وزیر نیرو با بیان اینکه دمای کشور در برخی مناطق تا 5 درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته است، گفت: ورودی سدهای تهران 50 درصد کاهش یافته و بارندگی ها نیز با افت 41 درصدی روبرو بوده است. به گزارش ایرنا ، عباس علی آبادی امروز (چهارشنبه 1 مردادماه) در نشست مشترکی با حجت الاسلام و المسلمین "محمد قمی" رییس سازمان تبلیغات اسلامی، با هدف ارتقای همکاری های مشترک در حوزه ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی افزود: قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق بیش از 5000 تومان است و این در حالی است که مصرف بالا، اصلی ترین چالش ما در بخش برق است. وی ادامه داد: در حوزه آب، مشکلات به مراتب عمیق تر است و گزارش های متعدد نشان می دهد که تغییرات اقلیمی به شدت جدی شده است. دمای کشور در برخی مناطق تا 5 درجه نسبت به میانگین بلندمدت افزایش یافته و ظرفیت خودپالایی زمین پاسخگوی این حجم تغییرات نیست. وزیر نیرو خاطرنشان کرد: هزینه شیرین سازی و انتقال هر مترمکعب آب از دریا بیش از 5 دلار است و امروز باید صرفه جویی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. علی آبادی گفت: ورودی سدهای تهران 50 درصد کاهش یافته و بارندگی ها نیز با افت 41 درصدی مواجه بوده است. وی با اشاره به پروژه های حیاتی از جمله انتقال آب سد طالقان به تهران ادامه داد: نیاز به همراهی نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی بیش از هر زمان احساس می شود. این سازمان می تواند در مقابله با جنگ روانی دشمن در حوزه آب و برق نیز نقش آفرینی مؤثری ایفا کند. وزیر نیرو با تأکید بر ضرورت تولید محتوای هدفمند برای اقشار مختلف جامعه خاطرنشان کرد: باید افکار عمومی را برای عبور از شرایط پیش رو آماده کنیم و سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای قدرتمند و همراه در مسیر دعوت مردم به مصرف بهینه آب و برق است. 40 هزار مسجد و 150 هزار مبلغ آماده همکاری برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه هستند در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین "محمد قمی" رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان آمادگی کامل دارد تا با صنعت آب و برق در زمینه آموزش همگانی و فرهنگ سازی برای مصرف بهینه همکاری کند. وی افزود: برنامه ریزی هایی برای تدوین سند مشترک در حوزه پژوهش، تبلیغات و فرهنگ سازی در حال انجام است و از ظرفیت 40 هزار مسجد، 150 هزار مبلغ، مؤسسات قرآنی، مداحان، شاعران آیینی و رسانه های نوین تبلیغاتی برای این مهم استفاده خواهیم کرد. قمی خاطرنشان کرد: همچنین آماده ایم تا مساجد را به پنل های خورشیدی مجهز کنیم و تولید سریال ها و آثار نمایشی فاخر با هدف ارتقاء آگاهی عمومی در حوزه آب و برق را در دستور کار قرار دهیم. اقتصاد آب و برق باید برای مردم تبیین شود غلامحسین مقیمی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو نیز گفت: روابط عمومی وزارت نیرو و شرکت های زیرمجموعه ارتباط مؤثری با سازمان تبلیغات اسلامی دارند و این همکاری ها می تواند به خلق جریان های اجتماعی مؤثر منجر شود. وی افزود: مطالعات گونه شناسی سازمان تبلیغات اسلامی نشان می دهد که این نهاد در فرهنگ سازی عمومی و کاهش مصرف بسیار اثرگذار است و با توجه به ظرفیت های بالا می تواند به صنعت آب و برق در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کمک شایانی کند. مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو ادامه داد: مسئله مهم در صنعت آب و برق این است که مردم آگاهی دارند، اما باید ابزار همدل سازی را برای تغییر رفتار مصرفی فراهم کنیم. مقیمی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پیشرفت های نظام در حوزه آب و برق محقق شده و لازم است این دستاوردها با کمک سازمان تبلیغات به صورت موثر برای مردم تبیین شود. |