فرارو- فیلم سینمایی گوزن های اتوبان برای اولین بار در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، اخیرا نیز اکران عمومی آن در سینماهای کشور آغاز شده است. به گزارش فرارو، این فیلم به کارگردانی ابوالفضل صفاری، داستان زندگی افرادی را روایت می کند که در دنیای شبکه های مجازی گرفتار شده اند. گوزن های اتوبان در نگاه اول ایده ای بکر و جذاب دارد که در پایان تبدیل به اثری کسل کننده می شود. داستان درباره مردی به نام عباس که به عنوان پیک موتوری مشغول به کار است، او ناخواسته درگیر تعقیب یک بلاگر می شود، بلاگر فکر می کند عباس برای خفت گیری به سراغ اش آمده است. وقتی که او با گوشی خود در حال گفت و گوی زنده با دنبال کننده هایش بود، نگهان اتفاقی غیرمنتظره رخ داد. اتفاقی که فیلم آن به سرعت در فضای مجازی دست به دست می شود. ایده ای درخشان با پایانی کسل کننده  اتوبان در این فیلم بیش از آنکه مکان باشد، یک مفهوم پنهان است، جایی که تصمیم ها بدون برنامه و ناگهانی گرفته می شوند و آدم ها در مرز میان پیدایی و گم شدن سرگردانند. گوزن ها نیز نمادی از انسان هایی که در دنیای دیجیتال بی پناه و قربانی مانده اند. الناز شاکردوست به گونه ای ایفای نقش می کند که مخاطب به راحتی با کاراکتر ارتباط برقرار می کند و به درستی پیچیدگی های پنهان انسان ها را نشان می دهد. نوید پورفرج نیز به خوبی نقش کسی را که یک شبه تبدیل به پدیده فضای مجازی شده را ایفا می کند. با این حال بهترین بازیگر گوزن های اتوبان را می توان صدف اسپهبدی دانست، بازی او ترکیبی از جاه طلبی و سرگشتگی که خلا درونی یک شخصیت معروف در فضای مجازی را برای مخاطب به تصویر می کشد. گوزن های اتوبان فیلمی که به درستی گرفتاری نسل جدید در فضای مجازی را به تصویر می کشد با این حال، صرفا به نمایش بحران بسنده می کند و راه حلی برای این سرگشتگی ارائه نمی دهد. دقیقا فیلم در یک چرخه روایت تکراری گیر می کند و داستان به مرور برای مخاطب خسته و کسل کننده می شود. در واقع فیلم مخاطب را با این سوال رها می کند که آیا راهی برای نجات از این چرخه بی انتها وجود دارد. در نهایت گوزن های اتوبان فیلمی با ایده طلایی که در اجرا هدر رفته است. |