ابوالفضل نیکوکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از اعلام اورژانس استان تهران و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران مبنی بر ایجاد مزاحمت های مکرر برای کاربران (اپراتورهای) دستگاه های مذکور خبر داد و گفت: در جلسه ای با حضور نمایندگانی از دستگاه های ذی ربط از جمله اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران، شرکت ارتباطات همراه اول و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، ابعاد حقوقی و اجتماعی موضوع مورد بررسی و امعان نظر قرار گرفت. به گزارش میزان، نیکوکار بیان کرد: مزاحمت های تلفنی و اشغال خطوط تلفن 115 و 125 و 112 مانع خدمت رسانی به شهروندان بیمار یا گرفتار در حادثه می شود و حتی در مواردی با دادن اطلاعات کذب و آدرس های واهی موجب اعزام آمبولانس یا خودرو آتش نشانی به محل می شود؛ لذا به منظور پیشگیری از وقوع جرم و با هدف اطلاع رسانی عمومی با ارسال یک فقره پیامک، مسئولیت کیفری و مدنی ایجاد مزاحمت تلفنی برای دستگاه های مذکور به شهروندان یادآوری می شود. وی ضمن اشاره به بررسی و قطع تلفن افراد مذکور حسب قانون اصلاح تبصره 2 ماده 14 قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران، گفت: بر اساس قانون مذکور در صورت مزاحمت تلفنی برای بار اول، خط تلفن مزاحم با ارسال اخطار کتبی به مدت یک هفته و برای بار دوم به مدت سه ماه و برای بار سوم به طور دائم قطع می شود. معاون قضایی رییس کل دادگستری تهران افزود: پس از اخذ فهرست شماره تلفن های مزاحم در مرداد ماه سال جاری مشخص شد برخی از آن ها در یک ماه مکرراً بدون دلیل با اورژانس یا آتش نشانی تماس گرفته و با ایجاد مزاحمت، در انجام وظایف قانونی و خدمت رسانی دستگاه های مذکور اختلال ایجاد کرده اند؛ لذا حسب قانون خطوط تلفن افراد مذکور قطع شد. |