بر اساس قیمت کارخانه و بازار آزاد محصولات تویوتا در مرداد 1404، تویوتا کرولا کراس هیبرید در کارخانه با قیمتی نزدیک به 2 میلیارد و 870 میلیون تومان به بازار عرضه می شود درحالی که قیمت این خودرو در بازار حدود 3 میلیارد و 960 میلیون تومان است بدین ترتیب با خرید تویوتا کرولا کراس هیبرید از کارخانه و فروش آن در بازار آزاد حدود 1 میلیارد و 90 میلیون تومان سود خواهید کرد. به گزارش اقتصاد آنلاین، طبق قیمت کارخانه و بازار محصولات لوکس تویوتا، تویوتا کمری (ژاپنی) در بازار حوالی 8 میلیارد و 330 میلیون تومان قیمت دارد اما این خودرو در نمایندگی های تویوتا به قیمتی معادل 3 میلیارد و 360 میلیون تومان معامله میشود که حاکی از سود 4 میلیارد و 970 میلیونی از معامله تویوتا کمری (ژاپنی) است. همچنین قیمت کارخانه تویوتا ونزا حوالی 3 میلیارد و 265 میلیون تومان تعیین شده است درحالی که این خودرو در بازار آزاد 4 میلیارد و 185 میلیون گران تر به قیمت 7 میلیارد و 450 میلیون تومان معامله می شود. جهت اطلاع از قیمت کارخانه و بازار آزاد محصولات تویوتا در مرداد 1404 جدول زیر را بخوانید. قیمت کارخانه و بازار آزاد محصولات تویوتا - مرداد 1404 | برند | قیمت بازار آزاد(تومان) | قیمت کارخانه(تومان) | اختلاف قیمت(تومان) | لوین بنزینی 2024 | 2,590,000,000 | 2,575,000,000 | 15,000,000 | لوین هیبرید 2024 | 2,980,000,000 | 2,375,000,000 | 605,000,000 | کرولا کراس هیبرید | 3,960,000,000 | 2,870,000,000 | 1,090,000,000 | BZ4 | 4,520,000,000 | 3,420,600,000 | 1,100,000,000 | کمری (چین) | 5,600,000,000 | 3,360,000,000 | 2,240,000,000 | کمری (ژاپن) | 8,330,000,000 | 3,360,000,000 | 4,970,000,000 | وایلندر 4WD | 6,700,000,000 | 3,244,000,000 | 3,456,000,000 | ونزا | 7,450,000,000 | 3,265,000,000 | 4,185,000,000 | مشخصات فنی تویوتا ونزا تویوتا ونزا که در مدل های 2024 و 2025 وارد بازار ایران شده، یک کراس اوور میان رده از برند تویوتاست که با طراحی متعادل و مشخصات فنی قابل قبول، برای استفاده شهری و سفرهای طولانی گزینه ای مناسب به شمار می رود. این خودرو به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی مجهز شده که با سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ VVT-i، توان تولید 171 اسب بخار در 6600 دور در دقیقه و گشتاور 206 نیوتن متر در 4600 تا 5000 دور را دارد. قدرت تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT با 10 حالت شبیه سازی شده به چرخ های جلو منتقل می شود. تک دیفرانسیل بودن خودرو ممکن است برای برخی کاربران محدودیت هایی ایجاد کند، اما در رانندگی های روزمره و استفاده های معمول، عملکرد نرم و اقتصادی آن رضایت بخش خواهد بود. در بخش مصرف سوخت، تویوتا ونزا 2024 با متوسط مصرف 6.46 لیتر در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی، گزینه ای اقتصادی محسوب می شود. حجم باک 55 لیتری نیز امکان طی مسافت های طولانی تر با یک بار سوخت گیری را فراهم می کند. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب مستقل دوجناغی است که به جذب مؤثر ضربات جاده و ایجاد سواری نرم کمک می کند. سیستم فرمان برقی (EPS) نیز تجربه رانندگی سبک و دقیقی را فراهم کرده است. در بخش ترمز، ونزا از ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ با سامانه های کمکی ABS و EBD بهره می برد. در نسخه های تویوتا ونزا لاکچری فول یا ونزا جانبازان نیز همین مشخصات پایه دیده می شود. این ترکیب فنی، همراه با طراحی مدرن و کیفیت ساخت بالا، ماشین تویوتا ونزا را به انتخابی قابل اعتماد در میان ماشین های شاسی بلند تویوتا در ایران تبدیل کرده است. |