صفحه اصلی     اقتصادی     اجتماعی     سیاسی     ورزشی     بین الملل     RSS     تماس با ما  
چهارشنبه، 16 مهر 1404 - 17:31   
 آخرین خبرها
  تهدید پهپادی در روسیه برای ورود هواپیمای تیم ملی
  عادل فردوسی پور، مهران مدیری و رامبد جوان را برگردانید
  فاطمه مهاجرانی چه نسبتی با عطاء‌الله مهاجرانی دارد؟
  خانه عاشقانه سیمین دانشور و جلال آل احمد/ پاتوق بزرگان از امام موسی صدر گرفته تا احمد شاملو
  تعیین استادیوم بازی دربی توسط پرسپولیس
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46411صفحه نخست » آخرین اخبار    چهارشنبه، 16 مهر 1404 - 15:40

کی‌ام‌سی T9؛ نگاهی به پیکاپ محبوب در بازار خودرو


کی‌ام‌سی T9، پیکاپ کرمان‌موتور با طراحی مدرن نسبت به نسل قبلی خود، T8، توانسته جایگاه خوبی را در بازار خودرو ایران بدست آورد

جک T9 یا کی ام سی T9، نخستین بار در سال 2023 در نمایشگاه اتومبیل چین رونمایی شد که از ظاهری به مراتب مدرن تر در مقایسه با T8، بخصوص در نمای جلو برخوردار شده بود.

به گزارش آخرین خودرو، با این حال همچنان، نبود یک هویت مشخص در محصولات جک مشهود بود. اما هر چه که هست، طراحی مدرن و تهاجمی T9، بر کاراکتر خشن آن تاکید دارد که توجه ها را به خود جلب می کند. بخصوص اینکه تیم طراحی جک، توانسته جزییاتی مدرن و در عین حال ظریف را با عناصر عضلانی که تشکیل دهنده هویت یک پیکاپ هستند به خوبی تلفیق کنند.

در نمای جلو که درواقع مهم ترین مشخصه ظاهری T9 در نمای بیرونی است، جلو پنجره بزرگ با قاب مشکی، به طور هماهنگ با چراغ های روشنایی در روز و LED اصلی ترکیب شده و ظاهری چشمگیر ایجاد کرده اند. هر چند که این ویژگی بصری کمی یادآور سبک طراحی محصولات میتسوبیشی و پیکاپ L200 می باشد، اما نمی توان از جذابیت های ظاهری آن چشم پوشی کرد. چراغ های روشنایی در روز یا دی لایت، به صورت یک نوار باریک که توسط یک پنل پلاستیکی مشکی رنگ احاطه شده اند، به خوبی در جلو پنجره امتداد پیدا کرده و با لوگو تایپ بزرگ KMC ادغام شده اند و ضمن ایجاد ظاهری پویا، حالتی ایستا، عصبانی و البته عضلانی به دماغه T9 بخشیده است.

چراغ های اصلی LED قرار گرفته بر روی سپر، که از طراحی دوبل برخوردار بوده عنصری است که می توان گفت پیش از این عموما در کراس اوورها و یا محصولات اسپرت تر دیده بودیم و قرار گیری آن بر روی T9، آن هم با فرمی هندسی و خشک، توانسته جذابیت های بصری این نما را دو چندان کند. ضمن اینکه نحوه طراحی و محل قراگیری چراغ های مه شکن توانسته مکمل خوبی برای چراغ های اصلی باشد.

ارتفاع بلند و عرض زیاد جلوپنجره، توانسته علاوه بر ویژگی های ظاهری، وظیفه خنک کنندگی موتور را هم به خوبی ایفا کند، با این حال، بافت و یا تکسچر های لانه زنبوری اجرا شده بر روی آن، چندان با کلیات این نما هارمونی و ارتباط بصری ندارد. حتی در نسخه دیگری از T9 که جلو پنجره آن از شش نوار کرومی عمودی تشکیل شده است، وضعیت بهتری را شاهد نیستیم. هر چند که همچنان نسبت به طراحی جسورانه تر T9 در مقایسه با سایر پیکاپ های چینی، تردیدی نیست. با این حال طراحی و نحوه امتداد خطوط روی کاپوت و نیز سطوح ایجاد شده بر روی آن، در عضلانی تر شدن نمای جلو T9 تاثیرگذار بوده است.

در نمای جانبی ، در مقایسه با T8، تغییرات به حداقل خود می رسد. اما همچنان شاهد یک طراحی نسبتا عضلانی و متناسب هستیم. خطوط جانبی مستقیم و قوس چرخ های بلند با قطعات پلاستیکی مشکی، ظاهری جسورانه به T9 بخشیده و بر توانایی و قدرت بالای این پیکاپ تاکید دارد.

کی‌ام‌سی T9

در کنار این عناصر بصری عضلانی، ما شاهد جزییات طراحی شده ای هستیم که همانند نمای جلو بر ظرافت نمای کناری T9 افزوده اند و سبب ایجاد تمایز بیشتر نمای کناری T9 با T8 شده اند. به عنوان مثال قرار گیری یک قطعه کوچک آبشش مانند بر روی گلگیر جلو، از سادگی این نما تا حدی کاسته است. در کنار آن، استفاده از کاور کرومی بر روی دستگیره های در و آینه های جانبی و نیز اضافه شدن روف رک های نقره ای رنگ، بر پویا تر شدن نمای کنار T9 افزوده است. ضمن اینکه طراحی رینگ ها شاید همه پسند نباشد، اما قطعا از طراحی مدرنی برخوردار می باشند.

در نمای عقب ، طراحی و گرافیک شیک چراغ ها و نیز نحوه امتداد خطوط روی در محفظه بار و ظاهر برجسته ان،نمای بیرونی T9 را تکمیل کرده است. اما نکته منفی که می توان در این نما به آن اشاره کرد، یکسان بودن سپر و چراغ های مه شکن و دنده عقب با مدل T8 است که چندان خوشایند به نظر نمی رسد. چرا که طراحی این قطعات، با جزییات نمای بیرونی و پروفایل بدنه T8 هماهنگی و هارمونی دارد و وقتی همان قطعه و با همان شکل و شمایل در طراحی جزییات به T9 منتقل می شود، حتی با توجیه کاهش هزینه های تولید، بر جذابیت های بصری T9 لطمه وارد می کند.

با این حال بر خلاف T8، این قطعه نچندان گران، تنها در طول نمای عقب استفاده نشده است و با قراری گیری دو قطعه پلاستیکی مشکی در دو طرف، بر روی گلگیرهای عقب نیز قرارگرفته و یک امتداد بصری بهتری را در سراسر بدنه ایجاد کرده است.

در نمای عقب ، طراحی و گرافیک شیک چراغ ها و نیز نحوه امتداد خطوط روی در محفظه بار و ظاهر برجسته ان،نمای بیرونی T9 را تکمیل کرده است. اما نکته منفی که می توان در این نما به آن اشاره کرد، یکسان بودن سپر و چراغ های مه شکن و دنده عقب با مدل T8 است که چندان خوشایند به نظر نمی رسد.

چرا که طراحی این قطعات، با جزییات نمای بیرونی و پروفایل بدنه T8 هماهنگی و هارمونی دارد و وقتی همان قطعه و با همان شکل و شمایل در طراحی جزییات به T9 منتقل می شود، حتی با توجیه کاهش هزینه های تولید، بر جذابیت های بصری T9 لطمه وارد می کند. با این حال بر خلاف T8، این قطعه نچندان گران، تنها در طول نمای عقب استفاده نشده است و با قراری گیری دو قطعه پلاستیکی مشکی در دو طرف، بر روی گلگیرهای عقب نیز قرارگرفته و یک امتداد بصری بهتری را در سراسر بدنه ایجاد کرده است.

طراحی کی ام سی T9 در کابین

کی ام سی T9 در مقایسه با T8، یک جهش بزرگ را تجربه کرده است. سبک طراحی آن کاملا پیشرفت کرده و از استایل ارزان و بدون نوآوری T8 فاصله گرفته است. هر چند در طراحی کنسول میانی و نحوه چیدمان نمایشگر مرکزی و دریچه سیستم تهویه، رگه هایی از پیکاپ های آمریکایی را شاهد هستیم، اما بیشتر می توان آن را به سبک طراحی کابین محصولات سوبارو شباهت داد. تمامی عناصر، تقریبا به صورت عمودی شکل گرفته اند و مانیتور 10,4 اینچی عمودی، در مرکز توجه قرار دارد.

اما همانند کلاستر 7 اینچی، گرافیک و رابط کاربری منو آن کمی مبتدیانه طراحی شده اند و چندان شیک نمی باشد. هر چند که وضوح خوبی داشته و منوهای آن خوانا می باشند. استفاده از قطعات دکوراتیو کرومی در کابین، حتی اگر کیفیت بسیار بالایی هم نداشته باشند، اما بر جذابیت های کابین افزوده است.

طراحی دو شاخه غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده، از هارمونی مناسبی با سایر قطعات کابین برخوردار می باشد و بر افزایش کیفیت بصری کابین افزوده است. کلیدهای فیزیکی قرار گرفته در زیر نمایشگر مرکزی که یادآور فورد رنجر بوده، در کنار سایر کلیدهای کنترلی رو کنسول، در دسترس قرار داشته و کاربردی می باشند.

اما نمی توان انتظار داشت که با گذشت زمان مستهلک نمی شوند. از نظر کیفیت مواد و متریال کابین، با وجود اینکه سعی در بکارگیری مواد نرم و با کیفیت در برخی قسمت های کابین شده است، اما همچنان پلاستیک های خشک و آسیب پذیر را که ظاهر جذابی هم ندارند را مشاهده می کنیم. هر چند که در یک پیکاپ در این سطح، استفاده از چنین متریالی دور از انتظار نیست، چرا که در نهایت، در این قسمت به عملکرد اهمیت بیشتری داده می شود تا ظاهر.

فضای کابین، به خصوص در ردیف دوم و به واسطه فاصله محوری خوبی که T9 دارد کاربردی و جادار می باشد، اما همچنان به واسطه پیکاپ بودن، صندلی های نیمکتی در ردیف عقب ممکن است در نهایت کمی آزار دهنده باشد. ضمن اینکه صندلی های جلو نیز، برای افراد درشت اندام ممکن است چندان مناسب نباشد.

به طور کلی اما کی ام سی T9 به عنوان دومین پیکاپ کمپانی جک در بازار ایران، صرفا از نقطه نظر طراحی، در مقایسه با برادر کوچک تر خود یعنی T8، یک جهش بزرگ و یک پیشرفت، بخصوص در داخل کابین محسوب می شود. هر چند که هنوز هم برخی ایرادات جه از نظر بصری و چه از نطر کیفیت و ارگونومی را در برخی قسمت ها می توان مشاهده کرد و با وجود اینکه هنوز هم این برند از عدم بهره گیری از یک زبان طراحی که نمایانگر هویت آن باشد رنج می برد، اما این نکته را نباید فراموش کنیم که کی ام سی T9 توانسته پکیجی نسبتا کامل از یک سبک طراحی تا حدی مدرن و جذاب را در کلاس خود ارائه دهد و بر خلاف برخی رقبای هموطن که عمدتا از یک الگو طراحی الهام گرفته از محصولات امریکایی و ژاپنی پیروی می کنند در T9، ظاهری نسبتا زیبا را مشاهده می کنیم که کاراکتری متفاوت تر نسبت به سایر پیکاپ ها را به نمایش می گذارد و این می تواند برگ برنده طراحی T9 باشد.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
عنوان:
نظر
  قبل از ارسال نظر آنرا ویرایش کرده و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید.
لطفاً در مطالب خود اخلاق اسلامی و قوانین کشور را مد نظر داشته باشید.
نمایش نظرات کاربران در خبرها به معنای تایید آنها توسط سایت نیست.

  کد امنیتی:
 
عادل فردوسی پور، مهران مدیری و رامبد جوان را برگردانید
  عادل فردوسی پور، مهران مدیری و رامبد جوان را برگردانید
تحول بزرگ در رسانه ملی، نیاز ضروری جامعه ماست. رسانه ملی و مدیران ارشد آن باید برای بهبود کیفیت و افزایش رضایتمندی مخاطبان انبوه‌شان، به سمت دعوت از چهره‌ها و سرمایه‌های انسانی خود حرکت کنند.
فاطمه مهاجرانی چه نسبتی با عطاء‌الله مهاجرانی دارد؟
  فاطمه مهاجرانی چه نسبتی با عطاء‌الله مهاجرانی دارد؟
خانم مهاجرانی نه به صورت رسمی که در حاشیه از نسبت دور پدران‌شان گفته اما آقای مهاجرانی صریح پاسخ داده که در نوع خود قابل تأمل است: ایشان، دخترِ پسر عموی ناتنیِ پسر عمه ناتنیِ پدرم هستند!
خانه عاشقانه سیمین دانشور و جلال آل احمد/ پاتوق بزرگان از امام موسی صدر گرفته تا احمد شاملو
  خانه عاشقانه سیمین دانشور و جلال آل احمد/ پاتوق بزرگان از امام موسی صدر گرفته تا احمد شاملو
درباره ساخت این خانه جالب است بدانید که خودِ جلال، مستقیما در کار ساخت خانه مشارکت داشته است. او در نامه هایی که برای همسرش می فرستاده، از درد دست هایش در هنگام سنگ تراشیدن و آسیب هایی که به جسمش وارد شده بود،
تعیین استادیوم بازی دربی توسط پرسپولیس
  تعیین استادیوم بازی دربی توسط پرسپولیس
سازمان لیگ هنوز درباره محل انجام دربی رفت تصمیم‌گیری نکرده است.
توجیه اقدام غیرحرفه‌ای؛ پورشه رضاییان را پسرخاله‌اش به استادیوم برد!
  توجیه اقدام غیرحرفه‌ای؛ پورشه رضاییان را پسرخاله‌اش به استادیوم برد!
مدیر تیم فوتبال استقلال بار دیگر تاکید کرد که رامین رضاییان با خودروی شخصی خود به استادیوم تختی نرفته است.
جنجال نوشتن عبارت «من محمد را دوست دارم» روی موتورسیکلت
  جنجال نوشتن عبارت «من محمد را دوست دارم» روی موتورسیکلت
در ایالت اوتار پرادش هند، یک مأمور پلیس مردی مسلمان را به‌دلیل نوشتن عبارت «من محمد را دوست دارم» بر روی موتورسیکلتش جریمه و آن را کلمات توهین‌آمیز و نامناسب توصیف کرد.
اشتباه رایج هنگام بالا کشیدن ترمز دستی
  اشتباه رایج هنگام بالا کشیدن ترمز دستی
این اشتباه کوچک می‌تواند به مرور زمان باعث استهلاک و خرابی اجزای داخلی ترمز دستی شود. در ادامه توضیح می‌دهیم چرا این کار اشتباه است و روش صحیح استفاده از ترمز دستی چیست.
یک چالش فکری: سه قرص برای افزایش طول عمر دارید، به کدام 3 نفر می‌دهید؟
  یک چالش فکری: سه قرص برای افزایش طول عمر دارید، به کدام 3 نفر می‌دهید؟
در «تجربه‌های ذهنی» ما به موقعیت‌هایی می‌اندیشیدیم که شاید هرگز در واقعیت رخ نداده باشند، و حتی گاهی سناریوهایی را بررسی می‌کنیم که اساساً وقوع آن‌ها غیرممکن است.
کارمن جیا 1969: شاهکار کلاسیک فولکس‌واگن که هنوز می‌درخشد
  کارمن جیا 1969: شاهکار کلاسیک فولکس‌واگن که هنوز می‌درخشد
فولکس‌واگن کارمن جیا 1969، کلاسیک ایتالیایی با روح آلمانی، آماده تجربه رانندگی‌ای دلنشین و بی‌دغدغه است.
بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده جنگ به کجا رسید؟
  بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده جنگ به کجا رسید؟
معاون مدیریت بحران تهران از تداوم بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده جنگ 12 روزه و بازدید کارشناسان برای ارزیابی پیشرفت عملیات عمرانی خبر داد.
ریشه ناراحتی تندروها از انتقاد به روسیه
  ریشه ناراحتی تندروها از انتقاد به روسیه
تکلیف ایالات متحده و کشورهای اروپایی با ایران معلوم است. هیچ کدام ادعای دوستی با ایران را ندارند. اما روس‌ها و چینی‌ها خودشان را دوست ایران معرفی می‌کنند.
ورود بابک زنجانی به حوزه فرهنگ خطرناک است؟!
  ورود بابک زنجانی به حوزه فرهنگ خطرناک است؟!
در حالی که در مورد سرانجام پرونده بابک زنجانی ابهاماتی وجود دارد، جامعه با چهره او در بخش‌های مختلف اقتصادی مواجه است؛ این مساله به زعم برخی کارشناسان اقتصادی پیامی به افکار عمومی مخابره می‌کنند که قابل بررسی است.
  پربیننده ترین اخبار       
  ماجرای رفتار غیراخلاقی دانشجویان خارجی دانشگاه همدان
  قتل تاجر ثروتمند در زعفرانیه
  دانش‌آموزانی که سارق شدند
  درس‌ بزرگ روسیه به ایران
  حملات ادامه‌دار مجلسی‌ها به باهنر/ معلوم نیست هنر و خروجی شما چه بوده، یک شب گرسنه نخوابیدی
  هشدار نگران‌کننده رییس دانشگاه تهران: خطر انفجار آزمایشگاه‌های دیگر را هم تهدید می‌کند
  نقشه مهدی تاج برای امیر قلعه‌نویی
  تصاویر؛ مرد آهنین مصر با نیروی شگفت‌انگیز
  ایزدی در زمین دشمن بازی می‌کند!/ فقط می‌خواهد ژست منتقد مستقل بگیرد
  قیمت روز خودرو | جدول جدید امروز
  ببینید؛ لحظات نفس‌گیر مانور جنگنده سوخو 34 الجزایری
  تجمع دانشگاه بوعلی همدان؛ ماجرا چیست؟
  انتقاد عباس عبدی از تصمیم دیرهنگام مجمع تشخیص/ به درد گلِ مِنار می‌خورد
  هفته مد پاریس؛ استایل ستارگان سینما که اینبار با همیشه فرق داشت
  سرمربی روسیه: بی‌احترامی نباشد، بولیوی‌ تکنیکی‌تر از ایران است!
  بحران مهاجرت اساتید/ اگر سراغ اسنپ نروم، پای زندگی‌ام لنگ می‌زند
  2 ضربه بزرگ به شباب الاهلی توسط بازیکنان ایرانی
  انتقاد روزنامه دولت از مجلس: مگر رهبری نگفتند از ابزارهای نظارتی به صورت افراط استفاده نکنید؟
  قیمت دلار امروز چهارشنبه 16 مهر 1404
  قیمت روز محصولات سایپا چهارشنبه 16 مهر/ قیمت جدید ساینا اعلام شد
© شبکه خبری سرنویس 1404

All rights reserved