صفحه اصلی     اقتصادی     اجتماعی     سیاسی     ورزشی     بین الملل     RSS     تماس با ما  
یکشنبه، 6 مهر 1404 - 13:25   
 آخرین خبرها
  ماجرای «فرار گروهی» معتادان متجاهر از کمپی در تهران
  جنگنده بی‌دُم چین؛ کابوس جدید آمریکا!
  برخی دانش‌آموزان هنوز مدرسه پیدا نکرده‌اند!
  شاعر و نویسنده مطرح درگذشت
  لاریجانی در دیدار با نعیم قاسم: آماده حمایت از لبنان و مقاومت در تمام سطوح هستیم
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 43615صفحه نخست » آخرین اخبار    یکشنبه، 6 مهر 1404 - 11:50

آریزو Z6 پرو؛ برگ برنده سدان چری برابر رقبای مونتاژی


آریزو 6 پرو نسل دوم از خودروهای آریزو 6 محسوب می‌شود که در لیست جدید محصولات مدیران‌خودرو به اسم آریزو Z6 پرو تغییر پیدا کرده است

سدان آریزو 6 پرو یکی از محصولات مدیران خودرو است که با بال فونیکس عرضه می شود این خودرو نسل دوم آریزو 6 به حساب می آید.

به گزارش آخرین خودرو، مدیران خودرو به غیر از کلاس کراس اوور ها در کلاس سدان ها نیز محصولات را همیشه در سبد محصولات خود داشته و این خودروها به دلیل بازاریابی مناسب، پشتیبانی مدیران خودرو و کیفیت مناسب در بازار موفق بوده اند. سدان آریزو 6 پرو یکی از محصولات این نشان است که با بال فونیکس عرضه می شود.

آریزو 6 پرو در واقع نسل دوم آریزو 6 به حساب می آید که دچار تفاوت های ظاهری و آپشنی شده است. آریزو 6 خود برپایه آریزو 5 ساخته شده که و مبنای پلتفرم آن چری M1X است و در برخی بازار ها با نام آریزو 5 GX و آریزو 5 پلاس شناخته می شود. کرمان موتور در سال 1400 از نسخه آریزو 6 بانام آریزو 6 پرو رونمایی کرد در سال 1401 استارت ورود به بازار آن را زد.

مدیران خودرو در لیست جدید محصولات خود نام آریزو 6 پرو را با زد 6 پرو تغییر داده است.

طراحی ARRIZO 6 PRO

نمای جلوی آریزو 6 پرو (ARRIZO 6 PRO) ترکیبی از خطوط کشیده و حجم های تیز است که این سدان را اسپرت نشان می دهد. جلوپنجره بزرگ با خطوط افقی، چهره ای عریض و رسمی در این خودرو ایجاد کرده است. چراغ های به فرم معمول با زاویه های تیز و امضاء نوری تیک مانند به این خودرو مقداری هویت اسپرت بودن بخشیده است؛ گرافیک چراغ های این خودرو کیفیت بالایی را القاء می کند.

در نمایی بغل این خودرو کشیده به نظر می رسد، فونیکس آریزو 6 پرو در این نماها زاویه های ملایمی را دنبال می کندغ در این بخش خطوط تیزی دیده نمی شود و تنها یک خط شانه ای از گلگیر جلو تا عقب آمده است. در نمای کامل بغل خطوط کشیده چراغ دیده می شود که نشان دهنده هماهنگی طراحی است. رینگ این خودرو 17 اینچی بوده و جلوه زیبایی دارد.

نمای عقب آریزو 6 بیشتر از بخش جلوی آن دارای خطوط تازه و المان های بروز است. چراغ ها در یک قالب هستند اما به هیچ وجه جلوه چراغ های یکپارچه را ندارند. در بخش پایینی سپر از دیفیوزر استفاده شده که از خط و خط در سپر خودرو جلوگیری می کند. به طور کلی این خودرو به دارای طراحی بروزی نیست و ظاهری ساده دارد ولی خودروی با طراحی نامتناسب به حساب نمی آید.

مشخصات فنی آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو

از نظر فنی، آریزو 6 پرو تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد و همچنان به همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است. این موتور چهار سیلندر که جزو محصولات توسعه یافته با فناوری AVL اتریش محسوب می شود، حداکثر توان 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر را در اختیار قرار می دهد. انتقال قدرت نیز توسط گیربکس CVT با 9 دنده شبیه سازی شده انجام می گیرد و نیرو را به محور جلو می رساند.

برند فونیکس
مدل Z6 پرو
کلاس بدنه سدان
سال تولید 1401
حجم موتور 1498 سی سی
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
فناوری موتور توربو شارژر
قدرت 147 اسب بخار
گشتاور 210 نیوتن متر
شتاب 0 تا 100 9.8 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب توییست بیم
طول 4710 میلی متر
عرض 1825 میلی متر
ارتفاع 1490 میلی متر
فاصله محوری 2670 میلی متر
وزن 1415 کیلوگرم
حجم باک 48 لیتر
مصرف سوخت 7.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک 205/50R17
شرکت عرضه کننده مدیران خودرو
برند نشان مادر چری
کشور سازنده چین - ایران

در بخش تعلیق، ترکیب مک فرسون در محور جلو و توییست بیم در محور عقب به کار رفته که حاصل آن هندلینگی قابل قبول در کنار سطح متوسطی از راحتی سواری است.

کابین و امکانات آریزو 6 PRO

متریال استفاده شده در کابین این خودرو ترکیبی از سافتاچ و پلاستیک خشک است که از لحاظ کیفیت سطح مناسبی دارد. کیفیت فوم استفاده شده در صندلی های آریزو 6 پرو تقریبا نرمی مناسبی را دارد اما پوشش چرم صندلی ها تبق تجربه در طولانی مدت نمی تواند بسیار راضی کننده باشد. در کل کیفیت کابین تقریبا در حدود دیگر محصولات چری است که در ایران مونتاژ می شود و این خودرو بیشترین شباهت کیفی را با ام وی ام ایکس 55 دارد.

طراحی کابین آریزو 6 پرو برخلاف دیگر محصولات که بعد از سال 1400 از چری به ایران رسیدند طراحی ساده تر و عامه پسند تری دارد که در آن سعی شده طراحی مدرن دیده شود. مالتی مدیا و کلاستر دیجتال هستند اما با این تفاوت که همانند تیگو 8 یا تیگو 7 به صورت یکپارچه نیست؛ مالتی مدیا به طرف راننده زاویه ملایم دارد و که دید خوبی را برای آن ایجاد می کند، قرار گیری مالتی مدیا دربخشی با رنگ مشکی پیانوای فضای کابین را جذاب می کند.

آریزو 6 پرو

در کابین از خطوط قرمزی استفاده شده که حس اسپرت بودن را به کابین می دهد و فضای کابین را از حالت کسل کننده خاج می کند. در بخش میانی کنسول و دسته دنده فضای با الگوی طراحی مرسوم در خودروهای چری می بینم و دسته دنده نیز با تیگو 8 و 7 یکسان است. کنترلر های سیستم تهویه ترکیبی از الکتریکی و مکانیکی هستند و مقداری کار با آن دشوار است. پنل خروجی سیستم تهویه به صورت تقریبا یکپارچه کار شده و زیبایی خوبی را جلو می دهد.

فاصله محوری آریزو 6 پرو 2670 میلی متر است که فضایی مناسب را برای تمامی سرنشینان با ابعاد رایج ایجاد می کند. در بخش عقب نیز فضای پای مناسبی وجود دارد.

از جمله آپشن های آریزو 6 پرو می توان به؛ دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد، کروز کنترل، تریم داخلی با پوشش چرم مصنوعی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تصفیه هوای کابین، شارژر بی سیم موبایل، استارت دکمه ای، قابلیت استارت از طریق ریموت، نمایشگر لمسی، سنسور پارک عقب، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، چراغ های مجهز به فناوری LED، سنسور نور و سنسور باران اشاره کرد. در بخش ایمنی نیز این خودرو با تجهیزاتی نظیر شش کیسه هوای 10 نقطه ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کمک به شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور و … اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی شش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار نقطه کور
امکانات رفاهی سانروف برقی - استارت دکمه ای - قابلیت روشن کردن خودرو با ریموت - تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین - گرمکن صندلی های جلو - صندلی راننده برقی - کلاستر دیجیتال - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - سنسور نور - سنسور باران - نور پردازی کابین - شارژر وایرلس - دسته دنده الکتریکی - حالت تیپ ترونیک - تنظیم حالت رانندگی - ترمز پارک برقی - اتوهلد - نمایشگر لمسی - دوربین 360 درجه - سنسور پارک عقب
مزایا و معایب
مزایا کابین جادار - شتاب قابل قبول - امکانات ایمنی و رفاهی مناسب - بازار فروش خوب - خدمات پس از فروش به نسبت گسترده
معایب تعلیق عقب نه چندان به روز - کیفیت متریال کابین نه چندان ایده آل - لوازم یدکی به نسبت گران
رقبای آریزو 6 پرو

این خودرو در بین سدان های مونتاژی در حال حاظر قیمت بالایی دارد و در رده سدان های اقتصادی بازار قرار نمی گیرد. دو خودروی رقیب آریزو 6 هردو به صورت مونتاژی هستند، یکی از این دو خودرو تازه وارد دیگری از قدیمی های بازار است. از جمله رقبای آریزو 6 پرو ریسپکت پرایم و آرتان آرتبان موتور هستند.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
عنوان:
نظر
  قبل از ارسال نظر آنرا ویرایش کرده و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید.
لطفاً در مطالب خود اخلاق اسلامی و قوانین کشور را مد نظر داشته باشید.
نمایش نظرات کاربران در خبرها به معنای تایید آنها توسط سایت نیست.

  کد امنیتی:
 
شاعر و نویسنده مطرح درگذشت
  شاعر و نویسنده مطرح درگذشت
«تونی هریسون»، شاعر و نمایشنامه‌نویس مطرح انگلیسی در سن 88سالگی درگذشت.
راهکار عجیب خانه‌دار شدن در زعفرانیه و فرحزاد
  راهکار عجیب خانه‌دار شدن در زعفرانیه و فرحزاد
کارشناس بازار مسکن گفت خانه‌اولی‌ها می‌توانند خانه‌هایی که در بافت‌های نامرغوب شهری در محله‌های شمال تهران همچون زعفرانیه را خریداری کنند
مدیران عامل بانک صادرات ایران و ایرانسل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  مدیران عامل بانک صادرات ایران و ایرانسل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
هشدار اتحادیه اروپا/ ایران بدون تأخیر، همکاری خود را با آژانس از سر بگیرد
  هشدار اتحادیه اروپا/ ایران بدون تأخیر، همکاری خود را با آژانس از سر بگیرد
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت:از ایران می‌خواهم که بدون تأخیر، همکاری خود را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را، مطابق با تعهدات قانونی خود تحت پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) و توافق جامع پادمانی الزام‌آور آن،
تراکتور با 2 غایب به مصاف الوحده می‌رود
  تراکتور با 2 غایب به مصاف الوحده می‌رود
تیم فوتبال تراکتور در غیاب دو بازیکن خود برابر الوحده صف‌آرایی خواهد کرد.
چرخش پرسپولیسی‌ها به سوی یک گزینه تکراری
  چرخش پرسپولیسی‌ها به سوی یک گزینه تکراری
پروژه جذب مهاجم جدید برای پرسپولیس هنوز ادامه دارد و حالا نام یک چهره تکراری دوباره روی میز آمده و توجهات را به سوی خود جلب کرده است.
زیباکلام ایران اینترنشنال تماشا می‌کند یا صداوسیما؟ / 5 سال است در ایران اینترنشنال می‌گویند نظام تا آخر شهریور سقوط می‌کند!
  زیباکلام ایران اینترنشنال تماشا می‌کند یا صداوسیما؟ / 5 سال است در ایران اینترنشنال می‌گویند نظام تا آخر شهریور سقوط می‌کند!
اگر به ایران اینترنشنال گوش دهید و آن را دنبال کنید، به این نتیجه می‌رسید که این نظام تا پایان شهریور بیشتر تاب نخواهد آورد. اکنون چهار، پنج،
خردسودگی چیست؟
  خردسودگی چیست؟
«با اصلاح سبک زندگی می‌توان تا 50 درصد از بروز یا پیشرفت بیماری آلزایمر پیشگیری کرد یا آن را به تعویق انداخت.»
تیم ملی والیبال لهستان چگ را برد و برنزی شد
  تیم ملی والیبال لهستان چگ را برد و برنزی شد
تیم والیبال لهستان با پیروزی مقابل چک به مدال برنز قهرمانی 2025 جهان دست پیدا کرد.
وزیر خارجه آلمان: چاره‌ای جز فعال کردن مکانیسم ماشه نداشتیم
  وزیر خارجه آلمان: چاره‌ای جز فعال کردن مکانیسم ماشه نداشتیم
وزیر خارجه آلمان مدعی شد ایران شبکه‌ای از نیروهای شرور را شکل داده که سبب بی‌ثباتی منطقه است.
تیم‌های جهان از والیبال ایران ترس دارند
  تیم‌های جهان از والیبال ایران ترس دارند
پیشکسوت والیبال معتقد است عملکرد تیم ملی در مسابقات جهانی خوب بود و تاکید کرد: با آمدن آقای پیاتزا در سرویس رشد کرده‌ایم و بقیه تیم‌ها از ما رعب و وحشت دارند.
زمین مقصر اصلی خون‌آلود شدن ماه است!
  زمین مقصر اصلی خون‌آلود شدن ماه است!
مطالعه جدید دانشمندان چینی نشان می‌دهد اکسیژن فراری از زمین، باعث اکسید شدن آهن در قطب‌های ماه شده و موجب زنگ زدگی ماه می شود.
  پربیننده ترین اخبار       
  مگس‌ها دنیا را چگونه می‌بینند؟
  برنامه فینال و رده‌بندی والیبال قهرمانی جهان 2025 + ساعت بازی‌ها
  چرا هندی‌ها حاضر به سفر به ایران نیستند؟
  ببینید؛ شکار پنگوئن نگون‌بخت توسط شیر دریایی
  ببینید؛ افتتاح مرتفع‌ترین پل جهان در چین
  مکانیسم ماشه رسماً فعال شد
  مسئولانی که تحریم‌های اسنپ بک را کوچک می‌شمارند نفس‌شان از جای گرم بلند می‌شود
  هوادار متمول پرسپولیس به دنبال سرمربی تیم‌ملی!
  تعویض عجیب مهدی طارمی در لیگ یونان!
  راه شاهی داریوش؛ شاهکار سرعت در ایران باستان
  تصمیم خطرناک/ نیاز به دو بار فکر کردن درباره خروج از ان‌پی‌تی
  نفس بازغی، مریم مومن، هلیا امامی و پژمان بازغی در مراسم اکران شوماه
  برگ برنده ایران در عصر پساماشه/ نباید وارد لجبازی با اروپا شویم
  تندروها کشور را در سراشیبی قرار دادند/ برای اجرای اسنپ بک جشن گرفته‌اند
  واکنش جوادی‌حصار به فعال شدن مکانیسم ماشه/ می‌توان از بزنگاه‌ سخت فعلی عبور کرد اما به یک شرط
  نامزد فراری سر از پرونده قتل درآورد!
  واکنش کره جنوبی به بازگشت تحریم‌های ایران/ تجارت بین دو کشور همچنان ناچیز است
  غرب با فعال سازی مکانیزم ماشه چه هدفی را دنبال می‌کند؟
  گام پس از ماشه چیست؟
  وزیر خارجه مصر: خاورمیانه در آستانه انفجار است
© شبکه خبری سرنویس 1404

All rights reserved