رییس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره تصویب طرح قطاربرقی شرق به غرب کشور یا مشهد- تهران در شورای اقتصادی گفت: این کار در قالب یک پروژه وسیع تر و اتصال شرق به غرب کشور است که از سرخس آغاز میشود و تا مرز ترکیه ادامه خواهد داشت که تمام این مسیر برقی خواهد شد و البته برخی از قطعات مسیر باید دوخطه شوند. به گزارش خراسان، طرح کریدور شرق به غرب کشور در فراز و نشیب های یک دهه گذشته و اختلافات به وجود آمده بین دولت ها در اولویت بندی اجرای طرح قطار سریع السیر مشهد- تهران و یا برقی سازی قطار مشهد- تهران، سال گذشته مطرح شد. این طرح در تفاهم نامه ای بین استانداری خراسان رضوی، راه آهن کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دستورکار قرار گرفت. بنا بود که در صورت تصویب نهایی علاوه بر برقی سازی خط آهن فعلی مشهد- تهران مسیر سرخس تا مشهد و از تهران تا مرز ترکیه نیز به این پروژه افزوده شود تا کریدور ریل برقی شرق به غرب کشور تکمیل شود که نهایتا رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان سفر به استان خراسان رضوی و حضور در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و شورای برنامه ریزی استان، از تصویب و پیگیری این طرح در سطح کشور و جذب فاینانس چینی در جریان سفر اخیر رییس جمهور به کشور چین خبر داد. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان از اجرای سریع خط آهن چابهار زاهدان تا خراسان رضوی و ساخت کریدورهای ریلی و جاده ای سرخس ترکیه خبر داد. سید حمید پورمحمدی در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری اظهار کرد: خراسان رضوی از دید سازمان برنامه و بودجه، علاوه بر بعد تاریخی و تمدنی، همین امروز می تواند الهام بخش و موتور محرک توسعه کشور باشد. |