فرارو- BYD با رونمایی از Yangwang U9 Xtreme، تاریخ ساز شد؛ این خودرو توانست به سرعت 496.22 کیلومتر بر ساعت برسد و رکورد سریع ترین خودروی خیابانی جهان را بشکند. پیش تر، این رکورد در اختیار بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 پلاس با سرعت 490.5 کیلومتر بر ساعت بود. به نقل از carnewschina،خودرو U9 Xtreme علاوه بر سرعت بالا توانست پیست نوربورگ رینگ را در مدت 6 دقیقه و 59.157 ثانیه طی کند و رکورد قبلی Xiaomi SU7 Ultra با زمان 7:04.957 ثانیه را پشت سر بگذارد. تولید U9 Xtreme به 30 دستگاه محدود خواهد بود و تنها تعداد کمی از خریداران در سراسر جهان قادر به تهیه آن خواهند بود. این هایپرکار توانست رکورد قبلی خودروی بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300 پلاس (با سرعت 490.5 کیلومتر بر ساعت) را نیز بشکند. Aspark Owl نیز یکی دیگر از هایپرکارهای برقی سریع جهان است که توانست سرعت 438.7 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند، اما همچنان با رکورد جدید Yangwang U9 Xtreme فاصله زیادی دارد.  U9 Xtreme نسخه ارتقا یافته و مسابقه ای مدل U9 است و به تجهیزات آیرودینامیکی همچون اسپلیتر جلو ساخته شده از فیبرکربن، کاپوت دو کاناله و بال عقب عظیم به شکل گردن قو مجهز شده است. این خودرو 4,991 میلی متر طول، 2,029 میلی متر عرض و 1,351 میلی متر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور آن 2,900 میلی متر است. این هایپرکار روی رینگ های 20 اینچی پنج پره دوبل با تایرهای نیمه اسلیک GitiSport e·Gtr2 Pro نصب شده که برای حداکثر سرعت 500 کیلومتر بر ساعت طراحی شده اند و ترمزها از کالیپرهای تیتانیومی و دیسک های کربن-سرامیک ارتقا یافته بهره می برند. U9 Xtreme به دیفیوزر دو لایه برای افزایش اثر زمین، شیشه عقب چندلایه و چراغ عقب شکاف دار متصل به لوگوی Yangwang مجهز شده است. کابین خودرو به صفحه ابزار دیجیتال کامل، کنسول مرکزی T شکل لمسی و متریال لوکس فیبرکربن و آلکانترا مجهز شده است و صندلی های مسابقه ای و فرمان چندکاره بر ماهیت پیست محور این خودرو تاکید دارند. قدرت این خودرو توسط چهار موتور مستقل با سیستم Yi Sifang BYD تأمین می شود که روی پلتفرم 1,200 ولتی مبتنی بر سیلیکون کاربید فعالیت می کنند. هر موتور 555 کیلووات قدرت دارد؛ مجموع توان چهار موتور برابر با 2,220 کیلووات یا تقریباً 3,000 اسب بخار است. نسبت قدرت به وزن خودرو 1,217 اسب بخار بر تن است و سیستم توزیع گشتاور بیش از 100 بار در ثانیه توان هر چرخ را به طور مستقل تنظیم می کند. شاسی این خودرو به سیستم DiSus-X کنترل فعال بدنه مجهز شده است که با تنظیم لحظه ای حرکات چرخ ها، پایداری و چسبندگی خودرو را در شتاب گیری، ترمزگیری و پیچ ها بهینه می کند. U9 Xtreme باز باتری Blade لیتیوم آهن فسفات مجهز انرژی می گیرد که با سیستم خنک کننده دو لایه، امکان شارژ و دشارژ سریع با نرخ 30C را فراهم می کند و دمای باتری را در هنگام رانندگی در پیست کنترل می کند. |