صفحه اصلی     اقتصادی     اجتماعی     سیاسی     ورزشی     بین الملل     RSS     تماس با ما  
یکشنبه، 26 مرداد 1404 - 18:43   
 آخرین خبرها
  دردسر هاشمیان با ترافیک وینگرها در اولین بازی فصل پرسپولیس
  بیانیه وزارت امور خارجه در مورد کوچاندن اجباری ساکنان غزه
  جنجال‌های داوری در شب پیروزی بارسلونا در اولین بازی فصل
  استقلالی‌ها بخوانند؛ برای جبران شکست مقابل تراکتور چه باید کرد؟
  دادخواست‌های اعسار خارج از نوبت رسیدگی می‌شود
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31605صفحه نخست » آخرین اخبار    یکشنبه، 26 مرداد 1404 - 16:40

خاموشی مکرر چراغ‌های راهنمایی در شیراز؛ امنیت ترافیکی کجاست؟


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه هفته‌ای چهار تقاطع به سیستم برق اضطراری متصل می‌شوند، افزود: تا نیمه شهریور ماه، تمامی 15 تقاطع باقی‌مانده نیز مجهز شوند.

خاموشی های ناگهانی چراغ های راهنمایی تقاطع های شیراز موجب نگرانی مردم در عبور و مرور امن و ایجاد ترافیک های خسته کننده شده که تجهیز تقاطع ها به برق اضطراری را ضروری کرده است.

به گزارش مهر؛ در پهنه وسیع و پرتحرک شهرهای مدرنی مانند شیراز، تقاطع های شهری به مثابه چهارراه های حیاتی هستند که رگ های ترافیکی شهر را به یکدیگر پیوند می زنند.

عملکرد روان و بدون وقفه این تقاطع ها، که عمدتاً توسط چراغ های راهنمایی کنترل می شوند، سنگ بنای اصلی نظم و ایمنی در شبکه حمل و نقل شهری به شمار می رود.

اما وابستگی این زیرساخت های حیاتی به جریان مستمر برق، آن ها را در برابر هرگونه اختلال در شبکه سراسری بسیار آسیب پذیر می کنند.

تصور کنید در اوج شلوغی روز، ناگهان چراغ های راهنمایی خاموش شده و به جای هدایت، باعث ایجاد صف های طولانی، سردرگمی رانندگان و افزایش احتمال تصادفات شود. این سناریوی تلخ، تنها بخشی از تبعات نبود سیستم برق اضطراری در تقاطع های کلیدی کلان شهر شیراز است؛ تبعاتی که شامل اتلاف زمان ارزشمند شهروندان، افزایش مصرف سوخت به دلیل توقف های مکرر و حتی بروز تنش های اجتماعی ناشی از نارضایتی عمومی می شود.

با توجه به این چالش ها، برنامه ریزی دقیق و اجرای سریع پروژه هایی که به تجهیز تقاطع ها به منابع برق پشتیبان می پردازند، امری حیاتی و اولویت دار برای هر کلان شهری خصوصاً شیراز است.

پیامدها واختلالات ایجاد شده ناشی از قطعی برق فراتر از مشکلاتی است که در خانه ها و ادارات و واحدهای صنعتی و تجاری و خدماتی دیده می شود.

این پیامدها را می توان در خیابان های شهر و بویژه چهارراه ها و تقاطع ها نیز دید. زمانی که چراغ های راهنمایی و رانندگی خاموش می شوند و راننده ها پس از مواجه شدن با چراغ راهنمایی که هیچ کدام از رنگ های قرمز، زرد و سبز را نشان نمی دهد و خاموش است، باید عبوری تردیدآمیز و ناهماهنگ از تقاطع داشته باشند؛ فرایندی که نظم ترافیکی شهرها را در تقاطع های پرتردد به هم زده است.

این اقدام، نه تنها پاسخی به نیازهای فوری شهروندان در جهت حفظ ایمنی و تسهیل تردد است، بلکه سرمایه گذاری بلندمدتی در جهت افزایش تاب آوری زیرساخت های شهری در برابر بحران های احتمالی محسوب می شود.

ترافیک شیراز کلافه کننده است

حسن علی آبادی راننده پراید که در پشت ترافیک چهارراه اصلاح نژاد شیراز به دلیل خاموش شدن چراغ راهنمایی مانده است، با بیان اینکه این وضع سبب شده که نتوانم دخترم را به کلاس ورزشی ببرم، گفت: واقعاً نمی توان در شیراز برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به مقصد در زمان معین کرد زیرا ترافیک دیوانه کننده است.

وی ادامه داد: الان نزدیک به نیم ساعت در این ترافیک مانده ام و علت اصلی آن خاموش شدن چراغ راهنمایی است و همه ماشین ها در گره ترافیکی گیر کرده اند.

خانم هاشمی که مسافر تاکسی است در گفتگو با خبرنگار مهر با گلایه شدید از مدیریت چراغ های راهنمایی شیراز گفت: چرا هیچ کس پاسخگوی این معضل نیست و من که باید برای پیگیری وام به بانک مراجعه کنم؛ الان نزدیک به 20 دقیقه در ترافیک گیر کردم.

وی ادامه داد: در چهارراه های مهم شیراز چراغ های راهنمایی خاموش می شود و واقعاً گرفتاری زیادی برای من ایجاد کرده است.

خاموشی چراغ های راهنمایی نظم ترافیکی شیراز به هم زده است

رضا میرزایی یکی از شهروندان شیرازی که برای عبور از تقاطع چهارراه سیاحتگر ناچار است از بین خودروهایی که بدون برنامه و نظم در حال عبور از تقاطع هستند رد شود گفت: از وقتی که قطعی برق شروع شده چند بار با این مشکل مواجه شدم. چراغ که خاموش است از هر طرفی خودرو می آید و گاهی وسط خیابان مردد می شوم که به مسیر ادامه دهم یا به عقب برگردم.

آقای مکرم دیگر شهروند شیرازی که در چهارراه دروازه کازرون پشت ترافیک گیر کرده است، گفت: برای خودم در مسیری که هر روز می روم بارها پیش آمده که با دیدن رنگ چراغ راهنمایی متوجه شدم به تقاطع نزدیک می شوم. در واقع همه ما راننده ها به دیدن رنگ های زرد، سبز و زرد عادت کرده ایم. طبیعتاً وقتی چراغ خاموش باشد این احتمال وجود دارد که گاهی از خاطرمان برود که چند قدم جلوتر تقاطع است. یعنی راننده به صورت ناخودآگاه احساس می کند که در مسیری عادی در حال حرکت است و ناگهان یک خودرو را مقابل خود می بیند و ممکن است حادثه پیش بیاید.

تمرکز بر روی اتصال تقاطع ها به برق اضطراری، گامی مهم در جهت تضمین عملکرد مستمر و قابل اطمینان این مراکز حیاتی شهری دارد.

تا نیمه شهریور تمام چراغ های راهنمایی شهر به سیستم برق اضطراری متصل می شوند

محمد فرخ زاده، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر 68 تقاطع در شهر شیراز مجهز به چراغ های راهنمایی فرمانی هستند که از این تعداد 15 تقاطع در دست اقدام برای اتصال به سیستم برق اضطراری قرار دارند و بقیه به سیستم متصل هستند.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از تقاطع های اصلی شهر مجهز به برق اضطراری شده اند و قادرند تا هشت ساعت خاموشی را بدون مشکل سپری کنند. این در حالی است که 15 تقاطع باقی مانده نیز در مراحل پایانی تجهیز قرار دارند و پیش بینی می شود با تکمیل این پروژه، هیچ تقاطعی در شیراز بدون سیستم برق اضطراری باقی نماند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه هفته ای چهار تقاطع به سیستم برق اضطراری متصل می شوند، افزود: تا نیمه شهریور ماه، تمامی 15 تقاطع باقی مانده نیز مجهز شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با آگاهی از تقاطع هایی که با وجود قطعی برق دچار مشکلاتی از جمله ترافیک شده اند، این تقاطع ها را در اولویت بررسی قرار داد.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
عنوان:
نظر
  قبل از ارسال نظر آنرا ویرایش کرده و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید.
لطفاً در مطالب خود اخلاق اسلامی و قوانین کشور را مد نظر داشته باشید.
نمایش نظرات کاربران در خبرها به معنای تایید آنها توسط سایت نیست.

  کد امنیتی:
 
بیانیه وزارت امور خارجه در مورد کوچاندن اجباری ساکنان غزه
  بیانیه وزارت امور خارجه در مورد کوچاندن اجباری ساکنان غزه
جمهوری اسلامی ایران با هشدار نسبت به توطئه رژیم صهیونیستی برای تشدید کشتار و ارتکاب جنایات بیشتر به بهانه جابجایی مردم شهر غزه به جنوب این باریکه،
استقلالی‌ها بخوانند؛ برای جبران شکست مقابل تراکتور چه باید کرد؟
  استقلالی‌ها بخوانند؛ برای جبران شکست مقابل تراکتور چه باید کرد؟
استقلال سا پینتو مجدداً اولین بازی خود را با سیستم 3 دفاعه آغاز کرد؛ اتفاقی که قدرت را از خط حمله و بازی‌سازی گرفت و تراکتور هم با نقطه قوت خود وارد این سناریو شد.
مقام سومی؛ دشت ملی‌پوشان بسکتبال از کاپ آسیا
  مقام سومی؛ دشت ملی‌پوشان بسکتبال از کاپ آسیا
تیم ملی بسکتبال دیدار رده‌بندی رقابت‌های کاپ آسیا برابر نیوزلند را به سود خود تمام کرد و با کسب جایگاه سوم به کار خود در این مسابقات پایان داد.
وینگر جدید هلندی مدنظر استقلال قرار گرفت؛ کارنامه و عملکرد انورالغازی
  وینگر جدید هلندی مدنظر استقلال قرار گرفت؛ کارنامه و عملکرد انورالغازی
باشگاه استقلال به غیر از جنپو گزینه های دیگری هم دارد
تقابل وزارت صمت با «ایران خودرو»؛ دعوای تازه و زخم کهنه
  تقابل وزارت صمت با «ایران خودرو»؛ دعوای تازه و زخم کهنه
استاندار خوزستان: طرح‌هایی اجرایی بر روی ارس، بی‌رحمی زیست‌ محیطی است
  استاندار خوزستان: طرح‌هایی اجرایی بر روی ارس، بی‌رحمی زیست‌ محیطی است
ما باید بتوانیم استان خوزستان را به حرکت درآوریم و این تنها با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها، حمایت‌های ملی و همراهی نمایندگان و مدیران محلی امکان‌پذیر است.
شروع بلیت فروشی بازی پرسپولیس-فجر در ورزشگاه شهر قدس
  شروع بلیت فروشی بازی پرسپولیس-فجر در ورزشگاه شهر قدس
بلیت فروشی اولین باری خانگی لیگ بیست و پنجم پرسپولیس شروع شده است.
بهانه‌تراشی اپراتورها برای جمع آوری دکل‌های غیرمجاز/ نقطه کور در تهران نداریم
  بهانه‌تراشی اپراتورها برای جمع آوری دکل‌های غیرمجاز/ نقطه کور در تهران نداریم
شهرداری در یکی دو هفته گذشته مجدداً اقدام به اجرای آرای ماده 100 کرده است، اما باز هم فشارهای رسانه‌ای و برخی جریان‌ها با این بهانه که حذف آنتن‌ها موجب بروز مشکلات در زندگی مردم می‌شود،
درآمد واقعی رانندگان اسنپ و تپسی در سال 1404 چقدر است؟
  درآمد واقعی رانندگان اسنپ و تپسی در سال 1404 چقدر است؟
با بررسی هزینه‌های خودرو، کمیسیون شرکت و عوامل دیگر، به شما نشان می‌دهیم که سود خالص رانندگان چقدر است و چرا اعدادی که این روزها به گوشمان می‌خورند واقعی نیستند یا اغراق‌‌آمیز به نظر می‌رسند
گروگان‌گیری در تهران برای 2500 دلار
  گروگان‌گیری در تهران برای 2500 دلار
گروگان پس از انتقال به بیمارستان جهت رسیدگی‌های پزشکی به کانون گرم خانواده برگردانده شد و گروگان‌گیر جهت رسیدگی به پرونده تحویل مقام قضایی شد.
چرا ربات‌های انسان‌نما هنوز نمی‌توانند مانند انسان حرکت کنند؟
  چرا ربات‌های انسان‌نما هنوز نمی‌توانند مانند انسان حرکت کنند؟
ربات‌های انسان‌نما هر روز هوشمندتر می‌شوند، اما حتی پیشرفته‌ترین آن‌ها هنوز نمی‌توانند مانند انسان با محیط واقعی سازگار شوند. محققان معتقدند ترکیب هوش مصنوعی با بدنه‌های انعطاف‌پذیر و هوشمند،
رهن و اجاره آپارتمان در رشت چقدر آب می‌خورد؟
  رهن و اجاره آپارتمان در رشت چقدر آب می‌خورد؟
رهن کامل آپارتمان 72 متری در گلسار رشت با قیمت 700 میلیون تومان در دسترس است
  پربیننده ترین اخبار       
  تنش در رختکن پرسپولیس به خاطر وحید امیری
  اعترافات تکان‌دهنده قاتل 19ساله در مشهد؛ جنایت شیطانی در سایه هوس!
  قیمت برنج به شدت سقوط کرد / یک کیسه 10 کیلوگرمی برنج هندی چند؟
  یک ادعا؛ ایران اقدام باکو را تلافی کرد
  بیوگرافی ملکه زیبایی جهان + عکس های جذاب اوپال سوچاتا
  امید بزرگ استقلال برای شروع لیگ زنده شد/ خبر خوش برای ساپینتو
  تخصص استاندار مازندران سوژه تمسخر رسایی شد
  واکنش زیدآبادی از حمله رژیم صهیونیستی به نیروگاه برق صنعا
  تصاویر؛ بزرگترین گور جمعی تاریخ بشر در موصل
  اسارت 3 برادر در اردوگاه‌‏های عراق؛ روایت چشم‌انتظاری مادران جنگ
  انتقاد از موضع گیری طرفداران جلیلی؛ استفاده از نام رهبری برای استیضاح پزشکیان
  واکنش امام جمعه قزوین به حرکت پوتین هنگام مانور هواپیماهای آمریکایی در آلاسکا: او را انسان زیرکی می دانستم
  روز و ساعت بازی فوتبال پرسپولیس – فجرسپاسی در هفته اول لیگ برتر
  برای تهران هشدار گرما صادر شد
  دیدار مشاوران میرحسین موسوی با مهدی کروبی
  ببینید؛ نشان شوروی بر لباس لاوروف خبرساز شد
  خواهر آقای رییس، رفیق ناب مبینا نعمت‌زاده؛ مورد خاص «مهروز»
  پوران درخشنده: من 9 سال است که کار نکرده‌ام، چرا؟
  جزییات درگیری تروریست‌ها در شمال سیستان و بلوچستان
  حمله هوایی اسراییل به نیروگاه برق صنعا
© شبکه خبری سرنویس 1404

All rights reserved