فرارو - لوکانو L7 یک شاسی بلند جمع و جور چینی ولی مونتاژ داخلی است. به گزارش فرارو؛ این خودرو که اساساً همان جیکو J7 چری است، با نام تجاری جدید لوکانو ال 7 وارد بازار ایران شده و ماموت خودرو به عنوان نماینده و عرضه کننده انحصاری این خودرو را برای اولین بار در زمستان 403 رونمایی کرد . در ادامه خواهید دید که این شاسی بلند چطور با مشخصات فنی قوی، امکانات ایمنی و کمک راننده فول، و 7 حالت رانندگی، تلاش می کند در بازار شاسی بلندهای لاکچری و همه کاره، رقبای خود را از گود خارج کند. قیمت لوکانو L7 در بازار خودرو ایران در زمان رونمایی در بهمن ماه 1403، قیمت اولیه اعلام شده برای این خودرو 2 میلیارد و 414 میلیون تومان بود. با شروع عرضه در سال 1404، قیمت مصوب کارخانه به 2 میلیارد و 950 میلیون تومان رسید. در بازار آزاد و آگهی های فروش، اما شرایط متفاوت است و قیمت مدل صفر کیلومتر این شاسی بلند لوکس گاهی تا 3 میلیارد و 105 میلیون تومان هم بالا می رود. حال باید دید با این برچسب قیمتی بالا، از لوکانو چه امکانات و آپشن هایی دریافت می کنیم. مشخصات ظاهری لوکانو L7 لوکانو L7 یک شاسی بلند جمع و جور 4.5 در 1.8 متری با ارتفاع 1.7 متری است. بدنه با خطوط عضلانی و چراغ های باریک LED طراحی شده و جلوپنجره بزرگ، هویت مدرن و جسورانه ای به آن داده است.  در نمای جانبی، رینگ های 19 اینچی و دستگیره های مخفی پاپ آپ جلوه ای لوکس به خودرو بخشیده اند.  در بخش عقب نیز چراغ های یک تکه و لوگوی توکار، نمایی متفاوت ایجاد کرده اند. اگر دقت کنید، اینطور به نظر می رسد که لوکانو L7 دو اگزوز دارد. ولی در واقع یک شاسی بلند یک اگزوزه است و اگزوز آن در سمت راست تعبیه شده.  سقف شیشه ای پانورامای تمام قد، حس جاداری و روشنایی بیشتری به کابین می دهد. این سانروف پانورامیک برقی، گردش های خارج شهر را دلنشین می کند.  فضای بار نیز در حالت استاندارد 412 لیتر است که با خواباندن صندلی های عقب تا 1338 لیتر افزایش پیدا می کند. مشخصات فنی لوکانو L7 قلب تپنده لوکانو L7 یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ GDi است که توان 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر تولید می کند. این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه مرطوب گترگ به هر چهار چرخ منتقل می شود.  لوکانو ال 7 شتاب صفر تا صد کیلومتر را در 8 ثانیه پر می کند. این یعنی از رقیبش مزدا CX-5 که شتاب 9٫0 تا 10٫8 ثانیه دارد، در این زمینه جلوتر است. این شاسی بلند تا 180 کیلومتر بر ساعت سرعت می رود و مصرف سوخت ترکیبی آن، 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به وزن 1700 کیلویی آن کم نظیر است. ظرفیت باک 57 لیتری نشان می دهد که با وجود ابعاد و وزن خودرو، بازدهی آن مناسب است. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک مستقل در عقب تعادل بین راحتی و پایداری را حفظ می کند. فرمان برقی حساس به سرعت، همراه با طراحی دی-کات و پدل شیفتر، انتظارات رانندگان اسپرت باز را برآورده می کند. آپشن های ایمنی لوکانو L7 لوکانو L7 از نظر ایمنی در میان شاسی بلندهای رده بالا جایگاه ویژه ای دارد و هفت ایربگ شامل زانویی، جانبی، پرده ای و مرکزی، حفاظت کامل از سرنشینان در برخوردهای شدید را تضمین می کند. سیستم های ABS، EBD، BA، کنترل پایداری، کنترل ضد واژگونی و ترمز اضطراری هوشمند نیز در آن تعبیه شده اند.  سنسورهای جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر، سنسور نور و باران، همراه با ترمز پارک برقی و اتوهولد، ایمنی و آسودگی بیشتری را برای راننده فراهم می کنند. یکی از مهم ترین آپشن ایمنی که می تواند بخصوص در جاده های طولانی ایران جلوی تصادفات را بگیرد، سنسور خواب آلودگی راننده است.علاوه بر این، بدنه با فولاد مقاوم ساخته شده تا در زمان تصادف بیشترین درجه حفاظت از جان سرنشینان را تضمین کند. آپشن های کمک راننده یکی از نقاط قوت لوکانو L7، مجموعه کامل و همه چیز تمام سیستم های کمک راننده یا ADAS است. جذاب ترین آپشن این بخش هدآپ دیسپلی آن است.  هدآپ دیسپلی که قبلا فقط خلبانان هواپیما و راننده های خودروهای پریمیوم خارجی شانس استفاده از آن را داشتند، حالا به عنوان یکی از آپشن های جذاب در خودروهای لوکس مونتاژی ایران نیز دیده می شود. این آپشن اطلاعات حیاتی را حین رانندگی روی شیشه جلو نمایش می دهد تا راننده بدون چشم برداشتن از روبرو به مسیر ادامه دهد. همچنین دوربین 360 درجه با قابلیت نمایش سه بعدی، کنترل خودرو در محیط های شلوغ یا مسیرهای سخت را بسیار آسان تر می کنند. سایر آپشن های جذاب مثل کروز کنترل تطبیقی، سیستم هوشمند کنترل سرعت در ترافیک، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط و بلند سیستم نوربالای اتوماتیک کار راننده را بسیار سبک و ضریب خطا در رانندگی را پایین می آورد. رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین و هشدار باز شدن درب نیز برای افزایش ایمنی در ترافیک کاربردی هستند. سایر آپشن ها در بخش رفاهی، لوکانو L7 چیزی کم نگذاشته است. دو نمایشگر 12.3 اینچی مجموعاً 24.6 اینچ تصویر باکیفیت ارائه می دهند.  سیستم صوتی سونی با هشت بلندگو کیفیت صدای عالی دارد. نورپردازی داخلی 64 رنگ، صندلی های جلو برقی با حافظه، گرم کن و سردکن صندلی های جلو و گرم کن صندلی عقب، همه در خدمت راحتی سرنشینان هستند. سیستم تهویه مطبوع دوکاناله، آینه های برقی الکتروکرومیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای و آینه های تاشو برقی نیز تجربه ای غافلگیرکننده به سرنشینان می دهند. آیا لوکانو L7 یک آفرودر است؟ لوکانو L7 یک آفرودر حرفه ای در حد خودروهایی مثل لندکروزر یا رانگلر نیست، اما در آفرود سبک کارآمد و توانمند ظاهر می شود.  این خودرو با سیستم چهارچرخ محرک هوشمند و هفت حالت رانندگی شامل نرمال، اکو، اسپرت، برفی، گل و لای، ماسه و آفرود، قابلیت انطباق با شرایط مختلف مسیر را دارد.  ارتفاع مناسب از سطح زمین، زوایای ورود و خروج قابل قبول و دوربین 360 درجه سه بعدی نیز عبور از مسیرهای ناهموار را آسان تر می کنند. در عمل، L7 را می توان یک شاسی بلند همه فن حریف دانست که برای زندگی شهری ایده آل است و در سفرهای خارج جاده ای هم به خوبی کار را جمع می کند. |