| فرارو- مقایسه بنز EQE SUV و تویوتا هایلندر می تواند خاص ترین رقابت در بازار خودروهای لوکس ایران باشد. به گزارش فرارو؛ از میان بیش از 40 شاسی بلند وارداتی مختلف، بنز EQE با قیمت 14.2 میلیارد تومان و تویوتا هایلندر هیبریدی با قیمت 15.2 میلیارد تومان جزو گران ترین کراس اورهای خارجی دیده می شوند اما تفاوت قیمت یک میلیارد تومانی این دو خودرو این پرسش را ایجاد می کند که EQE و هایلندر دقیقاً چه تفاوت هایی با هم دارند و آیا تویوتا هایلندر هیبریدی با وجود قیمت بالاتر، همچنان می تواند در برابر شاسی بلند تمام برقی و تکنولوژیک بنز رقابت جدی و قابل دفاعی داشته باشد یا نه. مقایسه قیمت بنز EQE SUV و تویوتا هایلندر هیبریدی خودرو قیمت (تومان) | بنز SUV EQE | 14 میلیارد و 200 | | تویوتا هایلندر هیبرید | 15 میلیارد و 200 | | تفاوت قیمت | تویوتا هایلندر هیبرید یک میلیارد گرانتر است | هایلندر هیبریدی 1 میلیارد تومان معادل 7٪ گران تر از بنز SUV EQE است. مقایسه پیشرانه بنز EQE و تویوتا هایلندر هیبریدی بنز EQE SUV یک شاسی بلند تمام برقی قدرتمند است که با 408 اسب بخار و 858 نیوتن متر گشتاور، شتاب 0 تا 100 را در 5.1 ثانیه می پیماید و سرعتش به 200 کیلومتر بر ساعت می رسد، ضمن اینکه با یک بار شارژ می تواند 609 کیلومتر حرکت کند.  تویوتا هایلندر هیبریدی است و با یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر و دو موتور الکتریکی، قدرت 246 اسب بخار و گشتاور 391 نیوتن متر تولید می کند، شتابش 9.8 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت است، ولی مصرف سوخت ترکیبی آن فقط 5.9 لیتر در صد کیلومتر است و نیازی به شارژ کامل برقی هم ندارد.  در مقام مقایسه بنز EQE SUV خودرو پاک و تمام برقی است که قدرت آن به وضوح از تویوتا هایلندر بیشتر است. اما تویوتا هایلندر به علت هیبریدی بودن در صورت عدم دسترسی به جایگاه شارژ برقی راننده را لنگ نمی گذارد. مقایسه طراحی بنز EQE و تویوتا هایلندر هیبریدی طراحی بنز EQE SUV نسبت به تویوتا هایلندر هیبریدی با خطوط بدنه یکدست و روکش های شیشه ای بزرگ حال وهوای مدرن و لوکس دارد. چراغ های باریک و کشیده جلو و عقب، جلوپنجره بسته تر و پروفایل کم ارتفاع تر هم باعث شده EQE از لحاظ ظاهری جمع وجورتر به چشم بیاید.  هایلندر اما طراحی سنتی تر و عضلانی تر دارد؛ خطوط بدنه پر حجم تر و ارتفاع سقف بیشتر است.  چراغ ها و جلوپنجره به سبک کلاسیک کراس اورهای تویوتا نزدیک هستند و ظاهرش حس راحتی، استحکام و حضور قوی در جاده را تداعی می کند. مقایسه آپشن های بنز EQE و تویوتا هایلندر هیبریدی بنز EQE SUV به صورت وارداتی در نسخه EQE 500 دو دیفرانسیل 4MATIC در ایران عرضه شده که همان نسخه قدرتمند و لوکس این مدل است. تویوتا هایلندر هیبریدی که در بازار ایران زیاد یافت می شود نسخه ی تمام چرخ محرک AWD هیبرید است. در بخش آپشن های رفاهی، هر دو شاسی بلند EQE و هایلندر امکانات پایه ی مهمی مثل صندلی های برقی جلو، گرم کن صندلی ها، سقف پانوراما، نمایشگر بزرگ مرکزی، شارژر بی سیم موبایل و اتصال کامل گوشی را دارند. تفاوت اصلی از جایی شروع می شود که EQE روی تجربه ی لوکس و دیجیتال تمرکز می کند.  داشبورد تمام دیجیتال با سیستم MBUX، کیفیت بالاتر نمایشگرها، نورپردازی پیشرفته کابین، هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی حرفه ای، گیربکس و کنسول مرکزی، همه در هماهنگی با طراحی مانیتورها قرار گرفته اند و به جای دسته دنده ی سنتی، از یک طراحی مینیمال و کم حجم استفاده شده که فضای کابین را بازتر و مدرن تر نشان می دهد. هایلندر کابینی ساده تر ولی کاربردی تر دارد و با امکاناتی مثل سیستم صوتی JBL و تهویه چندمنطقه ای بیشتر حس یک کراس اور خانوادگی بی دردسر را منتقل می کند تا یک خودروی لوکس.  از نظر آپشن های امنیتی، هر دو خودرو سطح ایمنی بالایی دارند و به سیستم های کمک راننده ی فعال مجهز هستند. اما بنز EQE، علاوه بر امکانات پایه ی کمک راننده مثل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، حفظ خودرو در بین خطوط و هشدار نقطه کور، یک بسته ی پیشرفته تر هم دارد. این خودرو می تواند در بزرگراه ها فرمان را به صورت فعال نگه دارد و فقط به هشدار دادن اکتفا نکند. اگر مانعی ناگهانی جلوی خودرو ظاهر شود، فقط به ترمز بسنده نمی کند و سیستم کمک فرمان اضطراری وارد عمل می شود. در ترافیک سنگین هم EQE توانایی حرکت و توقف پیاپی خودکار را دارد و فشار رانندگی را کم می کند. همه ی این ها با شبکه ای از رادار، دوربین و سنسورهای دقیق انجام می شود که دائماً محیط اطراف خودرو را پایش می کنند. هایلندر هیبریدی هم با بسته ی ایمنی تویوتا شامل ترمز پیشگیری از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، حفظ خودرو در مسیر و تشخیص عابر پیاده، کاملاً قابل اعتماد است اما در بخش سیستم های نیمه خودران و جزییات پیشرفته تر، به سطح EQE نمی رسد. سیستم های کمک راننده تویوتا هایلندر مثل کروز راداری، حفظ خودرو در مسیر، ترمز پیشگیری از برخورد و تشخیص عابر بیشتر هشدار دهنده است تا مداخله گر. هایلندر قرار نیست خودش تصمیم بگیرد یا تغییر مسیر بدهد، بلکه فقط در صورت خطا به راننده هشدار می دهد یا اصلاح محدود انجام می دهد. |