| فرارو- مهدی دهقان؛ شهرداری تهران به مناسبت روز نوجوان، دست به طراحی بیلبوردهایی با محوریت نسل زد زده است. به گزارش فرارو، موضوع اصلی این بیلبوردها، حول محور ادبیات نسل زد می گردد. شهرداری با استفاده از پاره ای از اصطلاحات موجود در ادبیات نسل نوجوان جامعه، علاوه بر تلاش برای نشان دادن آشنایی با نسل جدید، تعابیر خودخواسته ای را نیز به این اصطلاحات نسبت داده است. یک شوخی کاملا جدی با شهرداری و بیلبوردهایش کافی است برای لحظاتی با یکی از همین نوجوانان به اصطلاح نسل زد هم صحبت بشوید. خیلی زود متوجه خواهید شد که بیلبوردهای شهرداری تهران، نه تنها ارتباطی با این نسل ندارد که حتی در اغلب موارد برایشان موجب خنده و استهزا نیز هست. شهرداری تهران زحمت کشیده است و بعضی از اصطلاحات و تکیه کلام های نسل زد را با تعابیری خودخواسته و در بسیاری از مواقع عجیب وغریب در سطح شهر منتشر کرده است. مثلا عبارت انقدری تاکسیک نیستم که گوستت کنم به شرم بر من اگر حریم تو پیش چشمان من شکسته شود تعبیر شده است که الحق جای تعجب دارد.  به نظر می رسد که شوخی شهرداری تهران را تنها باید با شوخی پاسخ داد؛ در نتیجه بد نیست ما هم کمی سر خوشی را با حضرات باز کنیم؛ ها؟ عارضم که بنده برای رفع فاصله مسئولین کشور با نسل نوجوان جامعه چند تا راه حل اساسی دارم: اولین مرحله این است که هیچ کاری نکنید. این نوب بازی ها فقط از مسئولینی برمی آید که فرق نسل زد را با نسل ضد نمی دانند؛ شما که ماشاالله همه نسل شناسید نباید از این نچسب بازی ها دربیاورید.  دومین مرحله این است که هرچه سریع تر از امیررضا احمدی، مشاور نسل زد شورای اطلاع رسانی دولت، فاصله بگیرید. یعنی در واقع هرکس هرکجا که هست، یک قدم از امیررضا احمدی دورتر بشود. اگر هم فاصله تان را رعایت نمی کنید، به شکل سلبی با مسئله برخورد کنید. یعنی چه؟ یعنی ببینید امیررضاجان چه کارهایی انجام می دهد و مطمئن باشید هیچ نسل زدی دیگری این کارها را دوست ندارد. از آنجایی که شما احتمالا سوبر ترین نسل زدی تاریخ را به عنوان نماینده نسل زد انتخاب کرده اید، احتمال اینکه با مشاوره های او به راه حل هایی برسید که برای پدربزرگ من هم خَز به نظر می رسند، زیاد است. سومین مرحله این است که تمام اعضای تحریریه و تعبیریه شهرداری را اخراج کنید. کسی که می تواند چنین تعابیری از اصطلاحات نسل زد داشته باشد، قطعا فرد مناسبی برای نوشتن در مورد نسل زد نیست. به جای این ها از خانم ژیلا صادقی استفاده کنید. خانم صادقی خوب بلد است چطور از زیر زبان بلاگرهای نسل زدی حرف های آبدار بیرون بکشد. چهارمین مرحله این است که واقع گرا باشید. یعنی بنده قبول دارم که اکثریت قریب به اتفاق نسل زدی ها اهل کارهای حسنه و صله رحم و بگوبخندهای در چهارچوب عرف هستند، اما به هرحال گروه بسیااااااار کوچکی از این نسل هم هستند که شبیه تصورات شما و ما رفتار نمی کنند. وقتی قرار است محتوایی تولید کنید، مطمئن بشوید که برای هر دو گروه جذاب خواهد بود. مرحله پنجم این است که شبیه شوهرعمه ها نباشید. اینکه برای جلب توجه عده ای دست به شوخی های کرینج بزنید، شما را بیشتر تبدیل به تعدادی شوهرعمه بی مزه می کند و بس. در نتیجه سعی کنید ابتدا جهان نسل زد را درک کنید و بعد معادن نمکتان را به آن ها نشان بدهید. مرحله ششم که مهم ترین مرحله است این است که درک کنید که ارتباط با نسل زد با بازگویی طوطی وار چهار تا جمله ممکن نیست. نسل زد یک مجموعه رفتار است نه صرفا چهار تا عبارت که برای شما آشنا نیست. شما نمی توانید به خواسته های حقیقی یک نسل احترام نگذارید و بعد سعی کنید با درآوردن ادای آن ها خودتان را تبدیل به بخشی از آنان بکنید. تا به حال با خودتان فکر کرده اید که اصلا چرا به این ها می گویند نسل زد؟ یکی از اصلی ترین دلایل این نام گذاری این است که این نسل در معاشرت با اینترنت رشد کرده اند. در معاشرت با اینترنت... در معاشرت با اینتر... در معاشرت با این... در معاشرت با... در معاشر... در مع... در... ببخشید اینترنتم قطع شد؛ بقیه مطلب را با نمک دوستان در شهرداری کامل کنید. |