فرارو- این روزها نام امیرحسین قیاسی و ابوطالب حسینی بیش از همیشه در فضای مجازی شنیده می شود. به گزارش فرارو، سکانس هایی از برنامه ابوطالب حسینی تا مدت ها در اینستاگرام دست به دست می چرخد و نام مهمانان برنامه امیرحسین قیاسی به ترند اول گوگل تبدیل می شود. اتفاقی که می توان ناشی از محبوبیت این برنامه ها نزد مخاطب دانست. خندوانه را می توان آغاز مسیر حرفه ای آنها در دنیای استندآپ و کمدی دانست. در حالی که کمتر کسی فکر می کرد قیاسی و حسینی بعد از خنداننده شو به شهرت برسند، این دو وارد دنیای حرفه ای اجراهای طنز شدند. خلاقیت در اجرا و استفاده از موضوعات روز جامعه  امیرحسین قیاسی اجرای تاک شوی پامپ و نیمه شب را به عهده دارد، به موازات او ابوطالب حسینی نیز بخش طنز برنامه عادل فردوسی پور را با نام فان 360 به عهده دارد. برنامه ای که به حواشی دنیای فوتبال می پردازد. آنچه این کمدین ها را از سایر چهره های رسانه ای متمایز می کند، تکیه بر خلاقیتی که مخاطب کمتر در اجرای دیگران دیده است. به عنوان مثال، امیرحسین قیاسی با توجه به صحبت و واکنش مهمانان موضوع گفت وگوی خود را به راحتی تغییر می دهد. مصاحبه امیرحسین قیاسی و مهرداد صدیقیان به یکی از پربیننده ترین تاک شوهای فارسی تبدیل شد و ماجرای فرستادن شماره شبا برای هادی حجازی فر هنوز هم در گوشه و کنار شنیده می شود. در حالی که نمی توان آنها را مجریان با سابقه دانست اما به خوبی می توانند از موقعیت ها و کلمات برای تک تک دقایق برنامه های خود از مخاطب خنده بگیرند. این دو کمدین با خلاقیت و استفاده از ظرفیت های یوتیوب، برنامه های خود را به دوئل تبدیل کردند تا جایی که ابوطالب حسینی برای رساندن خبر خود به امیرحسین قیاسی از دیالوگ های عبدالمالک ریگی فیلم سینمایی روز صفر استفاده کرد. در عین حال نقطه عطف برنامه های قیاسی را می توان جایی دانست که او از فضای جامعه و موضوعات روز مانند برابری زن و مرد برای انجام شوخی ها بهره می برد. با این حال، برنامه های آنها منتقدانی هم دارد، ایرج طهماسب در پیج شخصی خود درباره تاک شوی پامپ می نویسد: مصاحبه های جدید فلانی یک مدل احمقانه و تقلیدی آمریکایی است. رسول خطیبی و شهربانو منصوریان نیز از افرادی بودند که با لحن صریحی از برنامه ابوطالب حسینی انتقاد و او را دلقک خواندند. در نهایت شهرت این روزهای امیرحسین قیاسی و ابوطالب حسینی را باید ناشی از فضای جامعه، مدیریت هوشمندانه و نبود برنامه های خوب در جذب مخاطب دانست.در عین حال آنها به درستی از فضای مجازی برای افزایش محبوبیت و شهرت خود استفاده می کند. |