تهران، 16 مهر 1404 اسنپ مارکت، سرویس خرید آنلاین سوپرمارکتی گروه اسنپ، امروز از یک بازطراحی در اپلیکیشن موبایل خود رونمایی کرد. این تغییر که با هدف خلق یک تجربه خرید ساده تر، سریع تر و لذت بخش تر صورت گرفته، نتایج ملموسی را در شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) نشان می دهد، از جمله کاهش 20 درصدی در کل زمان خرید و افزایش 5 درصدی در نرخ تبدیل (Conversion Rate) کلی بازدید به خرید.  تمرکز بر کارایی و سرعت: خرید در مسیر مستقیم بازطراحی جدید اسنپ مارکت، با رویکردی داده محور و مینیمال، معماری اطلاعات اپلیکیشن را ساده کرده تا کاربران در کمترین زمان به کالای مورد نظر خود برسند. نتایج اولیه نشان می دهد: کاهش 20 درصدی زمان خرید کاربران: این موفقیت به صورت مستقیم از طریق حذف مراحل اضافه در فرآیند خرید، به ویژه حذف صفحه حداقل سبد خرید (Min-Basket) و تجمیع آن در صفحه اصلی سبد خرید، ناشی می شود. این تغییر به تنهایی یک کلیک اضافی را از فرآیند خرید حذف کرد. کاهش 10 درصدی رفت و برگشت کاربر: با ارتقای تجربه جست وجو و فیلترها و همچنین جانمایی هوشمندانه ویژگی های کلیدی فروشگاه (مثل عضویت در اسنپ پرو یا نمایش امتیاز فروشگاه)، کاربر سریع تر تصمیم می گیرد و نیاز به جابه جایی بین صفحات کاهش یافته است. زبان طراحی به روز و ارزش آفرینی برای کسب وکار بازطراحی جدید، نه تنها در سرعت، بلکه در کیفیت بصری و هویت برند نیز تغییر ایجاد کرده است. پیاده سازی یک زبان طراحی یکپارچه با آیکون ست اختصاصی، ظاهری مدرن و جهانی به اپلیکیشن داده است.  صفحه خانه جوری بازطراحی شده که آدرس بار در بالاترین اولویت قرار گیرد و فرم جست وجو به وضوح متمایز باشد. همچنین، کانسپت سایه بان به عنوان نمادی از یک سوپرمارکت واقعی به طراحی اضافه شده است.  ابی آقاپور، مدیر طراحی محصول اسنپ مارکت در این خصوص گفت: بازطراحی اخیر اسنپ مارکت، فرصتی بود برای بازتعریف نقش طراحی در رشد محصول. ما طراحی را صرفاً ابزاری برای زیباتر کردن نگاه نمی کنیم، بلکه آن را زبانی برای گفت وگو با کاربر و محرکی برای رشد بیزینس می دانیم. با این رویکرد، موفق شدیم نرخ تبدیل را بیش از 5٪ افزایش دهیم و در عین حال، دسترسی به تخفیف ها و دسته بندی ها را شفاف تر و مؤثرتر کنیم. همچنین با بهینه سازی مسیر خرید، کاربران اکنون می توانند تا 20٪ سریع تر خرید خود را انجام دهند؛ دستاوردی که نشان می دهد طراحی، زمانی ارزشمند است که به نتایج واقعی منجر شود. نسخه ی جدید اسنپ مارکت حاصل همکاری تیمی است که با باور به اثر طراحی بر آینده، تجربه ای سریع تر و هوشمندتری را خلق کرد. از دیگر بهبودهای کلیدی می توان به موارد زیر اشاره کرد: کارت های محصول جدید: بج های ویژگی مهم کالا (مانند تخفیف یا موجودی) مستقیماً روی تصویر منتقل شدند تا اثرگذاری بیشتری بر تصمیم خرید داشته باشند.  صفحه پیگیری سفارش (Order Tracking): این صفحه پراهمیت به صورت شفاف تر و منظم تر بازطراحی شده و تمامی اطلاعات کلیدی مانند وضعیت پیک، فروشگاه و مراحل سفارش را به کاربر نشان می دهد، به علاوه یک ایستر اِگ جذاب هم به آن اضافه شده تا انتظار کاربر را لذت بخش تر کند.  اسنپ مارکت از تمامی کاربران دعوت می کند تا نسخه جدید اپلیکیشن را دانلود و تجربه خرید 20٪ سریع تر را امتحان کنند. اسنپ مارکت، سرویس سوپرمارکت آنلاین گروه اسنپ، با هدف بازتعریف تجربه خرید سوپرمارکتی و ایجاد یک اکوسیستم کامل و کارآمد در حوزه خرده فروشی آنلاین فعالیت می کند. این اکوسیستم طراحی شده است تا تمامی نیازها را در زمینه خرده فروشی سوپرمارکتی در یک نقطه برآورده کند و در مسیر رسیدن به زندگی راحت تر، به مصرف کنندگان، فروشگاه ها و برندها خدمات متنوعی ارائه دهد. |