صفحه اصلی     اقتصادی     اجتماعی     سیاسی     ورزشی     بین الملل     RSS     تماس با ما  
سه شنبه، 18 آذر 1404 - 02:27   
 آخرین خبرها
  مرگ مشکوک زن جوان، قتل یا خودکشی؟
  ساعت بازی پیکان-پرسپولیس در ورزشگاه قوامین
  تصویر: استوری سروش رفیعی به یاد بانوی فقید پرسپولیسی
  ببینید؛ یونانی‌ها انگشت به دهان از استون مارتین سوپرلاکچری مهدی طارمی!
  90 سال پیش محوطه تئاتر شهر این شکلی بود
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 29731صفحه نخست » آخرین اخبار    دوشنبه، 20 مرداد 1404 - 16:50

فرق بین دیگنیتی پرایم و پرستیژ؛ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟


این نوشته با بررسی تفاوت‌ موتور، گیربکس، امکانات رفاهی و ایمنی دو خودرو محصول دانگ‌فنگ که در ایران به نام دیگنیتی حضور دارند، کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشید

فرارو دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ دو مدل از یک خودرو هستند که تفاوت های کلیدی آن ها بر کارایی و عملکردشان تأثیر مستقیم می گذارد.

به گزارش فرارو؛ اگر دنبال قدرت بیشتر، ظاهر اسپرت و امکانات لوکس هستید و مصرف سوخت برایتان بی اهمیت است باید دیگنیتی پرستیژ را بخرید و اگر کاربردی بودن، مصرف و قیمت پایین در اولویت قرار دارد، چاره ای جز انتخاب دیگنیتی پرایم وجود ندارد. دیگنیتی محصول دانگ فنگ چین است و در ایران توسط گروه بهمن مونتاژ و عرضه می شود. طراحی جذاب کوپه مانند یکی از دلایل محبوبیت این خودرو به حساب می آید. نسخه اولیه دیگنیتی با نام پرایم شناخته شد و سپس نسخه قدرتمندتر و با آپشن های بیشتر به نام پرستیژ از راه رسید. با این حال فرق بین دیگنیتی پرایم و پرستیژ خیلی بیشتر از تفاوت 700-600 میلیونی موجود در فاکتور فروش است.

موتور و گیربکس؛ قلب تپنده دیگنیتی پرایم و پرستیژ چه تفاوت هایی دارد؟

تمایز بین این دو مدل، در بخش فنی و مکانیکی زیاد است. برای درک کامل فرق بین دیگنیتی پرایم و پرستیژ باید بدانیم دیگنیتی پرایم مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ شده که حداکثر 147 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این ارقام عملکردی استاندارد برای نیازهای روزمره به حساب می آید.

گیربکس ماشین از نوع CVT انتخاب شده است که تعویض دنده ها را به صورت پیوسته و بدون وقفه انجام می دهد. این مکانیزم برای بهینه سازی مصرف سوخت و نرمی در رانندگی طراحی شده اما در شتاب گیری معمولا ناامیدکننده ظاهر می شود. با توجه به نسبت قدرت به وزن، شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت دیگنیتی پرایم حدود 12 تا 13 ثانیه تخمین زده می شود. با این حال خیلی ها این عملکرد را برای یک خودروی کراس اوور شهری قابل قبول می دانند.

دیگنیتی پرستیژ از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ بهره می برد که قدرت آن به 228 اسب بخار و گشتاوردش به 355 نیوتن متر می رسد. این افزایش توان به میزان 55 درصد نسبت به مدل پرایم، برتری محسوس پرستیژ در بخش عملکرد را نشان می دهد.

گیربکس از نوع 6 سرعته اتوماتیک (AT) انتخاب شده است. این نوع گیربکس با تعویض دنده سریع، حس اسپرت تری در رانندگی ایجاد می کند و از هماهنگی بهتری با موتور قدرتمند برخوردار است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت پرستیژ به لطف همین ویژگی در محدوده 8 تا 10.5 ثانیه قرار می گیرد.

نتیجه: از منظر عملکرد مکانیکی، دیگنیتی پرستیژ با قدرت و گشتاور بالاتر و گیربکس کارآمدتر، یک سیستم پیشرانه به مراتب برتر ارائه می دهد. مدل پرایم برای کاربرانی که به دنبال عملکرد حداکثری نیستند، کفایت می کند.

طراحی و امکانات؛ جزییات ظاهری و امکانات رفاهی کدام یک برتر است؟

دیگنیتی پرستیژ

در بخش طراحی و امکانات، اگرچه هر دو مدل از یک پلتفرم و ساختار کلی بهره می برند اما جزییات تفاوت ها را رقم می زند و کمک می کند فرق بین دیگنیتی پرایم و پرستیژ را بهتر متوجه شویم.

هر دو مدل کراس اوور کوپه هستند اما دیگنیتی پرستیژ با رینگ های جدید و سیستم اگزوز واقعی، تلاش کرده ظاهری تهاجمی تر و اسپرت تر از خود به نمایش بگذارد. این تغییرات، ماهیتی زیبایی شناسانه دارند. به این معنی که بحث سلیقه وسط می آید و ممکن است دیدگاه کاربران با هم فرق کند.

این خودرو را به دو سراگزوز واقعی در هر طرف مجهز کرده اند که برخلاف پرایم با صرفاً یک سراگزوز تزیینی، ظاهری زیبا و اسپرت رقم می زند. در بخش طراحی داخلی و امکانات، اشتراکات زیاد است. امکانات رفاهی اصلی مانند نمایشگر لمسی، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما و سیستم ورود بدون کلید در هر دو مدل وجود دارد.

سیستم انتقال قدرت، ویژگی انحصاری پرستیژ است و تمایزات را رقم می زند. در این خودرو، دسته دنده الکترونیکی یا جویستیک جایگزین دسته دنده مکانیکی در پرایم شده و کاری کرده تافضای کنسول میانی بهینه سازی شود و تجربه ای مدرن را رقم بخورد.

پرستیژ علاوه بر گرمکن صندلی های جلو، به سیستم سردکن نیز مجهز است که در شرایط آب و هوایی گرم امکانی کاملا کاربردی به نظر می رسد. همچنین با افزودن امکاناتی چون رادار نقطه کور (BSM) و کیسه های هوای پرده ای، استاندارد ایمنی را ارتقا دهند. شارژر بی سیم تلفن همراه نیز یک آپشن رفاهی اضافی است که در پرایم وجود ندارد.

در پرستیژ، علاوه بر چهار کیسه هوای جلو، کیسه های هوای پرده ای نیز وجود دارد که تعداد کیسه های هوا را به شش عدد می رساند و ایمنی سرنشینان عقب را به میزان چشمگیری افزایش می دهد. راننده همچنین به سیستم های پیشرفته کمک راننده مانند رادار نقطه کور و سیستم هشدار خروج از خط دسترسی دارد.

نتیجه : دیگنیتی پرستیژ با ارائه امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر، از جمله سیستم های کمک راننده و کیسه های هوای بیشتر، یک گام از مدل پرایم جلوتر است. این امکانات به طور عینی، راحتی و امنیت را برای سرنشینان افزایش می دهند.

بالاخره دیگنیتی پرایم بخریم یا پرستیژ؛ جمع بندی نهایی

فرق بین دیگنیتی پرایم و پرستیژ را باید بر اساس تحلیل هزینه-فایده انجام داد. مدل پرایم برای کاربرانی که به یک خودروی با طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و عملکرد فنی متوسط نیاز دارند و مصرف سوخت برایشان یک فاکتور مهم است، انتخاب معقولی است. عملکرد فنی آن برای رانندگی در محیط های شهری و جاده ای تقریبا کافی است.

مدل پرستیژ اما برای افرادی که اولویتشان قدرت موتور، شتاب بالا، سیستم های ایمنی پیشرفته و امکانات رفاهی کامل است، گزینه برتر محسوب می شود. افزایش قیمت این مدل با افزایش محسوس در عملکرد، ایمنی و امکانات قابل توجیه است.

جدول مقایسه؛ تفاوت دیگنیتی پرستیژ و پرایم

ویژگی ها

دیگنیتی پرایم

دیگنیتی پرستیژ

موتور

1.5 لیتری توربوشارژ

2.0 لیتری توربوشارژ

حداکثر قدرت

147 اسب بخار

228 اسب بخار

حداکثر گشتاور

220 نیوتن متر

355 نیوتن متر

گیربکس

CVT با شبیه ساز 6 دنده

6 سرعته اتوماتیک (AT)

شتاب صفر تا 100

حدود 12 تا 13 ثانیه

حدود 8 تا 10.5 ثانیه

مصرف سوخت

7.3 لیتر ترکیبی

8.3 لیتر ترکیبی

اندازه رینگ

18 اینچ

20 اینچ

سیستم اگزوز

اگزوز یک سر تزیینی

اگزوز واقعی دو سر در هر طرف

دسته دنده

مکانیکی سنتی

الکترونیکی (جویستیک)

سردکن صندلی جلو

ندارد

دارد

شارژر بی سیم

ندارد

دارد

کیسه هوا

4 عدد (جلو و جانبی)

6 عدد (جلو، جانبی و پرده ای)

سیستم کمکی راننده

کروز کنترل، سنسور پارک عقب و جلو، کنترل پایداری، سنسور کنترل در سربالایی و سراشیبی، دوربین 360 درجه

+ رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک در عقب

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
عنوان:
نظر
  قبل از ارسال نظر آنرا ویرایش کرده و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید.
لطفاً در مطالب خود اخلاق اسلامی و قوانین کشور را مد نظر داشته باشید.
نمایش نظرات کاربران در خبرها به معنای تایید آنها توسط سایت نیست.

  کد امنیتی:
 
ساعت بازی پیکان-پرسپولیس در ورزشگاه قوامین
  ساعت بازی پیکان-پرسپولیس در ورزشگاه قوامین
در جلسه هماهنگی دیدار تیم‌های پیکان و پرسپولیس تصویب شد که این مسابقه بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
ببینید؛ یونانی‌ها انگشت به دهان از استون مارتین سوپرلاکچری مهدی طارمی!
  ببینید؛ یونانی‌ها انگشت به دهان از استون مارتین سوپرلاکچری مهدی طارمی!
اتومبیل جدید مهدی طارمی مورد توجه یونانی‌ها قرار گرفته است.
سخنرانی عراقچی در دانشگاه دولتی باکو
  سخنرانی عراقچی در دانشگاه دولتی باکو
در پایان این نشست، وزیر امور خارجه از ترجمه آذری کتاب «قدرت مذاکره» رونمایی کرد و نسخه‌هایی از کتاب را به تعدادی از اساتید و دانشجویان حاضر در مراسم هدیه داد.
مدینه بارانی شد
  مدینه بارانی شد
باران در مدینه در حالی خیابان‌ها را قفل و تردد را سخت کرد که هم‌زمان صحن‌های حرم نبوی را از جمعیت تهی و شهر همیشه شلوغ را آرام و خلوت کرد.
سه تغییر در حقوق 1405 کارکنان دولت​‌
  سه تغییر در حقوق 1405 کارکنان دولت​‌
با ابلاغ لایحه بودجه سال 1405 احتمالاً حداقل حقوق کارکنان دولت تا 16 میلیون و 900 هزار تومان افزایش یابد و حق الزحمه اضافه کاری و حق التدریس به کیفیت خدمت گره بخورد
دستور جدید امیر قلعه‌نویی از آمریکا
  دستور جدید امیر قلعه‌نویی از آمریکا
امیر قلعه‌نویی پس از مشخص شدن گروه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2026 نخستین دستورهای فنی خود را از آمریکا صادر کرد تا روند آماده‌سازی تیم ملی بدون تأخیر آغاز شود.
اوسمار خواستار بازگشت یک چهره ویژه به پرسپولیس شد
  اوسمار خواستار بازگشت یک چهره ویژه به پرسپولیس شد
سرمربی برزیلی پرسپولیس درخواست بازگشت مربی و کاپیتان سابق را به مدیران باشگاه داده است.
«جوکر» ایرانی در لهستان
  «جوکر» ایرانی در لهستان
سایت لهستانی بعد از درخشش علی‌ قلی‌زاده به این بازیکن ایرانی لقب جوکر داد که در مدت کوتاهی توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد.
مقایسه شاهد-136 با کپی آمریکایی/ جزییات تازه از پهپادهای لوکاس فاش شد
  مقایسه شاهد-136 با کپی آمریکایی/ جزییات تازه از پهپادهای لوکاس فاش شد
نشریه بریتانیایی تلگراف گزارش داد آمریکا اقدام به کپی برداری از پهپاد شاهد ایران کرده است.
واکنش پورمحمدی به اختلافات جلیلی و زنگنه در پرونده کرسنت
  واکنش پورمحمدی به اختلافات جلیلی و زنگنه در پرونده کرسنت
رییس اسبق سازمان بازرسی کل کشور به اختلافات سعید جلیلی و بیژن زنگنه درباره پرونده کرسنت واکنش نشان داد.
قیمت طلا، سکه، دلار و یورو امروز دوشنبه 17 آذر 1404/ سکه در مرز 134 میلیون
  قیمت طلا، سکه، دلار و یورو امروز دوشنبه 17 آذر 1404/ سکه در مرز 134 میلیون
قیمت‌ها در بازار امروز طلا و سکه مجدد افزایشی شدند
جزییات حادثه برای خانواده سقاب اصفهانی از زبان رییس پلیس راهور
  جزییات حادثه برای خانواده سقاب اصفهانی از زبان رییس پلیس راهور
رییس پلیس راهور جزییات حادثه تصادف خانواده سقاب اصفهانی را اعلام کرد و گفت: ترکیدگی لاستیک بعد از برخورد با کامیون بوده است.
  پربیننده ترین اخبار       
  قربانی بی‌خبر، مجرم ناشناس؛ بفرمایید داروی تجاوز!
  دومین دیوار طولانی تاریخ جهان در ایران
  90 سال پیش محوطه تئاتر شهر این شکلی بود
  ببینید؛ یونانی‌ها انگشت به دهان از استون مارتین سوپرلاکچری مهدی طارمی!
  دیدار عراقچی با مقامات جمهور آذربایجان
  سخنرانی عراقچی در دانشگاه دولتی باکو
  هشدار سونامی سه‌متری/ زلزله 7.2 ریشتری در ژاپن
  ساعت بازی پیکان-پرسپولیس در ورزشگاه قوامین
  مدنی زاده: تعدیل نرخ ارز ربطی به اقتصاد آزاد ندارد
  تصویر: استوری سروش رفیعی به یاد بانوی فقید پرسپولیسی
  مرگ مشکوک زن جوان، قتل یا خودکشی؟
© شبکه خبری سرنویس 1404

All rights reserved