صفحه اصلی     اقتصادی     اجتماعی     سیاسی     ورزشی     بین الملل     RSS     تماس با ما  
دوشنبه، 13 مرداد 1404 - 18:48   
 آخرین خبرها
  تمایل استقلال به جذب گلر مطرح ایرانی/ این ستاره را استقلالی بدانیم؟
  شرط حضور بیرانوند در بازی سوپرجام مقابل استقلال
  ساعت حضور رامین رضاییان در برنامه فوتبال برتر
  پوتین و نتانیاهو با هم گفت‌وگو کردند
  مذاکره پرسپولیس با گزینه خط حمله استقلال
 
- اندازه متن: + -  کد خبر: 27435صفحه نخست » آخرین اخبار    دوشنبه، 13 مرداد 1404 - 15:55

آشنایی با پرطرفدارترین شاسی‌بلند چینی بازار ایران


فیدلیتی پرایم اولین خودرو از خانواده فیدلیتی در بازار ایران است که نخستین بار در سال 1400 وارد بازار کشور شد

چند سالی می شود که بازار کراس اوورها در بازار خودروی ما بیش از پیش مورد توجه و علاقه قرار گرفته تا جایی که سهم عمده ای از بازار خودروی کشور را مربوط به کراس اوورها است و بسیاری از شرکت های خصوصی بیشتر سبد محصولات خود را به کراس اوورها اختصاص داده اند.

به گزارش آخرین خودرو، مسلما این روند مستلزم پیمودن مسیرهای زیادی است اما یکی از عواملی که باعث شد که مسیر گسترش کراس اوورها در بازار ایران هموار شود، مونتاژ کراس اوورهای پر آپشن و نه چندان گران قیمت توسط شرکت های خصوصی بود. یکی از این کراس اوورهایی که حتی با وجود گسترش کراس اوورها و عرضه کراس اوورهای وارداتی و مونتاژی همچنان محبوب و پرتقاضا است، کراس اوور مشهور گروه بهمن یعنی فیدلیتی است که در بازار حال حاضر کشور ما در چندین نسخه و مدل حضور دارد.

ما در این مطلب سعی داریم تا نگاهی به مشخصات و امکانات نسخه های مختلف فیدلیتی در بازار ایران و وجوه تمایز نسخه های مختلف بپردازیم تا دست خریداران و علاقه مندان به این خودرو باز تر باشد.

فیدلیتی پرایم ؛ اولین عضو خانواده فیدلیتی

تقریبا اواسط سال 1400 بود که گروه بهمن، کراس اوور جدیدی را وارد بازار ایران کرد که به دلیل سبک طراحی خاصش و همچنین مشخصات به نسبت خوبش، به سرعت جای خود را در بازار ایران تثبیت کرد و به کراس اووری پرفروش مبدل شد. این کراس اوور در حقیقت همان جتور X70 بود که گروه بهمن به دلیل سیاست های عرضه محصولات خود، نام آن را فیدلیتی گذاشت.

با انواع فیدلیتی آشنا شویم ؛ نگاهی به نسخه های مختلف کراس اوور محبوب گروه بهمن

یکی از دلایلی که باعث شد که این کراس اوور محبوب گروه بهمن بتواند فروش خوبی را تجربه کند، سطح امکانات بسیار خوبی بود که در این خودرو در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال امکاناتی نظیر؛ این خودرو به صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، فرمان کمکی برقی، سقف پانوراما، درِ صندوق عقب برقی، استارت دکمه ای، تهویه الکتریکی دستی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، سامانه DOW، نور پردازی کابین، نمایشگر لمسی، دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو و عقب، تنظیم دستی صندلی های عقب، کروز کنترل، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، فناوری LED چراغ ها، کولباکس، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ثبت وقایع، رینگ آلومینیومی 20 اینچی، سنسور پایش باد تایرها، شیشه های عقب دودی، تنظیم حالت رانندگی، چهار کیسه هوا، تریم داخلی چرم مصنوعی، دریچه تهویه ردیف دوم و… مجهز است که در زمان عرضه اش سطح آپشن و امکانات بسیار خوبی به حساب می آید.

در کنار این موارد در بخش فنی این کراس اوور محبوب گروه بهمن، یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر با فناوری AVL اتریش حضور دارد. این پیشرانه 155 اسب بخار را با گشتاور 230 نیوتن متر تولید می کند و توان را از طریق جعبه دنده فیدلیتی 6 سرعته دو کلاچه خشک به چرخ های جلو منتقل می کند. با اینکه مشخصات فنی فیدلیتی پرایم روی کاغذ، مشخصات نسبتا خوبی به حساب می آمد اما در واقعیت استفاده از گیربکس دوکلاچه خشک باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای خریداران شد و گروه بهمن به جهت ارتقا محصولات خود مجبور به عرضه نسخه دوم فیدلیتی پرایم شد که عملکرد مناسب تری نسبت به مدل اولیه دارد.

نسخه دوم فیدلیتی پرایم ؛ همان همیشگی اما کم دردسر تر

نسخه دوم فیدلیتی پرایم که در حال حاضر توسط گروه بهمن به فروش می رسد، برای اولین بار در اواخر سال 1401 وارد بازار ایران شد. محصولی که به دلیل استفاده از گیربکس های روغنی، به لحاظ فنی جذابیت های بیشتری را نسبت به نسخه قبلی دارد و مشکلات نسخه قبلی در آن دیده نمی شود.

این نسخه در بخش فنی خود به همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است که این پیشرانه می تواند نهایتا 155 اسب بخار را با گشتاور 230 نیوتن متر به سوی چرخ ها گسیل کند. اما در این نسخه به جای جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دوکلاچه خشک از گیربکس 6 سرعته دوکلاچه تر استفاده شده که هماهنگی بیشتری با موتور داشته و مشکلاتی نظیر داغ شدن در آن دیده نمی شود.

نسخه دوم فیدلیتی پرایم ؛ همان همیشگی اما کم دردسر تر

اما این موضوع تمام ماجرا نبوده و جدا از امکاناتی که در نسخه قبلی دیده می شود، در این نسخه تغییرات دیگری نظیر تغییر دسته دنده از مکانیکی به الکتریکی، تغییر کنسول مرکزی خودرو، بهبود محل شارژر بی سیم تلفن همراه، بهبود سیستم تعلیق عقب، ارتقا سیستم کنترل پایداری الکتریکی به نسخه 9.3 بوش، ارتقا سیستم تهویه به نسل جدید کمپرسورهای کولر، ارتقای سیستم خنک کاری قوای محرکه و بهبود کیفیت متریال برخی قطعات قوای محرکه و… در این نسخه مشاهده می شود که باعث می شود ارزش خرید این محصول بالاتر رود.

فیدلیتی اِلیت ؛ فیدلیتی پرایم در کت و شلواری جدید

گروه بهمن پس از موفقیت دو نسل قبلی فیدلیتی پرایم در بحث فروش، در سال 1404 اقدام به رونمایی نسخه جدید این خودرو کرد که نسبت به قبل ظاهری شکیل تر و کمی اسپرت تر داشت با این حال کلیت طراحی این کراس اوور محبوب گروه بهمن بسیار شبیه به نسخه های قبلی بود. در فیدلیتی الیت نیز مسئولیت تامین قوای محرکه بر عهده پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژر با فناوری AVL اتریش است که این پیشرانه توانایی تولید 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد و توان در این نسخه نیز گیربکس 6 سرعته دوکلاچه تر است.

فیدلیتی اِلیت ؛ فیدلیتی پرایم در کت و شلواری جدید

با این حال، برخلاف بخش فنی، بخش امکانات ایمنی و رفاهی فیدلیتی در این نسخه دستخوش تغییراتی شده و وجه تمایزی بسیاری را نسبت به مدل های قبلی به وجود آورده است. به عنوان مثال در این خودرو شاهد اضافه شدن سرد کن صندلی های جلو، اپل کارپلی و اندورید اتو هستیم و کیفیت دوربین های 360 درجه نیز ارتقا یافته اند با این حال دوربین ثبت وقایع و رادار خط خوان که جزو آپشن های فیدلیتی پرایم بود در لیست آپشن ها و امکانات این خودرو دیده نمی شود.

جدا از این موارد در این خودرو می توان امکاناتی نظیر؛ صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، کلاستر دیجیتال، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه الکتریکی، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، رادار نقطه کور، رینگ آلومینیومی 20 اینچی، شارژر بیسیم تلفن همراه، استارت دکمه ای، چهار کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، دسته دنده الکتریکی، تنظیم حالت رانندگی، نمایشگر لمسی، دوربین 360 درجه، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب، سقف پانورامای برقی، شیشه های دودی عقب و… را مشاهده کرد.

فیدلیتی پرستیژ ؛ لوکس تر و قوی تر

رپس از آنکه گروه بهمن نسخه پرستیژ دیگنیتی را عرضه کرد، بسیاری از مردم منتظر عرضه نسخه پرستیژ فیدلیتی بودند تا اینکه گروه بهمن در سال 1402 اقدام به مونتاژ و عرضه فیدلیتی پرستیژ کرد که برخلاف دیگنیتی پرستیژ، هم طراحی آن به کامل تغییر پیدا کرده بود و هم قوای محرکه و امکانات آن ارتقا یافته بود و به لحاظ مشخصه های طراحی، سبک طراحی لوکس تری را به نمایش می گذاشت.

زیر کاپوت این کراس اوور محبوب گروه بهمن یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) را داریم. این موتور آشنای چری توان تولید نهایت قدرت 197 اسب بخار و نهایت گشتاور 290 نیوتن متر را دارد. این همان پیشرانه ای است که فناوری AVL اتریش را دارد. این پیشرانه در فونیکس FX و تیگو 8 پرو وجود دارد. سیستم انتقال قدرت فیدلیتی پرستیژ از نوع 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه است که توان را به چرخ های جلو می رساند.

فیدلیتی پرستیژ ؛ لوکس تر و قوی تر

در این کراس اوور امکاناتی نظیر شش کیسه هوای 10 نقطه ای، سقف پانورامیک، دوربین 360 درجه، در صندوق برقی با سنسور پا، تهویه اتوماتیک دو کاناله، پنل تهویه اتوماتیک ردیف عقب، استارت دکمه ای، صندلی های برقی ردیف جلو به همراه گرم کن و سردکن، حافظه صندلی راننده، نورپردازی کابین، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، نمایشگر لمسی تنظیم سیستم تهویه، فناوری پاکسازی هوای کابین به همراه یونیزاسیون، پدل شیفتر، کروز کنترل تطبیق پذیر، رادار خطی، رادار نقطه کور، نگه داشتن هوشمند خودرو بین خطوط، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ترمز اضطراری اتوماتیک، اخطار برخورد از عقب، شارژر بی سیم تلفن همراه، دوربین ثبت وقایع، فناوری LED چراغ ها، کولباکس، نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه جلوگیری از واژگونی، رینگ آلومینیومی 20 اینچی و… وجود دارد که وجود همین امکانات باعث شده تا فیدلیتی پرستیژ به عنوان پرچم دار خانواده فیدلیتی شناخته شود.

فیدلیتی XB1 ؛ رویای گروه بهمن

در طی چند سال اخیر گروه بهمن در نمایشگاه های مختلف محصولی جدید را به نمایش می گذارد که در صورت عرضه نامش فیدلیتی XB1 خواهد بود اما با تمام این موارد، این کراس اوور گروه بهمن تا کنون عرضه نشده است. نام اصلی این خودرو جتور داشنگ یا دَشینگ است که محصولی کاملا مدرن و بروز به حساب می آید و در صورت عرضه می تواند آمار فروش خوبی را از خود به جای بگذارد.

قلب تپنده کراس اوور اسپرت گروه بهمن، یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم است. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت 197 اسب بخار و گشتاور نهایی 290 نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. این خودرو به واسطه از سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در محور عقب سوار قابل قبولی را ارائه می دهد و این موضوع را می توان از نکات مثبت مثبت فیدلیتی XB1 به حساب آورد.

فیدلیتی XB1 ؛ رویای گروه بهمن

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی فیدلیتی XB1 می توان به ؛ شش کیسه هوای ده نقطه ای، ترمز اضطراری خودکار، سامانه کنترل شروع حرکت در سر بالایی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، رادار نقطه کور، رادار خط خوان، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، رانندگی خودکار بین خطوط، هدآپ دیسپلی، نمایشگر دما و کیفیت هوا بر روی درب ها، دوربین 360 درجه، DOW، دستگیره های مخفی شونده، سرد کن صندلی های سرنشینان جلو، گرمکن صندلی های جلو، سیستم صوتی حرفه ای، دسترسی به سیستم صوتی برای سرنشینان عقب، نور پردازی داخل کابین، سامانه پایش فشار باد تایر ها، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلوآمپر دیجیتال، اتوهلد، ترمز پارک برقی، تهویه اتوماتیک با قابلیت تصفیه هوای داخل کابین، شیفتر پشت فرمان، سنسور نور، سنسور باران، محفظه خنک کننده و… اشاره کرد.

در نهایت باید گفت که سری محصولات فیدلیتی گروه بهمن یکی از موفق ترین محصولات این شرکت در بحث فروش است و این موضوع را نمی توان کتمان کرد و به نظر می رسد که گروه بهمن برنامه های خاص و ویژه ای برای خانواده فیدلیتی دارد. نظر شما درباره این کراس اوور محبوب گروه بهمن چیست؟

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
عنوان:
نظر
  قبل از ارسال نظر آنرا ویرایش کرده و قواعد نگارش را در آن رعایت کنید.
لطفاً در مطالب خود اخلاق اسلامی و قوانین کشور را مد نظر داشته باشید.
نمایش نظرات کاربران در خبرها به معنای تایید آنها توسط سایت نیست.

  کد امنیتی:
 
تمایل استقلال به جذب گلر مطرح ایرانی/ این ستاره را استقلالی بدانیم؟
  تمایل استقلال به جذب گلر مطرح ایرانی/ این ستاره را استقلالی بدانیم؟
محمدرضا اخباری دروازه‌بان شماره یک سپاهان است که اخیراً از گل گهر به این تیم پیوسته است. حضور سیدحسین حسینی در سپاهان اما جایگاه اخباری را متزلزل کرده است.
پوتین و نتانیاهو با هم گفت‌وگو کردند
  پوتین و نتانیاهو با هم گفت‌وگو کردند
سخنگوی کرملین از تماس تلفنی تازه رییس جمهور روسیه و نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد، اما او هیچ جزییاتی از این گفت‌وگو را اعلام نکرد.
مذاکره پرسپولیس با گزینه خط حمله استقلال
  مذاکره پرسپولیس با گزینه خط حمله استقلال
کاپیتان تیم ملی کامرون طی روزهای اخیر به پرسپولیس لینک شد.
قطار تهران - کربلا در ایام اربعین فعال نیست
  قطار تهران - کربلا در ایام اربعین فعال نیست
در ایام اربعین قطار کربلا به دلیل بالا بودن تقاضا این خدمات مختص زائرین عراقی است و تاکنون موفق به کسب موافقت برای چارتر قطار به سمت کربلا نشده‌ایم.
سی‌ان‌ان هشدار داد؛ تهران در آستانه روز صفر بی‌آبی
  سی‌ان‌ان هشدار داد؛ تهران در آستانه روز صفر بی‌آبی
کاوه مدنی، دانشمند ایرانی حوزه آب و محیط زیست و مدیر ارشد سازمان ملل متحد در واکنش به خبر یک رسانه آمریکایی که اعلام کرده «تهران ممکن است تنها چند هفته با روز صفر فاصله داشته باشد»،
سیگنال تسلیم سولانا فعال شد
  سیگنال تسلیم سولانا فعال شد
داده‌ها نشان می‌دهد که در تاریخ 11 مرداد، شاخص نسبت سود به زیان تحقق یافته در سولانا به 0.15 کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده.
عجیب‌ترین کتاب‌های دنیا
  عجیب‌ترین کتاب‌های دنیا
این پنج کتاب عجیب و مرموز هر یک به دلیل ساختار زبانی، محتوای نامتعارف یا رمزآلود بودن، در تاریخ ادبیات جایگاهی منحصربه‌فرد یافته‌اند.
سبقت لوبیا چیتی از گوشت/ پرویین از سفره‌ها پر کشید
  سبقت لوبیا چیتی از گوشت/ پرویین از سفره‌ها پر کشید
لوبیا چیتی صدرنشین تورم اقلام خوراکی تیر 1404 و در مقابل، گوشت قرمز پس از پیاز و خربزه در قعر جدول قرار دارد
تصادف در جاده نجف به کربلا با 16 مصدوم
  تصادف در جاده نجف به کربلا با 16 مصدوم
بنابر اعلام مرکز عملیات اضطراری جمعیت هلال‌احمر کشورمان مستقر در نجف اشرف، خودروی حامل زائران ایرانی که از شهر نجف به سمت کربلای معلی در حال حرکت بود،
کمک‌هایی که جان مردم غزه را می‌گیرند
  کمک‌هایی که جان مردم غزه را می‌گیرند
در حالی که قرار است کمک‌های بشردوستانه مرهمی برای درد مردم محاصره‌شده غزه باشند، بسته‌های پرتاب‌شده از آسمان گاه همچون بمب‌ بر سر آن‌ها فرود می‌آیند و جان فلسطینیان را می‌گیرند.
چرا هنوز «دایی جان ناپلئون» مهم است؟
  چرا هنوز «دایی جان ناپلئون» مهم است؟
دایی جان ناپلئون تنها یک داستان عاشقانه یا طنز نیست؛ آینه‌ای است برای تماشای خویشتن، و شاید، راهی برای خندیدن به خود، پیش از آن‌که دیگران به ما بخندند.
تنها پایتخت جهان، بدون کشته تصادف
  تنها پایتخت جهان، بدون کشته تصادف
سازمان رسانه عمومی فنلاند با استناد به داده‌های منتشر شده از سوی پلیس و شهرداری هلسینکی اعلام کرد که در این شهر، پایتخت فنلاند بیش از یک سال است که هیچ کشته‌ای در سوانح ترافیکی گزارش نشده است.
  پربیننده ترین اخبار       
  کشف راز هولناک جنایت خانوادگی در شهریار
  ناگفته های تکان دهنده از خفاش شب تهران؛ غلامرضا خوشرو که بود؟
  مرگ مشکوک «سونگ یونگ کیو» بازیگر کره‌ای
  پرسپولیس روی سعید مهری قیمت گذاشت
  تصاویر؛ مؤذن سالخورده فلسطینی با شکم خالی جان می‌کند
  درگذشت گزارشگر و مجری صداوسیما بر اثر ایست قلبی
  تب والیبال ایران از فردا داغ می‌شود
  قدرت‌نمایی استقلال در سمت راست
  بازار داغ فروش صندلی های پزشکی؛ پزشکی 600، دندانپزشکی 700 میلیون!
  قیمت روز خودرو | جدول جدید امروز
  معمای عجیب سردار دورسون و پرسپولیس؛ نقشه جدید بازیکن ترکیه‌ای
  پرسپولیس دست از سر تراکتور برنمی‌دارد؛ این بار شکایت به «CAS»
  بدرفتاری با اتباع ایرانی در زندان‌های جمهوری آذربایجان؛ وزارت امور خارجه معترض شد
  دوئل پهپادی روسیه و اوکراین
  پشت پرده گرانی برنج از زبان رییس قوه قضاییه
  ژیلا صادقی خطاب به صداوسیما: همچون نامادری رفتار نکنید
  دست رد چین به سینه آمریکا برای نخریدن نفت ایران
  گره باز نشده زندانیان اوین پس از بمباران؛ از تراکم شدید جمعیت تا کف‌خوابی
  تصاویر آخرالزمانی از وضعیت جدید غزه
  چمران: شرکت آبفا نیمی از چاه‌های آب را خشکاند
© شبکه خبری سرنویس 1404

All rights reserved