| فرارو- قیمت وویا پشن در بازار ایران با تعرفه 15 درصدی خودروهای هیبریدی محاسبه می شود. به گزارش فرارو؛ وویا پشن، سومین محصول وویا پس از کراس اوور فری و ون دریم معرفی وارد ایران شد. ورود وویا پشن به کشور نه تنها آخرین تکه پازل خانواده وویا را تکمیل کرده، بلکه در بحث شتاب هم پای وویا فری، برادر شاسی بلند خود پیش رفته و حالا عنوان سریع ترین سدان وارداتی بازار ایران را بدست آورده است. نسخه EREV این خودرو با دو موتور برقی در مجموع 530 اسب بخار قدرت و شتاب حدود 4.5 ثانیه دارد. طراحی و ویژگی های ظاهری سریع ترین سدان وارداتی وویا پشن ثمره همکاری دانگ فنگ با استودیوی طراحی ایتال دیزاین است؛ در نمای جلو، چراغ های باریک و ممتد و جلوپنجره سنتی حذف و همچنین سپر عقب با خطوط تیز و اسپویلر متحرک برقی شده.  هرچند خط سقف شیب دار و فرم فست بک خودرو حسی شبیه به سدان های اسپرت اروپایی را تداعی می کند اما رینگ های 18 اینچی آلومینیومی و تزیینات فلزی در قاب پنجره ها هویت لوکس تری به این سدان چینی بخشیده. حجم دهی نرم در کاپوت و سپر جلو نیز در هماهنگی کامل با طرح آیرودینامیک بدنه قرار گرفته است. طراحی چراغ های عقب هم به شکل یک نوار باریک در سراسر عرض خودرو ادامه یافته تا چهره خودرو را پورشه و لوسید ایر نزدیک کند. وویا پشن ابعادی به طول 5088، عرض 1970 و ارتفاع 1505 میلی متر دارد. بدین ترتیب، این خودرو در دسته سدان های بزرگ جای میگیرد.حتی بزرگتر از تویوتا کمری و آئودی A6. مشخصات فنی وویا پشن نسخه وارداتی وویا پشن که سروش موتور آن را برای عرضه آماده کرده از نوع برد افزا یا EREV است؛ یعنی خودرو در اصل برقی است اما برای افزایش برد پیمایش، موتور بنزینی کوچکی به عنوان ژنراتور در آن قرار گرفته.  وویا پشن مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 128 اسب بخار است که وظیفه شارژ باتری ها را به عهده دارد. حرکت خودرو اما توسط دو موتور برقی انجام شده و مجموع توان حرکتی دو موتور را به 530 اسب بخار و گشتاور خروجی 810 نیوتن متر می رساند. وویا پشن به باتری 43 کیلووات ساعتی مجهز شده که برد تمام برقی را تا 202 کیلومتر و در حالت هیبریدی به 1250 کیلومتر می رساند. سیستم تعلیق دوبل ویشبون در بخش جلو و مولتی لینک در قسمت عقب هم سواری نرم با تعادل بالا را در مسیرهای طولانی تضمین می کند. به این معنا که پشن از نظر شتاب و توان حرکتی همسو با وویا فری پیش رفته (4.5 ثانیه) و عنوان سریع ترین وارداتی بازار را از آنِ خود کرده است. کابین و امکانات رفاهی و ایمنی فضای داخلی وویا پشن همچون دیگر محصولات این برند تلفیقی از المان های مدرن و لوکس است؛ سه نمایشگر 12.3 اینچی مقابل راننده و سرنشین جلو، داشبوردی تمام دیجیتال را شکل داده اند. کیفیت متریال داخلی شامل چرم روشن، تزیینات فلزی و تودری های نرم هم این سدان چینی را به پای برندهای اروپایی رسانده.  همچنین فاصله محوری سه متری، فضای جاداری را برای سرنشینان ردیف عقب فراهخم کرده. صندلی ها یز مجهز به گرم کن، سرد کن و ماساژور جداگانه هستند. وویا پشن از نظر فناوری های ایمنی و کمک راننده، سطحی بالاتر از انتظار دارد: 6 کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، پایش خستگی راننده، هشدار برخورد از جلو و عقب، سامانه نگهدار خودرو بین خطوط، دستیار تعویض خط، رادار خط خوان، هشدار خروج غیرایمن از خودرو، دستیار پارک خودکار، دوربین 540 درجه، سنسور نور و باران و کروز کنترل تطبیقی. افزون بر این، در صندوق عقب پشن برقی بوده و دستگیره های در خودرو هم کاملا مخفی است. قیمت وویا پشن برای ایرانی ها وویا پشن در بازار چین حدود 53 هزار دلار قیمت دارد. قیمت این خودرو در ایران با احتساب تعرفه واردات 15 درصدی خودروهای هیبریدی و مالیات و هزینه شماره گذاری در محدوده 4.8 میلیارد تومان قرار گیرد؛ وویا پشن وارداتی سروش موتور احتمالا برای مشتری دست اول حول و حوش رقم 5 میلیارد تومان قیمت گذاری خواهد شد اما در بازار آزاد باید آماده هر عدد و رقمی باشیم. |