شرکت شیائومی اعلام کرده نزدیک به 146900 دستگاه از یکی از پرفروش ترین پاوربانک هایش را به دلیل احتمال وجود مشکل ایمنی در برخی باتری ها جمع آوری می کند. این محصول، پاوربانک PB2030MI با ظرفیت 20هزار میلی آمپر و پشتیبانی از شارژ 33 وات است که کابل داخلی نیز دارد. بیشتر خریداران آن را بین مرداد تا شهریور 1403 تهیه کرده اند؛ دقیقاً همان بازه ای که مشمول این فراخوان می شود. به گزارش فارس، به گفته شیائومی تعداد محدودی از این دستگاه ها دارای نسخه 2.0 سلول باتری مدل 126280 هستند که در استفاده سنگین ممکن است ناپایدار شوند. تاکنون هیچ حادثه ای گزارش نشده، اما شرکت برای پیشگیری، تصمیم به جمع آوری این محصولات گرفته است. شیائومی به خریداران این پاوربانک وعده داده که کل مبلغ خرید را بازپرداخت می کند؛ مبلغ بازگشت برابر با 159 یوان (22 دلار) است. دو روش برای مرجوع کردن در نظر گرفته شده است: مشتریان می توانند دستگاه خود را به فروشگاه های شیائومی هوم برده و آنجا پس از بررسی، وجه را دریافت کنند، یا از طریق روش آنلاین اقدام کنند. در روش آنلاین لازم است ابتدا باتری دستگاه به طور کامل تخلیه شود، سپس مدرکی مبنی بر دفع ایمن آن ارائه شده و در ادامه جزییات محصول ثبت شود. برای بررسی اینکه آیا یک پاوربانک مشمول بازپرداخت است یا نه، خریداران باید مدل و شماره سریال درج شده پشت دستگاه را بررسی کنند. همچنین شیائومی یک ابزار دیجیتال برای استعلام وضعیت قرار داده است. اگر شماره سریال مخدوش یا ناخوانا باشد، آن دستگاه شامل طرح بازپرداخت نخواهد شد. شرکت تأکید کرده سایر پاوربانک های شیائومی ایمن هستند زیرا از سلول های باتری متفاوتی استفاده می کنند و فقط همین سری خاص در معرض خطر بالقوه قرار دارد. اگرچه فراخوان محصول معمولاً پس از وقوع مشکلات انجام می شود، اما شیائومی پیش از وقوع حادثه وارد عمل شده است. این تصمیم باعث می شود ریسک برای مشتریان کاهش یابد و از تبدیل شدن مشکلات پراکنده به بحران گسترده جلوگیری شود. بنابراین، افرادی که اخیراً پاوربانک PB2030MI خریداری کرده اند، بهتر است بررسی کنند که آیا دستگاهشان شامل این فراخوان می شود یا خیر. |