| طبق تازه ترین آمار صنعت بیمه، از مجموع 13 هزار و 615 شکایت ثبت شده، بیشترین اعتراض ها مربوط به بیمه شخص ثالث، بیمه درمان و بیمه بدنه خودرو بوده است. از این میان، حدود 90 درصد شکایات مختومه شده و مابقی همچنان در حال رسیدگی است. به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی، طبق آمار اعلام شده، از مجموع 13 هزار و 615 شکایت ثبت شده در رشته های مختلف بیمه، تعداد 12 هزار و 254 شکایت مختومه شده و 1361 مورد همچنان در حال رسیدگی است. رشته بیمه شخص ثالث با 6165 شکایت ثبت شده در صدر قرار دارد که از این تعداد، 5629 شکایت رسیدگی و مختومه شده و 536 مورد در حال رسیدگی است. رشته بیمه درمان نیز با 3498 شکایت در جایگاه دوم قرار گرفته که از این میان 3021 شکایت مختومه و 477 شکایت در حال بررسی است. رشته بدنه اتومبیل نیز با 1489 شکایت در رتبه سوم قرار دارد که 1391 فقره رسیدگی و مختومه شده و 98 مورد دیگر در حال رسیدگی است. از مجموع 13615 شکایات ثبت شده از شرکت های بیمه، تعداد 874 مورد مربوط به عملکرد نمایندگان، کارگزاران و ارزیابان خسارت شرکت های بیمه بوده که تعداد 642 مورد مختومه و 232 مورد در حال رسیدگی است. تعداد 643 مورد از شکایت مذکور مربوط به عملکرد نمایندگان شرکت های بیمه بوده است. گفتنی است آمار شکایات صنعت بیمه در راستای مأموریت های نهاد ناظر و با هدف شفافیت عملکردی، افزایش رقابت، ارتقای کیفیت خدمات و آگاهی بیمه گذاران منتشر می شود. |