| با ظهور اینترنت و شبکه های اجتماعی گروه هایی از مردم توانستند با شکل دادن ایده آل ها و ادراک عمومی به عنوان اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی شناخته شوند. این افراد نوع جدیدی از تأییدکننده شخص ثالث مستقل هستند که نگرش مخاطبان را از طریق وبلاگ ها، توییت ها و استفاده از سایر رسانه های اجتماعی شکل می دهند. به گزارش ایکنا، حال یکی از زیرشاخه ها همان مام فلوئنسرها (momfluencer) هستند که تصاویر فیلم ها یا تجارب مادری خود را در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تیک تاک و… با مخاطبانشان به اشتراک می گذارند. آن ها ابتدا در وبلاگ ها با لغت مام بلاگر تعریف می شدند و بیشتر اهداف آموزشی را جهت تقویت مهارت فرزندپروری دنبال می کردند، اما با پیدایش شبکه های اجتماعی بسیاری از آن ها به سکو اینستاگرام منتقل و با عنوان مام فلوئنسر معرفی شدند. نکته مهم در پیدایش این دسته بیشتر بر دو موضوع تبلیغات و تأثیرگذاری ها متمرکز است که موجب انتقادها و تحقیقات کارشناسان در حوزه سبک زندگی شده است. یکی از جنبه های تأثیرگذاری مام فلوئنسرها این است که این افراد با اشتراک گذاری یک نوع خانه داری و یا فرزندپروری ایده آل، باعث ایجاد افسردگی و اضطراب در مادران می شوند. بنابراین در سلامت روان مادران جامعه تأثیرگذار هستند. وجه دیگر آن ها، بلندگو بودنشان در حوزه تبلیغات و لوازم منزل است و تبلیغ کننده هایی برای شرکت های تجاری در خانواده محسوب می شوند. مادران از یک اهمیت فرهنگی به سبب انتقال معنا و چگونگی وظیفه مادری برخوردارند و اغلب مام فلوئنسرها در حال تبلیغ مدگرایی، مصرف گرایی و تغییر نقش های والدگری که برگرفته از الگوهای غربی است. |