صفحه اصلی     اقتصادی     اجتماعی     سیاسی     ورزشی     بین الملل     RSS     تماس با ما  
یکشنبه، 26 مرداد 1404 - 18:45   
 آخرین خبرها
  دردسر هاشمیان با ترافیک وینگرها در اولین بازی فصل پرسپولیس
  بیانیه وزارت امور خارجه در مورد کوچاندن اجباری ساکنان غزه
  جنجال‌های داوری در شب پیروزی بارسلونا در اولین بازی فصل
  استقلالی‌ها بخوانند؛ برای جبران شکست مقابل تراکتور چه باید کرد؟
  دادخواست‌های اعسار خارج از نوبت رسیدگی می‌شود
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 31599صفحه نخست » اخبار مهمیکشنبه، 26 مرداد 1404 - 16:25

پژو 207 دست‌دوم ارزش خرید دارد یا نه؟


پژو 207 یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی بازار خودرو است که به دلایل مختلفی همچون طراحی جذاب‌تر نسبت به رقبا و موتور بادوام و کم استهلاک از گزینه‌های محبوب خریداران است

پژو 207 یکی از هاچبک های محبوب بازار ایران است که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. در ادامه به بررسی ارزش خرید پژو 207 کار کرده می پردازیم.

به گزارش آخرین خودرو، یکی از محصولات هاچ بک کارکرده و دست دوم که به صورت نسبتاً پُرتیراژ و با مدل های ساخت مختلف در رده های قیمتی نسبتاً متوسط در بازار کشور ما حضور دارد، پژو 207 است که از مدل های 89 و 90 به بعد به صورت نسبتاً گسترده در کشورمان عرضه شده است.

این خودرو در اصل نسخه فیس لیفت پژو 206 محسوب می شود و با پژو 207 موجود در بازار فرانسه و اروپا تفاوت دارد. در شرایط فعلی، برخی از مشتریانی که از هاچ بک های رده پایین تر مثل کوییک، ساینا یا پژو 206 خسته شده اند، احتمالاً می توانند با بودجه های مشابه به سمت خرید برخی از نمونه های پژو 207، به ویژه با سال ساخت نسبتاً پایین تر بروند. در ادامه می خواهیم ببینیم آیا خرید پژو 207 نسبت به رقبای آن کار منطقی و عاقلانه ای است یا نه.

دلایل خرید پژو 207 کارکرده

پژو 207 در بازار محدود هاچ بک های اقتصادی کشورمان نقش ویژه ای ایفا می کند و نقاط قوتی دارد که خرید آن را به امری منطقی و مناسب تبدیل می سازد. در ادامه به بعضی از مهم ترین دلایل خرید و نقاط قوت پژو 207، به ویژه در نمونه های دست دوم و کارکرده، اشاره می کنیم:

طراحی ظاهری نسبتاً زیباتر از رقبا

پژو 207 یکی از هاچ بک های نسبتاً جدید با طراحی به روزتر در قیاس با اکثر محصولات اقتصادی بازار ایران است. بنابراین طراحی ظاهری آن کمی مدرن تر بوده و از لحاظ زیبایی و پرستیژ نیز در سطح بالاتری قرار می گیرد. اگر یک هاچ بک اقتصادی با طراحی نسبتاً زیبا و چشم نواز می خواهید، پژو 207 جزو معدود انتخاب های شما در بازار محصولات اقتصادی ایران محسوب می شود.

توان مناسب موتور

پژو 207 از موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ TU5 استفاده می کند. این موتور حدود 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که شتاب و کشش مناسبی را به شما ارائه می دهد. در قیاس با اکثر هاچ بک های موجود در بازار، چه از لحاظ شتاب و چه از نظر قدرت، پژو 207 در رده بالاتری قرار می گیرد.

البته از این جهت کاملاً مشابه پژو 206 تیپ 5 است و تفاوتی میان آن ها وجود ندارد؛ اما در مقایسه با محصولاتی مثل انواع کوییک، تیبا 2 و پژو 206 تیپ 2 و 3، شتاب و چابکی به مراتب بهتری ارائه خواهد داد.

موتور نسبتاً بادوام و کم استهلاک

موتور TU5 در بازار ایران امتحان خود را پس داده و در شرایط فعلی یکی از بادوام ترین پیشرانه های اقتصادی در کشور محسوب می شود. مصرف سوخت پایین، احتمال خرابی کم و دوام بالا از ویژگی های این موتور است که موجب می شود دردسرهای نگهداری آن، در صورت رعایت سرویس های منظم، چندان زیاد نباشد.

از لحاظ مصرف سوخت نیز این موتور شرایط نسبتاً بهینه ای دارد و جزو موتورهای تقریباً کم مصرف قدیمی در کشور به شمار می رود؛ به ویژه که وزن اتاق پژو 207 چندان زیاد نیست. البته در نمونه های کارکرده، باید از صحت و سلامت موتور توسط مکانیک متخصص و معتمد اطمینان حاصل کرد.

کیفیت سواری لذت بخش

کیفیت سواری پژو 207، به ویژه در ردیف جلو، نسبتاً نرم، لذت بخش و کم صداست و در مقایسه با بسیاری از رقبا، آرامش سواری بیشتری را برای سرنشینان فراهم می کند. البته صندلی های ردیف دوم هنگام عبور از ناهمواری ها با کوبش بیشتری همراه اند، اما در مجموع کیفیت سواری این هاچ بک اقتصادی نسبت به رقبای هم رده مطلوب تر است.

فراوانی قطعات یدکی موتور و گیربکس

موتور و گیربکس پژو 207 با بسیاری از مدل های پرفروش بازار، نظیر پژو 206 تیپ 5 و پژو پارس TU5، مشترک است. این موضوع باعث می شود تأمین قطعات یدکی برای آن کاملاً آسان و با قیمتی نسبتاً مناسب باشد؛ به نحوی که نسبت به برخی رقبای چینی نظیر MVM 315 یا MVM X22 دردسر و هزینه های کمتری خواهد داشت.

دلایل نخریدن پژو 207

اما این خودرو نقاط ضعف و نقایصی هم دارد که ممکن است برخی از مشتریان را از خرید آن منصرف کند. در ادامه، به بعضی از این نکات منفی اشاره می کنیم:

کابین با طراحی قدیمی، فضای کم و کیفیت نه چندان بالا

فضای داخلی پژو 207، با وجود اینکه چندین سال پس از پژو 206 معرفی شده، طراحی چندان به روز، جذاب و دلنشینی ارائه نمی دهد. فرم داشبورد این خودرو بسیار قدیمی است و امروزه دیگر چندان زیبا و دلپسند به نظر نمی رسد. همچنین این داشبورد از پلاستیک های خشک ساخته شده که کیفیت بالایی ندارند.

یکی دیگر از نقاط ضعف اصلی کابین پژو 207، فضای بسیار تنگ آن، به ویژه در ردیف دوم است که اجازه نمی دهد افراد بزرگسال به راحتی در این بخش بنشینند. بنابراین اگر یک هاچ بک خانوادگی نیاز دارید، بهتر است به سراغ گزینه هایی با اتاق بزرگ تر مثل انواع کوییک، اطلس یا MVM 315 بروید.

هندلینگ نه چندان اطمینان بخش

ابعاد کوچک و نوع طراحی شاسی این خودرو باعث شده تا هندلینگ این خودرو در سرعت های بالا، به ویژه هنگام پیچیدن های سریع، چندان مطلوب و پایدار نباشد. اکثر مدل های قدیمی و کارکرده این خودرو فاقد سیستم های کنترل کشش و پایداری هستند و در نتیجه پایداری آن ها در شرایط لغزنده مناسب نیست. این در حالی است که محصولات جدید، به ویژه اطلس یا انواع کوییک های جدید، به سیستم کنترل پایداری مجهز شده اند و در شرایط بحرانی عملکرد بهتری دارند.

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که درباره این خودرو، به ویژه نمونه های کارکرده و با قیمت مناسب آن بیان کردیم، می توان گفت اگر بودجه شما در سطح متوسط است و می خواهید یک هاچ بک نسبتاً زیبا و برتر در بازار محصولات اقتصادی ایران تهیه کنید، تقریباً از هر طرف که بروید به پژو 207 می رسید.

این خودرو طراحی ظاهری زیبا، عملکرد فنی مناسب، شتاب قابل قبول، استهلاک پایین و فراوانی قطعات یدکی را برایتان فراهم می کند. اما باید بدانید کابین آن، به ویژه در ردیف عقب، چندان بزرگ نیست و برای مصارف خانوادگی چند نفره گزینه ی مناسبی نخواهد بود. همچنین برخی لوازم بدنه آن نسبت به سایر محصولات هم رده گران تر است که باید به آن نیز توجه داشته باشید.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
عنوان:
نظر
  قبل از ارسال نظر آنرا ویرایش کرده و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید.
لطفاً در مطالب خود اخلاق اسلامی و قوانین کشور را مد نظر داشته باشید.
نمایش نظرات کاربران در خبرها به معنای تایید آنها توسط سایت نیست.

  کد امنیتی:
 
بیانیه وزارت امور خارجه در مورد کوچاندن اجباری ساکنان غزه
  بیانیه وزارت امور خارجه در مورد کوچاندن اجباری ساکنان غزه
جمهوری اسلامی ایران با هشدار نسبت به توطئه رژیم صهیونیستی برای تشدید کشتار و ارتکاب جنایات بیشتر به بهانه جابجایی مردم شهر غزه به جنوب این باریکه،
استقلالی‌ها بخوانند؛ برای جبران شکست مقابل تراکتور چه باید کرد؟
  استقلالی‌ها بخوانند؛ برای جبران شکست مقابل تراکتور چه باید کرد؟
استقلال سا پینتو مجدداً اولین بازی خود را با سیستم 3 دفاعه آغاز کرد؛ اتفاقی که قدرت را از خط حمله و بازی‌سازی گرفت و تراکتور هم با نقطه قوت خود وارد این سناریو شد.
مقام سومی؛ دشت ملی‌پوشان بسکتبال از کاپ آسیا
  مقام سومی؛ دشت ملی‌پوشان بسکتبال از کاپ آسیا
تیم ملی بسکتبال دیدار رده‌بندی رقابت‌های کاپ آسیا برابر نیوزلند را به سود خود تمام کرد و با کسب جایگاه سوم به کار خود در این مسابقات پایان داد.
وینگر جدید هلندی مدنظر استقلال قرار گرفت؛ کارنامه و عملکرد انورالغازی
  وینگر جدید هلندی مدنظر استقلال قرار گرفت؛ کارنامه و عملکرد انورالغازی
باشگاه استقلال به غیر از جنپو گزینه های دیگری هم دارد
تقابل وزارت صمت با «ایران خودرو»؛ دعوای تازه و زخم کهنه
  تقابل وزارت صمت با «ایران خودرو»؛ دعوای تازه و زخم کهنه
استاندار خوزستان: طرح‌هایی اجرایی بر روی ارس، بی‌رحمی زیست‌ محیطی است
  استاندار خوزستان: طرح‌هایی اجرایی بر روی ارس، بی‌رحمی زیست‌ محیطی است
ما باید بتوانیم استان خوزستان را به حرکت درآوریم و این تنها با همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها، حمایت‌های ملی و همراهی نمایندگان و مدیران محلی امکان‌پذیر است.
شروع بلیت فروشی بازی پرسپولیس-فجر در ورزشگاه شهر قدس
  شروع بلیت فروشی بازی پرسپولیس-فجر در ورزشگاه شهر قدس
بلیت فروشی اولین باری خانگی لیگ بیست و پنجم پرسپولیس شروع شده است.
بهانه‌تراشی اپراتورها برای جمع آوری دکل‌های غیرمجاز/ نقطه کور در تهران نداریم
  بهانه‌تراشی اپراتورها برای جمع آوری دکل‌های غیرمجاز/ نقطه کور در تهران نداریم
شهرداری در یکی دو هفته گذشته مجدداً اقدام به اجرای آرای ماده 100 کرده است، اما باز هم فشارهای رسانه‌ای و برخی جریان‌ها با این بهانه که حذف آنتن‌ها موجب بروز مشکلات در زندگی مردم می‌شود،
درآمد واقعی رانندگان اسنپ و تپسی در سال 1404 چقدر است؟
  درآمد واقعی رانندگان اسنپ و تپسی در سال 1404 چقدر است؟
با بررسی هزینه‌های خودرو، کمیسیون شرکت و عوامل دیگر، به شما نشان می‌دهیم که سود خالص رانندگان چقدر است و چرا اعدادی که این روزها به گوشمان می‌خورند واقعی نیستند یا اغراق‌‌آمیز به نظر می‌رسند
گروگان‌گیری در تهران برای 2500 دلار
  گروگان‌گیری در تهران برای 2500 دلار
گروگان پس از انتقال به بیمارستان جهت رسیدگی‌های پزشکی به کانون گرم خانواده برگردانده شد و گروگان‌گیر جهت رسیدگی به پرونده تحویل مقام قضایی شد.
چرا ربات‌های انسان‌نما هنوز نمی‌توانند مانند انسان حرکت کنند؟
  چرا ربات‌های انسان‌نما هنوز نمی‌توانند مانند انسان حرکت کنند؟
ربات‌های انسان‌نما هر روز هوشمندتر می‌شوند، اما حتی پیشرفته‌ترین آن‌ها هنوز نمی‌توانند مانند انسان با محیط واقعی سازگار شوند. محققان معتقدند ترکیب هوش مصنوعی با بدنه‌های انعطاف‌پذیر و هوشمند،
رهن و اجاره آپارتمان در رشت چقدر آب می‌خورد؟
  رهن و اجاره آپارتمان در رشت چقدر آب می‌خورد؟
رهن کامل آپارتمان 72 متری در گلسار رشت با قیمت 700 میلیون تومان در دسترس است
  پربیننده ترین اخبار       
  تنش در رختکن پرسپولیس به خاطر وحید امیری
  اعترافات تکان‌دهنده قاتل 19ساله در مشهد؛ جنایت شیطانی در سایه هوس!
  قیمت برنج به شدت سقوط کرد / یک کیسه 10 کیلوگرمی برنج هندی چند؟
  یک ادعا؛ ایران اقدام باکو را تلافی کرد
  بیوگرافی ملکه زیبایی جهان + عکس های جذاب اوپال سوچاتا
  امید بزرگ استقلال برای شروع لیگ زنده شد/ خبر خوش برای ساپینتو
  تخصص استاندار مازندران سوژه تمسخر رسایی شد
  واکنش زیدآبادی از حمله رژیم صهیونیستی به نیروگاه برق صنعا
  تصاویر؛ بزرگترین گور جمعی تاریخ بشر در موصل
  اسارت 3 برادر در اردوگاه‌‏های عراق؛ روایت چشم‌انتظاری مادران جنگ
  انتقاد از موضع گیری طرفداران جلیلی؛ استفاده از نام رهبری برای استیضاح پزشکیان
  واکنش امام جمعه قزوین به حرکت پوتین هنگام مانور هواپیماهای آمریکایی در آلاسکا: او را انسان زیرکی می دانستم
  روز و ساعت بازی فوتبال پرسپولیس – فجرسپاسی در هفته اول لیگ برتر
  برای تهران هشدار گرما صادر شد
  دیدار مشاوران میرحسین موسوی با مهدی کروبی
  ببینید؛ نشان شوروی بر لباس لاوروف خبرساز شد
  خواهر آقای رییس، رفیق ناب مبینا نعمت‌زاده؛ مورد خاص «مهروز»
  پوران درخشنده: من 9 سال است که کار نکرده‌ام، چرا؟
  جزییات درگیری تروریست‌ها در شمال سیستان و بلوچستان
  حمله هوایی اسراییل به نیروگاه برق صنعا
© شبکه خبری سرنویس 1404

All rights reserved