در میان آگهیهای تیبا کارکرده، تیبا 1 مدل 1394 با صافکاری بدون رنگ و 270 هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که با قیمت 330 میلیون تومان به فروش میرسد. همچنین تیبا 1 مدل 1391 با صافکاری بدون رنگ و 110 هزار کیلومتر کارکرد حوالی 265 میلیون تومان ارزشگذاری شده است. جدول زیر را جهت اطلاع از لیست تیبا در مرداد 1404 بخوانید. قیمت تیبا کارکرده مرداد 1404 | برند | مدل (سال) | رنگ/وضعیت بدنه | کارکرد(کیلومتر) | قیمت(تومان) | تیبا 2 | 1399 | سفید/دو لکه رنگ | 35,000 | 395,000,000 | تیبا 2 | 1396 | نوک مدادی/درب تعویض | 109,000 | 385,000,000 | تیبا 2 | 1395 | سفید/گلگیر رنگ | 94,000 | 290,000,000 | تیبا 1 | 1394 | سفید/صافکاری بدون رنگ | 270,000 | 330,000,000 | تیبا 1 | 1391 | نوک مدادی/صافکاری بدون رنگ | 110,000 | 265,000,000 | تیبا 1 | 1394 | سفید/بدون رنگ | 88,000 | 350,000,000 | تیبا 2 زیبا تر است یا اطلس؟ برای مقایسه اطلس با تیبا 2 از نظر طراحی خودرو میتوانیم بگوییم که سایپا اطلس فیس لیفت کوییک فیس لیفت تیبا است و 10 سال با هم اختلاف سن دارند. این فاصله ده ساله بهخوبی در شکل و شمایل هر دو خودرو دیده میشود. اطلس با جلوپنجره بزرگ همراه با نوارهای کرومی عمودی که به گفته طراحان سایپا از کوسه الهام گرفته شده، حالتی جدیدتر پیدا کرده است. چراغهای کشیده، خطوط روی جلوپنجره و همینطور طرح جدید سپر شمایل بهتری در نمای جلو برای اطلس نسبت به همخانوادههای قدیمیتر پیدا کرده است. در صورتی که تیبا در نمای روبهرو طراحی سادهای دارد که نشاندهنده یک خودرو اقتصادی است. نمای جانبی اطلس بعد از یک دهه تغییر چندانی نسبت به تیبا هاچبک پیدا نکرده است. حذف زه روی درها، اضافهشدن دامن مشکی رنگ، تبدیل دستگیره درها به نوع آسانبازشو، تغییر قاب آینه بغل و افزودن المان کرومی پشت لاستیک جلو، از بهروزرسانیهای سایپا اطلس G است. در نمای عقب دوباره طرح نویی از اطلس نسبت به تیبا میبینیم. در اطلس چراغها شمایل جدیدی پیدا کردهاند و دنبالهای روی در صندوق دارند. اسپویلر روی در و حالت جدید سپر، نمای بهتری نسب به حالت ساده تیبا 2 پیش روی بیننده میگذارد. سایپا در سال 1399 تغییراتی روی تیبا هاچبک اعمال کرد و آن را با نام تیبا 2 پلاس به بازار فرستاد. شیشه دودی عقب، سپر دو رنگ جلو و عقب، طرح جدید رینگ و قاب استیل جلوپنجره، آینههای طرح کوییک و حذف زه روی درها از تفاوتهای تیبا هاچبک پلاس با مدل معمولی است. هر چند طرح اطلس G در مقایسه با هاچبکهای مدرن جهان، چندان جذاب و چشمگیر نیست، اما نسبت به تیبا هاچبک، یک قدم رو به جلو برای سایپا محسوب میشود. منبع: اقتصاد آنلاین |