فرارو - پژو 207، محبوبیت رشک برانگیزی دارد. ظاهر اسپرت، ابعاد مناسب برای رانندگی شهری و آپشن های نسبتاً خوب، این خودرو را به گزینه ای ایده آل برای جوانان و خانواده های کم جمعیت تبدیل می کند. به گزارش فرارو؛ با این حال، بازار خرید و فروش پژو 207، چه صفر و چه کارکرده، پر از نکات و ریزه کاری هایی است که دست کم گرفتنشان می تواند خریدار را متحمل ضررهای مالی سنگین کند. در این راهنمای کاربردی با تمام رازهای خرید پژو 207 آشنا شوید. انواع مدل های پژو 207؛ راهنمای انتخاب بهترین مدل برای خرید ایران خودرو این خودرو را در تیپ ها و با آپشن های گوناگونی تولید می کند که هر کدام مشخصات فنی و قیمتی متفاوت دارند. برای همین موقع خرید 207 ممکن است سرگیجه بگیرید. بررسی و مشخصات پژو 207 دنده ای سقف فلزی این مدل، نسخه پایه است و مثل نقل و نبات در بازار پیدا می شود. این خودرو به موتور آشنای TU5 و گیربکس 5 سرعته دستی مجهز است و اگر به دنبال یک سواری اسپرت، هزینه نگهداری معقول و مصرف سوخت پایین هستید و آپشن سقف شیشه ای برایتان اهمیتی ندارد، این مدل چه از نظر اقتصادی و چه از نظر منطقی بهترین انتخاب خواهد بود. امکانات معمول آن شامل سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، GPS، بلوتوث و USB، سنسور و دوربین دنده عقب، دو ایربگ و ترمز ABS و EBD می شود. در برخی سال ها، کروز کنترل نیز به صورت استاندارد روی این مدل نصب شده است. بررسی و نکات خرید پژو 207 اتوماتیک این مدل برای کسانی که از رانندگی در ترافیک های سنگین شهری خسته شده اند، طراحی شده است. نکته بسیار مهم در خرید پژو 207 کارکرده اتوماتیک، توجه به نوع گیربکس است. مدل های تولیدی تا حدود سال 1399 از گیربکس 4 سرعته AL4 استفاده می کردند که حساسیت و هزینه های نگهداری بالاتری دارد اما مدل های جدیدتر به گیربکس 6 سرعته مجهز شده اند که عملکرد روان تر و استهلاک کمتری دارد. این مدل نیز در نسخه های سقف فلزی و سقف شیشه ای عرضه می شود. مشخصات پژو 207 مولتی کار دو رنگ این نسخه که با نام دو رنگ نیز شناخته می شود، با رنگ متفاوت سقف (قرمز یا مشکی)، قاب آینه ها و بخش هایی از سپر، ظاهری متمایز و اسپرت دارد. رینگ های آلومینیومی مشکی و تریم داخلی خاص نیز باعث می شود آن را از سایر مدل ها تشخیص دهید. این خودرو عموماً با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته عرضه شده و گزینه ای مناسب برای خاص پسندان است. پژو 207 تیپ 5؛ مدل اقتصادی با امکانات کمتر ایران خودرو در سال های اخیر، برای مدیریت هزینه ها و قیمت تمام شده، نسخه ای اقتصادی از 207 را با نام تیپ 5 به بازار عرضه کرد. این مدل از نظر فنی کاملاً مشابه نسخه پایه است اما برخی آپشن های آن مانند فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، ترمز دیسکی عقب، سنسور عقب، مالتی مدیا و کروزکنترل حذف شده اند. خرید 207 با موتور TU3؛ تفاوت ها و مشخصات فنی پس از اینکه ایران خودرو با چالش تولید و تامین موتور TU5 روبرو شد، نسخه ای از پژو 207 را با موتورTU3 به بازار فرستاده که همان موتور 1.4 لیتری هشت سوپاپه مورد استفاده در پژو 206 تیپ 2 است. این مدل از نظر ظاهری و امکانات رفاهی به نسخه پایه 207 دنده ای شباهت دارد اما تفاوت اصلی آن در بخش فنی به قدرت کمتر موتور (حدود 75 اسب بخار) و کاهش قدرت شتاب گیری مشاهده می شود. این مدل معمولاً فاقد برخی امکانات مانند ترمز دیسکی عقب، رینگ آلومینیومی و کروز کنترل است و در بخش گیربکس هم با مدل های مجهز به موتور TU5 تفاوت هایی وجود دارد. مدل های TU3 در عوض ارزان تر هستند. پژو 207 سقف شیشه ای؛ مزایا و تفاوت با مدل سقف فلزی این مدل از نظر فنی تفاوتی با نسخه سقف فلزی ندارد. جذابیت اصلی آن، سقف شیشه ای ثابت (پانوراما) است که به همراه یک سایه بان دستی عرضه می شود و جلوه زیبایی به کابین می بخشد. این آپشن ظاهری باعث افزایش قیمت 207 در کارخانه و بازار آزاد می شود و بین جوانان و افرادی که به طراحی داخلی اهمیت می دهند، محبوبیت بالایی دارد. موقع خرید 207 سقف شیشه ای باید بدانید از نظر امکانات فنی و ایمنی، تفاوت چندانی با مدل سقف فلزی ندارد و مهم ترین ویژگی اش همان سقف جذاب و وسوسه انگیز است. پژو 207 سقف شیشه ای از نظر امکانات فنی و ایمنی، تفاوتی با مدل سقف فلزی ندارد مقایسه قیمت پژو 207؛ تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد خرید مستقیم از نمایندگی معمولاً با قیمت مصوب اما با پروسه ثبت نام و انتظار طولانی همراه است. در مقابل، موقع خرید از بازار آزاد سرعت تحویل بیشتر می شود اما قیمت بالاتری باید بپردازید. انتخاب بین این دو به بودجه، میزان عجله و البته شرایط خرید و تحویل خودرو از نمایندگی بستگی دارد. جدول قیمت کارخانه و بازار 207 (مرداد 1404) تیپ | قیمت کارخانه | قیمت بازار آزاد | TU3 | 723 میلیون و 800 هزار تومان | 750 میلیون تومان | دنده ای | 772 میلیون و 900 هزار تومان | 835 میلیون تومان | دنده ای سقف شیشه ای | 834 میلیون و 500 هزار تومان | 915 میلیون تومان | اتومات سقف فلزی | 958 میلیون و 300 هزار تومان | یک میلیارد و 25 میلیون تومان | اتومات سقف شیشه ای | 988 میلیون و 300 هزار تومان | یک میلیارد و 116 میلیون تومان | اسرار خرید 207 کارکرده برای آماتورها موتور TU5 پژو 207 امتحان خود را پس داده، اما مشاهده علائم روغن ریزی، صدای غیرعادی در زمان کارکرد موتور و دود غیرطبیعی از اگزوز نشانه خطر است. 207 به مشکلات برقی شهرت دارد و تعمیرات این بخش معمولا پرهزینه هستند. واشر درب سوپاپ TU5 به دلیل حرارت زیاد، پس از مدتی خشک و سفت می شود و باعث روغن ریزی خواهد شد. به کناره های درب سوپاپ دقت کنید، اگر چرب و روغنی بود، آن را نشانه خرابی واشر بدانید. در مدل های اتوماتیک با گیربکس AL4، موقع تعویض دنده ها نباید صدای ضربه و تقه شدید بشنوید. اگر پس از قرار دادن اهرم دنده در حالت D یا R، خودرو با تأخیر حرکت کرد، احتمالا صفحه کلاچ دچار فرسودگی شده است و نشانه فرسودگی صفحات گیربکس را بالا رفتن دور موتور بدون افزایش سرعت در نظر بگیرید. صدای چق چق یا لق لق هنگام استارت سرد، به دلیل خرابی یا استهلاک فولی سر میل لنگ یا تایپیت هیدرولیکی رخ می دهد. اگر صدا پس از گرم شدن موتور از بین رفت، احتمالاً مشکل از تایپیت ها است. شنیده شدن صدای تق تق هنگام عبور از دست اندازهای کوچک یا سرعت گیرها، به احتمال زیاد از خرابی بوش طبق، سیبک یا میل موج گیر خبر می دهد و کشیده شدن فرمان به یک سمت، را دلیلی برای مشکل کمک فنر، لاستیک ها یا میزان فرمان بدانید. |