| فرارو- بایک بیجینگ U5 پلاس یا همان سابرینا در ایران به کم مصرف و کم استهلاک بودن شهرت دارد. به گزارش فرارو؛ این سدان مونتاژی از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی 112 اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک CVT استفاده می کند و با طول 4660 میلی متر از دنا پلاس اندکی کشیده تر است. مصرف سوخت U5 پلاس حدود 5.9 لیتر عنوان شده و به امکاناتی مانند سانروف، نمایشگر مرکزی، کلاستر دیجیتال، دوربین 360 درجه و سامانه های ایمنی پایه مجهز شده است. مشخصات ظاهری سابرینا بایک بیجینگ U5 پلاس در نخستین نگاه فراتر از یک سدان اقتصادی به نظر می آید؛ از چراغ های کشیده جلوی خودرو با جلوپنجره بزرگ و تزیینات کرومی گرفته تا سپر تهاجمی. در واقع U5 پلاس تلاش کرده تا با المان های بصری مدرن خود را محصولات مشابه اقتصادی و بی کیفیت جدا سازد. سابرینا از خطوط کشیده در بخش جانبی بدنه استفاده کرده و همراه با رینگ های 17 اینچی آلیاژی عرضه می شود تا در عین سادگی اسپرت هم باشد.  می توان گفت که سابرینا بیشتر یک سدان خانوادگی است؛ این حس را می توان از دستگیره های معمولی و طراحی کلاسیک سقف به خوبی فهمید. بخش عقب خودرو نیز چراغ های به هم پیوسته و سپری ساده دیده می شود. از نکات مثبت بایک بیجینگ U5 پلاس می توان به استفاده نکردن از اگزوزهای فیک اشاره کرد که نکته ای مثبت در این کلاس قیمتی به حساب می آید. طول U5 پلاس 4660 میلی متر و فاصله محوری آن 2670 میلی متر است. پس می توان آن را برای سرنشینان عقب هم کاملا راحت تلقی کرد. فاکتوری که سابرینا را حتی از دنا پلاس (با طول 4559 میلی متر) هم کشیده تر ارزیابی می کند. همین ویژگی حس خودرویی کاربردی تر را نسبت به تولیدات داخلی به مشتریان می دهد. مشخصات فنی بایک بیجینگ U5 پلاس بایک بیجینگ U5 پلاس به پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی تجهیز شده که توان تولید حدود 112 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی موتور نیز از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. چنین ترکیبی پیش از هر چیز روی حرکت نرم، کاهش مصرف سوخت و استهلاک پایین تمرکز دارد. اگرچه اعداد و ارقام این پیشرانه آنچنان هیجان انگیز نیستند اما شتاب 12 ثانیه ای و حداکثر سرعت 170 تا 180 کیلومتر بر ساعت آن را برای استفاده های روزمره مناسب ساخته است. نقطه قوت اصلی این مجموعه فنی را می توان به مصرف سوخت پایین مربوط دانست. مصرف سوخت بایک U5 پلاس در حالت ترکیبی حدود 5.9 لیتر برای هر صد کیلومتر اعلام شده که با توجه به قیمت بنزین در ایران ویژگی مهمی محسوب می شود. یکی از اتفاقات مهمی که برای سابرینا افتاده، حذف توربوشارژر است. این تصمیم علاوه بر افزایش دوام موتور به سازگاری هرچه بیشتر پیشرانه با کیفیت سوخت داخل کشور کمک خواهد کرد. سیستم تعلیق جلوی این سدان مونتاژی از نوع مک فرسون و در بخش عقب نیز تورشن بیم است. امکانات و تجهیزات U5 پلاس بایک بیجینگ U5 پلاس کابینی مدرن و تقریبا مجهز را به خریداران عرضه می کند. طراحی داشبورد هم ساده اما به روز است و یک نمایشگر مرکزی بزرگ به همراه کلاستر دیجیتال روبه روی راننده قرار گرفته تا شبیه خودروهای اقتصادی کسل کننده نباشد.  علاوه بر این، کیفیت متریال کابین در قیاس با سدان های تولید داخل بالاتر است (البته در کلاس چینی ها حرف خاصی برای گفتن ندارد و صرفا نمره قابل قبولی می گیرد) و چیدمان ادوات هم کاربری آسانی را فراهم می کند. از جمله امکانات رفاهی سابرینا می توان به سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل و ترمز پارک برقی اشاره کرد. همچنین دوربین 360 درجه، کلاستر دیجیتال و نمایشگر لمسی مرکزی هم در لیست آپشن های این سدان اقتصادی قرار گرفته است. در بخش ایمنی هم تجهیزات قابل قبولی دارد. از جمله چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، پایش فشار باد تایرها و حتی رادارهایی مانند هشدار خروج از خط و نقطه کور. قیمت و جایگاه در بازار ایران قیمت بایک بیجینگ U5 پلاس برای ماه آذر از سوی شرکت مونتاژکار 260 میلیون تومان افزایش یافته و به یک میلیارد و 795 میلیون تومان رسیده است. اگر عرضه کننده این سدان چینی مونتاژی خدمات پس از فروش قابل اعتماد و ثبات قیمتی مستمری داشته باشد، بایک بیجینگ U5 پلاس جایگاه خود را در بازار سدان های اقتصادی تثبیت خواهد کرد. |