| فرارو- انتخاب بهترین خودرو وارداتی برای سواری گرفتن، کاملا به سلیقه مربوط می شود. هر کارشناسی در بازار می تواند مولفه خاصی برای انتخاب بهترین خودرو وارداتی داشته باشد اما وقتی ملاک را با عدد و رقم تعیین کنیم، تکلیف ماجرا تا حدود زیادی مشخص می شود. به گزارش فرارو؛ از بین خودروهای وارداتی موجود در بازار، مزدا CX50 بیشترین اختلاف قیمت را بین نمایندگی فروش و بازار آزاد تجربه می کند و می تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری باشد. کیا اسپورتیج، وویا فری و نیسان آلتیما نیز در نمایندگی و بازار آزاد بین یک تا دو میلیارد و 230 میلیون اختلاف قیمت دارند. شماره یک| کیا اسپورتیج  کیا اسپورتیج 2025 توسط شرکت وارد کننده با قیمتی نزدیک چهار میلیارد و 268 میلیون به فروش می رسد اما همین خودرو در بازار آزاد شش میلیارد و 500 میلیون قیمت دارد و نسخه صفرکیلومتر 2024 را شش میلیارد و 200 میلیون می خرند. اختلاف قیمت کیا اسپورتیج در نمایندگی و بازار آزاد به این ترتیب به حدود دو میلیارد و 230 میلیون تومان می رسد که نشان از تفاوت تقریبا 50 درصدی دارد. کیا اسپورتیج بعد هشت سال موفق به عبور از سد واردات خودرو به ایران شد و بدنیست بدانید نسخه های کارکرده آن سال ها را با کارکرد پایین، تا مرز سه میلیارد برای فروش می گذارند. شماره دو| مزدا CX-50  مزدا CX50 به خاطر موتور 2.5 لیتر در دسته وارداتی های گرانقیمت قرار می گیرد. خودرویی که ذاتا بین 30 تا 43 هزار دلار قیمت دارد اما توسط شرکت وارد کننده با قیمت سه میلیارد و 690 میلیون تومان روانه بازار شده است. قیمت مزدا CX50 در بازار آزاد خیلی بیشتر از این حرف هاست و به هفت میلیارد و 800 میلیون تومان می رسد. کسی که تصمیم به خرید مزدا CX50 از نمایندگی می گیرد و بلافاصله قصد فروش در بازار آزاد را دارد، می تواند منتظر سود چهار میلیارد و 100 میلیونی باشد؛ معادل 110 درصد. شماره سه| وویا فری  وویا فری در بازار آزاد حول وحوش هفت میلیارد تومان بی زبان قیمت پیدا کرده است. خودرویی که جزو مدل های تازه نفس وارداتی قرار دارد و نسخه اصلاح شده آن پا به ایران گذاشته است. وویا فری جدید با ظاهری اسپورت تر طراحی شده و داخل اتاق هم تغییر و تحول هایی مثل جابجایی اهرم تعویض دنده به چشم می خورد. از بحثمان دور نشویم. وویا فری که درباره آن صحبت می کنیم، توسط شرکت وارد کننده مهر امسال چهار میلیارد و 750 میلیون قیمت گذاری شد و در همان مهر ماه 200 میلیون تومان دیگر روی این عدد آمد. قیمت وویا فری در نمایندگی و بازار آزاد قریب دو میلیارد تومان یا به عبارت بهتر، 40 درصد تفاوت دارد. شماره چهار| نیسان آلتیما  نیسان آلتیما تنها محصول غول ژاپنی در پروژه جدید واردات خودرو به ایران نیست و همزمان مدل هایی مثل ایکس تریل، نیسان ترا، نیسان سانی و نیسان سیلفی هم پا به کشور گذاشتند. با این حال فعلا فقط سرمایه گذاری روی نیسان آلتیما توجیه اقتصادی دارد. قیمت نیسان آلتیما وارداتی در بازار آزاد به پنج میلیارد و 500 میلیون تومان می رسد. همین خودرو به دست شرکت وارد کننده معادل چهار میلیارد و 250 میلیون به فروش می رسد تا سود حاصل از دلالی نیسان آلتیما حدود یک میلیارد و 250 میلیون تومان باشد. | خودرو | نمایندگی | بازار | سود خریدوفروش | | کیا اسپورتیج | چهار میلیارد و 268 میلیون | شش میلیارد و 500 میلیون | دو میلیارد و 230 میلیون | | مزدا CX50 | سه میلیارد و 690 میلیون | هفت میلیارد و 800 میلیون | چهار میلیارد و 100 میلیون | | وویا فری | چهار میلیارد و 950 میلیون | هفت میلیارد | دو میلیارد و 50 میلیون | | نیسان آلتیما | چهار میلیارد و 250 میلیون | پنج میلیارد و 500 میلیون | یک میلیارد و 250 میلیون | |