مرسدس بنز 300SL یک نماد در طراحی خودرو است. کاپوت کشیده، سقف گرد و درهای گالوینگ آن حتی امروز هم چشمگیر هستند. هنگامی که تولید این کوپه در سال 1954 آغاز شد، شبیه هیچ خودروی دیگری در جاده نبود. این مرسدس همچنین یک پروتوسوپراسپرت (proto-supercar) با موتور 3٫0 لیتری شش سیلندر خطی بود که بسته به ضریب دیفرانسیل انتخابی خریدار، حداکثر سرعتی در حدود 250 کیلومتر بر ساعت را فراهم می کرد.  به گزارش خبرآنلاین به نقل از carbuzz، اکنون، شرکت Signature Autosports در حال تولید یک مدل جدید از 300SL است که طراحی بیرونی اصلی و باشکوه آن حفظ شده است. نگران نباشید، این شرکت یک 300SL واقعی را قربانی نکرده است. شاسی و کابین این خودرو از یک مرسدس بنز AMG SLK 55 مدل 2014 تأمین شده است. نتیجه، تولید بدنه ای زیبا با یک پیشرانه بسیار مدرن است. Signature Autosports این ساخته خود را 355SL Restomod نامیده و اکنون با قیمت 299,950 دلار برای فروش عرضه شده است. تغییراتی با وجود حفظ ظاهر کلاسیک طراحی 355SL توسط دروسیر (Alan Derosier) انجام شده که سابقه کار در تیونر مشهور پورشه، گمبالا (Gemballa) و بدنه ساز Radford را دارد. او ظاهر نمادین 300SL را تا حد زیادی حفظ کرده اما با چند اصلاح کوچک؛ سپر کرومی جلو حذف شده و اکنون یک جفت مه شکن با رنگ زرد وجود دارد. نوارهای افقی موجود در آبشش های گلگیرهای جلو و نوار کرومی که در امتداد پهلوها کشیده شده اند نیز دیگر وجود ندارند. سپر عقب نیز حذف شده است.  این خودرو بر روی مجموعه ای از رینگ های سفارشی 18 اینچی سه تکه سوار شده که طراحی اصلی را به روز کرده و ستاره مرسدس بر روی آن خودنمایی می کند. لاستیک های Michelin Pilot Sport Cup 2 نیز آن ها را پوشانده اند. سیستم تعلیق از کمک فنر پیچشی (Coilover) قابل تنظیم KW تشکیل شده که به مالک اجازه می دهد تا ارتفاع، ریباند و فشرده سازی را تنظیم کند. ترمزها قطعات اصلی AMG هستند. کابین SLK و قلب تپنده 5٫5 لیتری عجیب ترین بخش این خودرو، باز کردن درها و دیدن داشبوردی است که مستقیماً از SLK 55 مدل 2014 برداشته شده است. راننده یک فرمان چندکاره با بخش هایی پوشیده شده از آلکانترا را در دست می گیرد. فناوری خودرو در دهه گذشته به طور قابل توجهی تکامل یافته است، بنابراین دکمه های زیاد و یک صفحه نمایش نسبتاً کوچک به چشم می خورد. صندلی ها به سبک رترو و بدون پشت سری هستند و ترکیبی از چرم مشکی و روکش آلکانترا دارند.  پیشرانه مستقیماً از SLK 55 گرفته شده است؛ یک موتور V8 تنفس طبیعی 5٫5 لیتری که 415 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک خروجی را به چرخ های عقب می فرستد. Signature Autosports تأکید می کند که از آنجایی که قطعات استاندارد هستند، سرویس این قوای محرکه آسان تر شده است. برای مقایسه، 300SL اصلی تنها نصف این قدرت یعنی 212 اسب بخار تولید می کرد. سایر بازآفرینی های 300SL از آنجایی که 300SL یک نماد کمیاب در دنیای خودرو است و تنها حدود 1,400 دستگاه کوپه از آن باقی مانده، بسیاری از شرکت ها ماکت های 300SL را بر پایه مرسدس های مدرن ساخته اند. اخیراً، شرکت بدنه سازی احیا شده Saoutchik، بدنه مدل مدرن AMG GT کانورتیبل را شبیه به 300SL رودستر کرده است. شرکت S-Klub با استفاده از SLK 32 AMG مجهز به موتور V6 سوپرشارژ، در حال ساخت نسخه های گالوینگ و رودستر بوده است.  |