| در سال 2026، رنو قصد دارد تا یکی از محبوب ترین نام های تاریخ خود، یعنی تویینگو را احیا کند. این بار اما همه چیز متفاوت است؛ خبری از موتور بنزینی نیست و نسخه ی جدید، کاملا برقی طراحی شده است. نسخه ی جدید تنها در دو سال توسعه یافته و ادای احترامی است به نسل اول تویینگو که بین سال های 1992 تا 2012 میلیون ها طرفدار پیدا کرد. طراحی؛ بازی با خاطرات براساس گزارش motor 1 ، رنو بار دیگر در طراحی رترو-مدرن می درخشد. از چراغ های گرد جلو و نوار باریک جلوپنجره گرفته تا سه دریچه معروف روی کاپوت و چراغ خطر قرمز مرکزی، همه یادآور اولین نسل توینگو هستند. با این حال، حالا با بدنه ی پنج در، خطوط نرم تر و جزییاتی مدرن تر روبه رو هستیم. ابعاد خودرو شامل 3٫78 متر طول، 1٫72 متر عرض و 1٫49 متر ارتفاع می شود؛ کوچک، جمع وجور و کاملا مناسب شهرهای شلوغ. نسخه های استاندارد روی رینگ های 16 اینچی حرکت می کنند، اما علاقه مندان می توانند رینگ های اسپرت 18 اینچی را هم انتخاب کنند. کابینی ساده اما هوشمند  داخل کابین، رنو بین نوستالژی و فناوری تعادل ایجاد کرده است. داشبوردی ساده با صفحه نمایش 7 اینچی پشت فرمان و نمایشگر لمسی 10 اینچی در مرکز کنسول، فضای داخلی را مدرن کرده اند. با این حال، رنگ بدنه بیرونی که به داخل ادامه یافته، یادآور جذابیت مدل کلاسیک است. فرمان و پنل ها هنوز هم از دکمه های فیزیکی استفاده می کنند؛ تصمیمی خوشایند برای رانندگانی که از صفحات لمسی بی احساس خسته شده اند.  اما برگ برنده ی توینگو در عقب است؛ دو صندلی مجزای کشویی که به ندرت در این کلاس دیده می شوند. صندلی جلو نیز کاملا تخت می شود تا بتوان وسایل بلند را حمل کرد. صندوق عقب با گنجایش 360 لیتر، برای خودرویی در این ابعاد بسیار سخاوتمندانه است. قلب الکتریکی، برای زندگی شهری  نسل جدید تویینگو به ریشه های دیفرانسیل جلو بازگشته است. پیشرانه برقی نصب شده در جلو، 80 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب صفر تا صد 12٫1 ثانیه شاید هیجان انگیز نباشد، اما برای رانندگی در شهر کاملاً کافی است. باتری 27٫5 کیلووات ساعتی LFP تا 263 کیلومتر برد (براساس چرخه WLTP) فراهم می کند و در حالت شارژ سریع 50 کیلوواتی، تنها در 30 دقیقه از 10 تا 80 درصد پر می شود.  وزن 1200 کیلوگرمی تویینگو باعث شده تا چابک تر از بیشتر خودروهای برقی هم کلاس خود باشد. این خودرو همچنین از شارژ دوطرفه (V2L) پشتیبانی می کند، به این معنا که می توانید از باتری خودرو برای تامین برق وسایل دیگر استفاده کنید. قیمت و رقبا رنو تویینگو E-Tech Electric در اسلوونی تولید خواهد شد و قیمت آن زیر 20 هزار یورو (حدود 23 هزار دلار) تعیین شده است. این خودرو با رقبایی چون فیات 500e، هیوندای اینستر و BYD Dolphin Surf رقابت خواهد کرد، در حالی که فولکس واگن ID.1 تا 2027 وارد میدان نخواهد شد. |