فرارو- تارا V2 و V4 هر دو از پیشرانه TU5 P و گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می برند؛ در بازار اما با تفاوت قیمتی 120 میلیون تومانی به فروش می رسند. به گزارش فرارو؛ اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا تغییرات ظاهری و رفاهی نسخه V4، ارزش این اختلاف قیمت را دارد یا خیر. پنج تفاوت تارا V2 و V4 اتوماتیک تغییرات ظاهری قابل توجه در تارا V4 چراغ های عقب با گرافیک خطی جدید طراحی شده اند که نورپردازی یکدست تری دارند و به خودرو حس مدرن تری می دهند؛ در مقابل، تارا V2 هنوز از گرافیک مثلثی مدل های اولیه استفاده می کند. علاوه بر این، آنتن روکار V4 به نوع کوسه ای تغییر یافته که ظاهر اسپرت تری ایجاد کرده، در حالی که V2 از آنتن میله ای معمولی بهره می برد. تغییر جانمایی و ارگونومی داخل کابین در تارا V4، کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی به رودری ها منتقل شده اند و همین موضوع استفاده روزمره را ساده تر کرده است. این نسخه همچنین از زیرآرنجی تاشو در ردیف عقب بهره می برد، در حالی که V2 فاقد این ویژگی رفاهی است. امکانات رفاهی مضاعف صندلی های جلو در تارا V4 نه تنها دارای گرم کن هستند بلکه با سیستم برقی شش حالته تنظیم می شوند؛ همچنین دستگیره سقفی برای سرنشین جلو در این نسخه تعبیه شده که در V2 وجود ندارد. تجهیزات الکترونیکی و هوشمند تارا V4 به صندوق برقی با سنسور پا قابل باز شدن مجهز است، در حالی که تارا V2 از صندوق دستی استفاده می کند. آینه وسط تارا V4 از نوع الکتروکرومیک است و در شرایط نور مستقیم، خودکار تار می شود تا چشم راننده اذیت نشود. دوربین عقب نیز از خطوط پارک پویا بهره می برد که با گردش فرمان، مسیر حرکت خودرو را نشان می دهد. این قابلیت در تارا V2 ساده و ثابت است و چراغ خوشامدگویی زیر درب های جلو نیز به V4 اضافه شده است. مشخصات فنی یکسان، تفاوت در قیمت تارا V2 و V4 هر دو از موتور 1.6 لیتری TU5 P با قدرت 113 اسب بخار و گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می برند و مصرف ترکیبی آن ها حدود 7.3 لیتر در صد کیلومتر و همچین شتاب صفر تا صد نیز در هر دو 13 ثانیه اعلام شده است. در بازا خودرو اما تارا V2 حدود یک میلیارد و 220 میلیون تومان ارزش دارد، درحالیکه تارا V4 با امکانات اضافه به یک میلیارد و 330 میلیون تومان می رسد؛ اختلافی نزدیک به 6 درصد که می تواند برای برخی به دلیل سطح امکانات رفاهی اثرگذار باشد. |