فرارو- نیسان پاترول 2025، پس از 14 سال سکوت دوباره با نسل هفتم خود به میدان آمده است؛ نسلی که بدون موتور V8 قدیمی اما با چهره ای تازه و پیشرانه کم حجم تر قصد تثبیت جایگاه خود در بازار شاسی بلندهای لوکس را دارد. به گزارش فرارو؛ رونمایی رسمی نیسان پاترول 2025 در ابوظبی، نه تنها پیام روشنی برای مشتریان کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت بلکه سیگنالی هم برای حضور در بازار خودرو ایران بود؛ بازگشت یکی از نمادهای آفرود ژاپنی به خط اول رقابت با مدعیان جهانی! حالا پرسش اصلی اینجاست که آیا این آفرودر نامدار می تواند جایگاه دیرینه خود را در دل مشتریان ایرانی به دست آورد یا جریان بازار که به سمت خودروهای تکنولوژی محور و برقی رفته، آینده متفاوتی را رقم خواهد زد. زبان طراحی قدرتمند اما مدرن تر نیسان در طراحی پاترول 2025 تلاش کرده تا ضمن هویت قدرتمند و اصیل این مدل، آن را به زبان روز نزدیک تر سازد. به همین دلیل از جلوپنجره ای بزرگ تر با المان های کرومی، چراغ های باریک LED با گرافیک جدید و خطوط شارپ روی بدنه بهره برده است. طراحی سقف خودرو و حجم دهی به گلگیرها همچنان حس یک شاسی بلند عضلانی را منتقل می کند. درحالیکه توجه نیسان به جزییات باب دل مشتریان جوان تر از آب درآمده است. خداحافظی با V8، سلام بر تکنولوژی توربو  موتور 5.6 لیتری V8 که سال ها قلب تپنده پاترول بود، حالا جای خود را به دو گزینه جدید داده است: یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 خورجینی شش سیلندر با دو توربوشارژر که محور تبلیغات جهانی است و نسخه 3.8 لیتری V6 تنفس طبیعی با 316 اسب بخار قدرت و 386 نیوتن متر گشتاور. هر دو پیشرانه با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده اند. حالا پاترول 2025 علاوه بر روان تر کردن تعویض دنده، مصرف سوخت را کاهش داده و شتاب گیری را بهبود بخشیده است. بدین ترتیب، نیسان پاترول 2025 در عین کاهش حجم موتور، توان عبور از مسیرهای آفرودی را دست نخورده نگه می دارد. کابین لوکس با جزییات ارتقا یافته فضای داخلی نسل هفتم پاترول دستخوش تغییرات اساسی شده است. صندلی های جلو و عقب با چرم مرغوب و دوخت های هندسی خاص پوشیده شده، داشبورد بازطراحی و کنسول مرکزی مدرن تر شده است. همچنین متریال به کار رفته در ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به نسل ها قبلی دارند. از دیگر امکانات نیسان پاترول 2025 می توان به سیستم های چندرسانه ای جدید، نمایشگر بزرگ تر و بهبود ارگونومی در چیدمان دکمه ها اشاره کرد. قیمت نیسان پاترول 2025؛ از آمریکای شمالی تا ایران نیسان پاترول جدید در بازار آمریکای شمالی برای نسخه آرمادا 2025 (نسخه پایه) به قیمت 59,710 تا 60,520 دلار عرضه می شود. نرخ دلار وارداتی در حال حاضر پایین تر بازار آزاد و حدود 72 هزار تومان است. بدین ترتیب، با احتساب تعرفه واردات 165٪ برای پیشرانه های بالای 3000 سی سی ، هزینه نیسان پاترول 2025 پایه پس از اعمال تعرفه به حدود 11.5 تا 11.6 میلیارد تومان می رسد؛ با افزودن مالیات، بیمه، هزینه حمل و سود واردکننده پیش بینی می شود که این کراس اوور محبوب در بازار ایران بین 12.3 تا 12.5 میلیارد تومان به فروش برسد. قیمت 12 میلیاردی نیسان 2025، نسل تازه پاترول را در کنار لندکروزر 2025، ب ام و iX3 و مرسدس EQE SUV در رده گران ترین شاسی بلندهای وارداتی سال 1404 قرار می دهد. |