سدان آریزو 6 پرو یکی از محصولات مدیران خودرو است که با بال فونیکس عرضه می شود این خودرو نسل دوم آریزو 6 به حساب می آید. به گزارش آخرین خودرو، مدیران خودرو به غیر از کلاس کراس اوور ها در کلاس سدان ها نیز محصولات را همیشه در سبد محصولات خود داشته و این خودروها به دلیل بازاریابی مناسب، پشتیبانی مدیران خودرو و کیفیت مناسب در بازار موفق بوده اند. سدان آریزو 6 پرو یکی از محصولات این نشان است که با بال فونیکس عرضه می شود. آریزو 6 پرو در واقع نسل دوم آریزو 6 به حساب می آید که دچار تفاوت های ظاهری و آپشنی شده است. آریزو 6 خود برپایه آریزو 5 ساخته شده که و مبنای پلتفرم آن چری M1X است و در برخی بازار ها با نام آریزو 5 GX و آریزو 5 پلاس شناخته می شود. کرمان موتور در سال 1400 از نسخه آریزو 6 بانام آریزو 6 پرو رونمایی کرد در سال 1401 استارت ورود به بازار آن را زد. مدیران خودرو در لیست جدید محصولات خود نام آریزو 6 پرو را با زد 6 پرو تغییر داده است. طراحی ARRIZO 6 PRO نمای جلوی آریزو 6 پرو (ARRIZO 6 PRO) ترکیبی از خطوط کشیده و حجم های تیز است که این سدان را اسپرت نشان می دهد. جلوپنجره بزرگ با خطوط افقی، چهره ای عریض و رسمی در این خودرو ایجاد کرده است. چراغ های به فرم معمول با زاویه های تیز و امضاء نوری تیک مانند به این خودرو مقداری هویت اسپرت بودن بخشیده است؛ گرافیک چراغ های این خودرو کیفیت بالایی را القاء می کند. در نمایی بغل این خودرو کشیده به نظر می رسد، فونیکس آریزو 6 پرو در این نماها زاویه های ملایمی را دنبال می کندغ در این بخش خطوط تیزی دیده نمی شود و تنها یک خط شانه ای از گلگیر جلو تا عقب آمده است. در نمای کامل بغل خطوط کشیده چراغ دیده می شود که نشان دهنده هماهنگی طراحی است. رینگ این خودرو 17 اینچی بوده و جلوه زیبایی دارد. نمای عقب آریزو 6 بیشتر از بخش جلوی آن دارای خطوط تازه و المان های بروز است. چراغ ها در یک قالب هستند اما به هیچ وجه جلوه چراغ های یکپارچه را ندارند. در بخش پایینی سپر از دیفیوزر استفاده شده که از خط و خط در سپر خودرو جلوگیری می کند. به طور کلی این خودرو به دارای طراحی بروزی نیست و ظاهری ساده دارد ولی خودروی با طراحی نامتناسب به حساب نمی آید. مشخصات فنی آریزو 6 پرو  از نظر فنی، آریزو 6 پرو تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد و همچنان به همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است. این موتور چهار سیلندر که جزو محصولات توسعه یافته با فناوری AVL اتریش محسوب می شود، حداکثر توان 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر را در اختیار قرار می دهد. انتقال قدرت نیز توسط گیربکس CVT با 9 دنده شبیه سازی شده انجام می گیرد و نیرو را به محور جلو می رساند. برند | فونیکس | مدل | Z6 پرو | کلاس بدنه | سدان | سال تولید | 1401 | حجم موتور | 1498 سی سی | تعداد سیلندر | 4 | تعداد سوپاپ | 16 | فناوری موتور | توربو شارژر | قدرت | 147 اسب بخار | گشتاور | 210 نیوتن متر | شتاب 0 تا 100 | 9.8 ثانیه | حداکثر سرعت | 190 کیلومتر بر ساعت | گیربکس | CVT | انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو | تعلیق جلو | مک فرسون | تعلیق عقب | توییست بیم | طول | 4710 میلی متر | عرض | 1825 میلی متر | ارتفاع | 1490 میلی متر | فاصله محوری | 2670 میلی متر | وزن | 1415 کیلوگرم | حجم باک | 48 لیتر | مصرف سوخت | 7.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر | ابعاد رینگ و لاستیک | 205/50R17 | شرکت عرضه کننده | مدیران خودرو | برند نشان مادر | چری | کشور سازنده | چین - ایران | در بخش تعلیق، ترکیب مک فرسون در محور جلو و توییست بیم در محور عقب به کار رفته که حاصل آن هندلینگی قابل قبول در کنار سطح متوسطی از راحتی سواری است. کابین و امکانات آریزو 6 PRO متریال استفاده شده در کابین این خودرو ترکیبی از سافتاچ و پلاستیک خشک است که از لحاظ کیفیت سطح مناسبی دارد. کیفیت فوم استفاده شده در صندلی های آریزو 6 پرو تقریبا نرمی مناسبی را دارد اما پوشش چرم صندلی ها تبق تجربه در طولانی مدت نمی تواند بسیار راضی کننده باشد. در کل کیفیت کابین تقریبا در حدود دیگر محصولات چری است که در ایران مونتاژ می شود و این خودرو بیشترین شباهت کیفی را با ام وی ام ایکس 55 دارد. طراحی کابین آریزو 6 پرو برخلاف دیگر محصولات که بعد از سال 1400 از چری به ایران رسیدند طراحی ساده تر و عامه پسند تری دارد که در آن سعی شده طراحی مدرن دیده شود. مالتی مدیا و کلاستر دیجتال هستند اما با این تفاوت که همانند تیگو 8 یا تیگو 7 به صورت یکپارچه نیست؛ مالتی مدیا به طرف راننده زاویه ملایم دارد و که دید خوبی را برای آن ایجاد می کند، قرار گیری مالتی مدیا دربخشی با رنگ مشکی پیانوای فضای کابین را جذاب می کند.  در کابین از خطوط قرمزی استفاده شده که حس اسپرت بودن را به کابین می دهد و فضای کابین را از حالت کسل کننده خاج می کند. در بخش میانی کنسول و دسته دنده فضای با الگوی طراحی مرسوم در خودروهای چری می بینم و دسته دنده نیز با تیگو 8 و 7 یکسان است. کنترلر های سیستم تهویه ترکیبی از الکتریکی و مکانیکی هستند و مقداری کار با آن دشوار است. پنل خروجی سیستم تهویه به صورت تقریبا یکپارچه کار شده و زیبایی خوبی را جلو می دهد. فاصله محوری آریزو 6 پرو 2670 میلی متر است که فضایی مناسب را برای تمامی سرنشینان با ابعاد رایج ایجاد می کند. در بخش عقب نیز فضای پای مناسبی وجود دارد. از جمله آپشن های آریزو 6 پرو می توان به؛ دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد، کروز کنترل، تریم داخلی با پوشش چرم مصنوعی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تصفیه هوای کابین، شارژر بی سیم موبایل، استارت دکمه ای، قابلیت استارت از طریق ریموت، نمایشگر لمسی، سنسور پارک عقب، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، چراغ های مجهز به فناوری LED، سنسور نور و سنسور باران اشاره کرد. در بخش ایمنی نیز این خودرو با تجهیزاتی نظیر شش کیسه هوای 10 نقطه ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کمک به شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور و … اشاره کرد. امکانات ایمنی و رفاهی امکانات ایمنی | شش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار نقطه کور | امکانات رفاهی | سانروف برقی - استارت دکمه ای - قابلیت روشن کردن خودرو با ریموت - تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین - گرمکن صندلی های جلو - صندلی راننده برقی - کلاستر دیجیتال - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - سنسور نور - سنسور باران - نور پردازی کابین - شارژر وایرلس - دسته دنده الکتریکی - حالت تیپ ترونیک - تنظیم حالت رانندگی - ترمز پارک برقی - اتوهلد - نمایشگر لمسی - دوربین 360 درجه - سنسور پارک عقب | مزایا و معایب مزایا | کابین جادار - شتاب قابل قبول - امکانات ایمنی و رفاهی مناسب - بازار فروش خوب - خدمات پس از فروش به نسبت گسترده | معایب | تعلیق عقب نه چندان به روز - کیفیت متریال کابین نه چندان ایده آل - لوازم یدکی به نسبت گران | رقبای آریزو 6 پرو این خودرو در بین سدان های مونتاژی در حال حاظر قیمت بالایی دارد و در رده سدان های اقتصادی بازار قرار نمی گیرد. دو خودروی رقیب آریزو 6 هردو به صورت مونتاژی هستند، یکی از این دو خودرو تازه وارد دیگری از قدیمی های بازار است. از جمله رقبای آریزو 6 پرو ریسپکت پرایم و آرتان آرتبان موتور هستند. |