کارگران روز پنجشنبه 27 شهریور از آخرین پرده نازک سنگ عبور کردند و یک تونل زیرزمینی بین اتریش و ایتالیا را افتتاح کردند که در نهایت به یک خط آهن پرسرعت تبدیل خواهد شد که شمال و جنوب اروپا را به هم متصل می کند. به گزارش فرارو، آخرین دیوار سنگی این تونل در مراسمی با حضور نخست وزیر ایتالیا، جورجیا ملونی و صدراعظم اتریش، کریستین استوکر، تخریب شد. این تونل که ایتالیا و اتریش را از زیر کوه های آلپ به هم متصل می کند، با افتتاح در سال 2032 به طولانی ترین خط آهن زیرزمینی جهان تبدیل خواهد شد. تونل پایگاه برنر، که به عنوان طولانی ترین اتصال ریلی زیرزمینی جهان شناخته می شود، محور اصلی تلاش اتحادیه اروپا برای انتقال بار از جاده ها به راه آهن است تا آلودگی را کاهش داده و تجارت فرامرزی را تقویت کند. این خط ارتباطی اولین تونل ریلی اختصاصی خواهد بود که اتریش و ایتالیا را مستقیما به هم متصل می کند. تونل پایه برنر پس از تکمیل 55 کیلومتر امتداد خواهد داشت و با اتصال به یک خط ارتباطی موجود به اینسبروک، به 64 کیلومتر افزایش می یابد. این تونل زمان سفر بین فورتزا در ایتالیا تا اینسبروک را از 80 دقیقه به کمتر از 25 دقیقه کاهش می دهد. گذرگاه برنر یکی از شلوغ ترین گذرگاه های کوهستانی اروپا است که برای حمل و نقل بار استفاده می شود. هر ساله بیش از 2.5 میلیون کامیون، 14 میلیون وسیله نقلیه و 50 میلیون تن کالا از گذرگاه آلپ عبور می کنند و جوامع محلی را با مشکل مواجه می کنند. |