو؛ بازار خودروهای کارکرده ساندرو دنده ای را بین 815 تا 965 میلیون تومان قیمت گذاری کرده، در حالی که ساندروهای اتوماتیک -بسته به سلامت بدنه و سال تولید- از حدود 925 میلیون تا بیش از 1.2 میلیارد تومان معامله می شوند. در سوی دیگر، استپ وی با برچسب قیمتی بالاتر قرار دارد. بهای استپ وی های دنده ای از 925 میلیون تا بیش از 1.09 میلیارد تومان متغیر است و برای استپ وی های اتوماتیک این رقم تا حدود 1.4 میلیارد تومان هم می رسد. تمامی این مدل ها در بازار خودرو دست دوم حضور دارند و مونتاژ آن ها از سال 1398 در پارس خودرو متوقف شده است. تفاوت رنو ساندرو و ساندرو استپ وی  ساندرو طراحی ساده ای دارد؛ یک هاچ بک متعارف با فرم های هندسی و چراغ های کشیده (شبیه به نسخه ساده تندر 90). رنو استپ وی ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد (حدود سه سانتی متر) و حس وحالرکراس اوورها را منتقل می کند. استپ وی با المان هایی مانند رکاب های جانبی، زه های مشکی دور گلگیر، باربندهای سقفی و سپرهای نقره ای از ساندرو متمایز می شود. با این حال، اگر از فاصله دور به دو خودرو نگاه کنید، شاید تفاوت چشمگیری احساس نشود. در فضای کابین اوضاع تقریبا مشابه است و طراحان رنو زحمت تغییر طرح داخلی را به خود نداده اند. داشبورد، پنل فرمان، صندلی ها و جنس متریال یسکان است و تنها تفاوت ملموس به رنگ دوخت صندلی ها و ارتفاع نشیمن بازمی گردد. از لحاظ امکانات رفاهی نیز هر دو خودرو ساده و دور از هر نوع المان لوکسی هستند؛ شیشه ها و آینه های برقی، سیستم صوتی با پورت USB، دکمه های کنترل زیر فرمان و قفل مرکزی. ساندرو و استپ وی تقریبا یک خودرو هستند و تفاوت دو خودرو بیشتر به حس رانندگی بازمی گردد تا مکانیزم فنی؛ هر دو از پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر با قدرت 105 اسب بخار استفاده می کنند و جعبه دنده ها همان پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک معروف رنو هستند. شتاب صفر تا صد ساندرو در نسخه دستی حدود 10.5 ثانیه است و استپ وی اندکی کندتر عمل می کند. مصرف سوخت هر دو خودرو نیز حدود 7 لیتر در هر صد کیلومتر قرار دارد. استپ وی هنگام عبور از چاله یا سرعت گیر نرم تر عمل می کند اما سر پیچ ها کمی تمایل به تکان جانبی دارد. فرمان آن اندکی سنگین تر و سواری اش کمی خشک تر از ساندرو احساس می شود. |