| برند آکورا (Acura) زیرمجموعه شرکت خودروسازی هوندا ژاپن به شمار می آید که محصولات لوکس تری را با فناوری هوندا اما با لوگوی انحصاری خود به بازار عرضه می کند. به عبارت بهتر این برند دقیقاً همان نقش لکسوس (برای شرکت تویوتا) و اینفینیتی (برای شرکت نیسان) و جنسیس را برای شرکت هیوندای ایفا می کند. به گزارش ایران، طی چند دهه اخیر برند آکورا هرگز در ایران فعالیتی نداشت و برند شناخته شده ای نبود. اما حالا این خودروساز مطرح ژاپنی با مدل اینتگرا برای اولین بار به ایران می آید تا رقبایی همچون لکسوس و نیسان را به چالش بکشد. اگر بخواهیم اینتگرا را در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم که همان هوندا سیویک است که کمی آرایش کرده! چهره ظاهری این خودرو بی شباهت به نسل قبلی محصولات هوندا نیست. از آنجا که بازار هدف اصلی این محصول، آمریکای شمالی خواهد بود، طراحان آکورا با حجم پردازی هنرمندانه ای که روی پیکره این خودرو داشته اند، از نسل نو اینتگرا یک لیفت بک عضلانی و باب میل آمریکایی ها ساخته اند. چراغ های LED جلو و عقب به همراه جلوپنجره 5 ضلعی و خروجی دوگانه اگزوز و رینگ های 18 اینچی از جمله مهم ترین عناصر طراحی این خودرو به شمار می آیند. آکورا اینتگرا قرار است در دو نسخه بنزین سوز و هیبریدی عرضه شود که نسخه بنزین سوز مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 200 اسب بخاری خواهد بود. در این خودرو از جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده شده که انقلاب بزرگی در فناوری جعبه دنده های هوندا/آکورا به شمار می آید. نسل نو اینتگرا به سامانه کمک فنرهای تطبیقی (در حالات Comfort، Sport و Normal) و دیفرانسیل لغزش محدود مجهز بوده که می تواند بهبود کیفیت رانندگی این خودرو در فصل برف و سرما را به ارمغان آورد. از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به مواردی مانند سیستم صوتی حرفه ای ساخت برند Krell ، نمایشگر 9 اینچی لمسی، سامانه رانندگی بین خطوط، سامانه کروز کنترل هوشمند با قابلیت ترمز خودکار، سامانه روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور، سنسور خواب آلودگی راننده، گرمکن فرمان، رادار 360 درجه و صندلی های برقی در هشت جهت مجهز به گرمکن و ماساژور اشاره کرد. قیمت پایه اینتگرا در بازارهای جهانی از حدود 34 هزار دلار آغاز می شود که این رقم در نسخه فول آپشن به 40 هزار دلار می رسد. طبق اعلام آکورا این خودرو با گارانتی بی قید و شرط 7 ساله به فروش خواهد رسید. |