| نیسان درحال آماده شدن برای رونمایی از نسل بعدی پیکاپ ناوارا در تاریخ 19 نوامبر (28 آبان ماه) است. این مدل پایان یک دهه حضور ناوارا D24 در بازار را رقم می زند و مدل جدیدی با پلتفرم مشترک با میتسوبیشی ترایتون را معرفی می کند. نام ناوارا در سطح جهانی استفاده خواهد شد. بااین حال مدل جدید مخصوص بازارهای اقیانوسیه و برخی از بازارهای آسیایی، با سایر نسخه های ناوارا در آمریکای جنوبی و چین متفاوت است. نیسان ناوارا جدید روی شاسی نردبانی میتسوبیشی ساخته شده است. این شاسی در سال 2023 معرفی شد و نشانگر همکاری عمیق تر بین این دو خودروساز ژاپنی است. با وجود زیرساخت های مشترک، نیسان قصد دارد ناوارا را از طریق اصلاحات طراحی و مهندسی متمایز کند.  رندرهای اولیه توسط هنرمند دیجیتال نیکیتا چویکو ، براساس تیزرهای نیسان، نمای جلویی با سبک طراحی خاص نیسان شامل کاپوت برجسته، جلوپنجره بازطراحی شده و چراغ های جلوی LED مجزا را نشان می دهد. در نمای عقب، طراحی چراغ های عمودی ترایتون حفظ شده اما یک نوار مشکی و نشان نیسان بین آن ها قرار گرفته است. نمای جانبی به جز تغییرات کوچک تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. تیزر منتشرشده توسط نیسان، بر حضور قدرتمند ناوارا در بازار اقیانوسیه تأکید می کند. در بازار اقیانوسیه از زمان عرضه این پیکاپ در سال 1986 تاکنون بیش از 420,000 دستگاه ناوارا فروخته شده است.  مشخصات فنی نیسان ناوارا جدید انتظار می رود ناوارا جدید به یک موتور 2.4 لیتری توربودیزل با قدرت 201 اسب بخار مشابه ترایتون مجهز باشد. طبق گزارش ها، یک نسخه پلاگین هیبریدی از ناوارا درحال توسعه است که با روند برقی سازی صنعت خودرو مطابقت دارد.  در سطح جهانی، نسخه های مختلف ناوارا کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند. آمریکای جنوبی نسخه به روز از مدل فعلی را دریافت خواهد کرد، درحالی که مدل فرانتیر پرو در چین ارتباطی با ناوارا مبتنی بر ترایتون نخواهد داشت. این استراتژی نشانگر تلاش نیسان برای تطبیق پیکاپ های خود با نیازهای منطقه ای و درعین حال حفظ هویت برند است. نیسان ناوارا جدید در بخش شلوغ پیکاپ های اندازه متوسط با تویوتا هایلوکس، فورد رنجر، فولکس واگن آماروک، ایسوزو D-Max، مزدا BT-50، کیا تاسمان و مدل های نوظهور چینی مانند بی وای دی شارک و گریت وال موتورز کنون رقابت خواهد کرد. ناوارا با ترکیب DNA میتسوبیشی و سبک طراحی نیسان، قصد دارد ترکیب جذابی از حس آشنای قدیمی و نوآوری مدرن را در یک بازار رقابتی ارائه دهد. |