فیلم ماجراجویانه و ابرقهرمانی سوپرمن با فروش جهانی 217 میلیون دلار، صدرنشین گیشه سینمای آمریکا و جهان شد، اما چینی ها چندان روی خوشی به ابرقهرمان آمریکایی نشان ندادند. به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، فیلم جدید سوپرمن به کارگردانی جیمز گان، مجموع فروش جهانی خود را به رقم 217 میلیون دلار رساند که شامل 95 میلیون دلار فروش در بازارهای بین المللی و 122 میلیون دلار در آمریکای شمالی است. جیمزگان کارگردانی نسخه جدید سوپرمن را بر عهده داشته؛ فیلمی که نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرده است و دیوید کورنسوت در نقش مرد پولادین و ریچل بروزناهان در نقش لوییس لین ایفای نقش کرده اند. در این فیلم، قهرمان خوش بین داستان تلاش می کند ثابت کند که در راه خیر می جنگد؛ در حالی که لکس لوتر، میلیاردر شرور دنیای فناوری با بازی نیکلاس هولت، می کوشد افکار عمومی را علیه او تحریک کند. این فیلم که با بودجه ای معادل 225 میلیون دلار ساخته شده، نقطه عطفی برای دنیای سینمایی دی سی است که توسط کمپانی برادران وارنر پشتیبانی می شود. پس از شکست نسخه های پیشین فیلم های ابرقهرمانی مانند فلش ، آکوامن و پادشاهی گمشده و دیگر آثار، جیمزگان و پیتر سفرن در سال 2022 برای بازسازی کامل استودیو دی سی انتخاب شدند. آن ها برنامه ای 10ساله برای ساخت داستان ها و اسپین آف های به هم پیوسته ارائه داده اند؛ از جمله سوپرگرل و کلی فیس که در سال 2026 عرضه خواهند شد. پردرآمدترین بازارهای بین المللی فیلم سوپرمن به ترتیب بریتانیا با 9.8 میلیون دلار، مکزیک با 8.8 میلیون دلار، برزیل با 5.9 میلیون دلار و استرالیا با 5.3 میلیون دلار بوده اند. این فیلم اما در چین عملکرد بسیار ضعیفی داشت و تنها 6.6 میلیون دلار در آخر هفته افتتاحیه خود فروخت. در مقایسه، جهان ژوراسیک: تولد دوباره هفته گذشته در چین با فروش 25 میلیون دلاری اکران خود را آغاز کرد. در جایگاه دوم جدول جهانی، فیلم جهان ژوراسیک: تولد دوباره محصول یونیورسال، در دومین هفته اکران خود از 82 بازار خارجی 68 میلیون دلار فروش داشت. با این فروش، مجموع درآمد بین المللی این فیلم ماجراجویی به 297 میلیون دلار رسید. این فیلم که با بازی اسکارلت جوهانسون، جاناتان بیلی و ماهرشالا علی نسخه ای تازه از مجموعه قدیمی را ارائه می دهد، تاکنون به فروش جهانی 529 میلیون دلار دست یافته و از مرز نیم میلیارد عبور کرده است. فیلم فرمول یک در جایگاه سوم قرار گرفت و در سومین هفته اکران خود، 38.5 میلیون دلار در بازارهای بین المللی و 51.5 میلیون دلار در مجموع کسب کرد. این درام مسابقه ای تولید اپل استودیوز با بازی برد پیت، در حال نزدیک شدن به فروش جهانی 400 میلیون دلاری است. تاکنون این فیلم 257 میلیون دلار در خارج از آمریکا و 393 میلیون دلار در مجموع فروخته و تبدیل به پرفروش ترین فیلم تاریخ کمپانی اپل شده است. همچنین فیلم لیلو و استیچ از دیزنی در آستانه تبدیل شدن به نخستین فیلم میلیاردی سال قرار دارد. این بازسازی لایواکشن به موفقیتی بزرگ بدل شده و پس از هشت هفته اکران، 579 میلیون دلار در خارج از آمریکا و در مجموع 994 میلیون دلار فروش داشته است. این اتفاق برای دیزنی بسیار امیدوارکننده است، چرا که یکی دیگر از پروژه های پرهزینه اش یعنی الیو از پیکسار با وجود نقدهای مثبت، در گیشه شکست خورده و تنها 53 میلیون دلار در بازارهای خارجی و 117 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته است. با توجه به بودجه 150 میلیون دلاری این فیلم، انتظار می رود الیو به یکی از زیان بارترین پروژه های سینمایی سال برای دیزنی تبدیل شود. |