ایران خودرو تیپ جدید ری را را با کد 34202 به تولید انبوه رسانده که در این مطلب به تفاوت های این کد کلاس جدید می پردازیم. به گزارش آخرین خودرو، ری را بر اساس پلتفرم نسل دوم پژو 2008 طراحی شده و پروژه آن با کد K125 آغاز شد و مدت زمان رونمایی تا عرضه این خودرو نزدیک به 2.5 سال طول کشید. از ری را در تیر 1401 رونمایی شد و در پاییز 1403 ایران خودرو اولین شرایط فروش این محصول جدید را اعلام کرد. معرفی این خودرو در زمان بحبوحه استیضاح وزیر سمت رخ داد. این خودرو، اولین خودروی داخلی در کلاس کراس اوور در بین محصولات داخلی به حساب می آید و برای ایران خودرو به دلیل سرمایه گذاری سنگین در تولید و تحقیق و توسعه اهمیت بالایی دارد. این کراس اوور در ابتدا تنها با یک کد کلاس 34201 معرفی شد اما ایران خودرو به تازگی در وبسایت خود کلاس جدید ری را را با شماره 34202 نیز قرار داد است و در آخرین شرایط فروش ایران خودرو نیز که لغو شد تنها این کلاس از ری را موجود بود؛ در ادامه به بررسی تفاوت های تیپ جدید ری را می پردازیم. کلاس 34202 ری را چه تفاوت هایی دارد؟ نسخه جدید ری را از لحاظ امکانات رفاهی هیچ تفاوتی با نسخه قبلی ری را ندارد و تنها آپشن جدید مرسوم در محصولات جدید ایران خودرو به آن اضافه شده است. در بخش امکانات کراس اوور داخلی مجهز به 4 کیسه هوا (سرنشینان جلو و جانبی)، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، سیستم شروع حرکت در سربالایی ، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر 12 اینچی لمسی مالتی مدیا، کروز کنترل و محدود کننده سرعت ،ترمز های دیسکی، سیستم کمکی ترمز ، سیستم پایش فشار باد لاستیک، آینه های جانبی برقی ، گرمکن صندلی های ردیف جلو، چراغ روشنایی روز، نور پردازی داخلی، سنسور نور ، سنسور باران و… است. در تیپ جدید ری را نسل جدید SBR آپشن ایمنی هشدار کمربند سرنشینان عقب نیز به آن اضافه شده است، البته باید این موضوع نیز اشاره کرد که مدیریت جدید بخش خصوصی وعده ارتقاء سطح کیفی و مونتاژ این خودرو را داده بود و باید انتظار این را داشت که کلاس جدید ری را ارتقاء کیفی را در کنار افزودن آپشن های ایمنی تجربه کرده باشد. مشخصات فنی ایران خودرو ری را کراس اوور ملی ایران خودرو در حالت فول آپشن مجهز به پیشرانه TC7 یا همان EFP است. این پیشرانه ، یک پیشرانه 1.65 لیتری توربو شارژ است که می تواند نهایت قدرت 160 اسب بخار و گشتاور نهایی 240 نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند. پروژه K125 به دلیل داشتن طراحی خوب و استاندارد خود توانسته استاندارد ایمنی برخورد با عابران پیاده را در مراکز معتبر اروپایی کسب کند که امتیاز ویژه ای برای این خودرو به حساب می آید. حجم مخزن سوخت این خودرو 50 لیتر بوده و انتظار می رود مصرف سوخت میانگین ایران خودرو ری را با توجه به نوع موتور و ابعاد و وزن این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر عددی در بازه 7 الی 8 لیتر باشد که عدد مناسبی برای این خودرو است. |