| تویوتا کمری برای دهه ها یک سدان خانوادگی بوده است، اما اکنون تویوتا یک نسخه اسپرت دیگر، در قالب کانسپت GT-S برای نمایشگاه SEMA 2025 در لاس وگاس معرفی کرده است. اگرچه کمری GT-S شبیه به یک سدان پرفورمنس واقعی به نظر می رسد، اما در واقعیت قدرتی را که وانمود می کند در اختیار ندارد. این کانسپت که توسط استودیوی تحقیقات طراحی CALTY تویوتا ساخته شده است، به عنوان قهرمان پرفورمنس خط تولید کمری توصیف می شود. به گفته کوین هانتر ، مدیر اجرایی طراحی تویوتا آمریکای شمالی، هدف از طراحی GT-S ، تجسم تکامل بعدی کمری XSE بوده است. نگاهی به کمری GT-S  کیت بدنه سفارشی دارای یک اسپلیتر جلوی جذاب تر، رکاب های جانبی همرنگ بدنه و امتداد سپر عقب است. این کیت بدنه فرم دریچه های جانبی را در کنار یک دیفیوزر تهاجمی ایجاد می کند. اسپویلر عقب برجسته و بدنه دو-رنگ، ظاهر خودرو را تکمیل می کنند. بدنه با رنگ نارنجی Inferno Flare پوشیده شده است، که رنگ مشکی روی کاپوت، سقف، چرخ ها و افزونه های آیرودینامیکی تضاد جذابی با آن ایجاد می کند. GT-S از رینگ های آلیاژی 20 اینچی با لاستیک های پرفورمنس 245/35R20 برخوردار است. این مدل همچنین از سیستم تعلیق با ارتفاع 1.5 اینچ (38 میلی متر) پایین تر است. همچنین کمری اسپرت از ترمزهای ارتقایافته شامل دیسک های جلو 365 میلی متری با کالیپرهای هشت پیستونی و دیسک های عقب 356 میلی متری با کالیپرهای شش پیستونی بهره می برد. متاسفانه، جذابیت فنی همین جا به اتمام می رسد. در زیر کاپوت همان موتور هیبریدی 2.5 لیتری چهارسیلندر موجود در کمری XSE AWD مدل 2025 قرار دارد، که توان 232 اسب بخار تولید می کند. بنابراین، کمری GT-S با وجود ظاهر تهاجمی تفاوت فنی خاصی با کمری استاندارد ندارد.  مایک تریپ ، معاون گروه بازاریابی تویوتا، درباره مدل مفهومی جدید این شرکت گفت : کمری همیشه یکی از مدل های اصلی خط تولید تویوتا بوده است. ما با کانسپت GT-S نشان می دهیم که وقتی یک سدان اسپرت را با نگرش و شخصیت پرفورمنس ترکیب می کنید، چه اتفاقی می افتد. این مدل کاملاً نزدیک به واقعیت طراحی شده است و مشتریان می توانند خود را درحال رانندگی با آن تصور کنند. نمایشگاه SEMA به ما این فرصت را می دهد تا ایده های جدید را آزمایش کنیم، به نظر علاقه مندان گوش دهیم و تکامل کمری به روش های هیجان انگیز و الهام بخش را ادامه دهیم . اشتیاق تویوتا برای ساخت نسخه های اسپرت تر کمری اتفاق جدیدی نیست. کمری TRD مدل 2019 با ارتقای شاسی و موتور 3.5 لیتری V6 از مدل استاندارد، به جاه طلبی های پرفورمنس تویوتا اشاره داشت که در واقعیت محقق نشدند. |