| مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با بررسی لایه محتوایی شبکه ملی اطلاعات تأکید کرده است که تحقق هدف 70 درصدی سهم محتوای داخلی، نه تنها به تنظیم گری نوین و تأمین مالی نیاز دارد، بلکه به دلیل فقدان داده های شفاف، هنوز قابل ارزیابی دقیق نیست از سویی بررسی ها نشان می دهد که اینستاگرام پربازدیدترین رسانه اجتماعی در ایران محسوب می شود. ایسپا (1403) درخصوص میزان نفوذ سکوهای محتوایی و رسانه های اجتماعی نشان دهنده آن است که در حال حاضر اینستاگرام با 31 میلیون کاربر فعال و سهم 47 درصدی از کاربران فضای مجازی، پربازدیدترین رسانه اجتماعی در ایران محسوب می شود. همچنین بررسی نسبت میان محتوای خارجی و داخلی در سکوهای نمایش خانگی نشان دهنده این است که میانگین کل نسبت محتوای داخلی به خارجی در سکوهای مورد بررسی تقریبا 4.5 درصد به 95.5 درصد است.  |