| کرامت ویس کرمی درخصوص وضعیت سهمیه سوخت خودروهای فعال در مناطق آزاد و همچنین خودروهای تولید داخل زیر و بالای یک میلیارد تومان توضیحاتی ارائه کرد و اعلام نمود که خودروهای کارخانه ای داخلی مشکلی در دریافت سهمیه ندارند، اما قیمت کارخانه ای تعیین کننده سهمیه آینده خواهد بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر نفت در خصوص مسائل پیرامون تکلیف حدود 98 تا 100 هزار دستگاه خودروی دارای پلاک مناطق آزاد اظهار داشت: اگر پلاک آن خودرو در گروه کاربری پلاک آزاد تعریف شده باشد، سهمیه سوخت اول و دوم این خودروها حذف خواهد شد. وی با تفکیک قائل شدن میان گروه های کاربری، ادامه داد: اما اگر خودرویی جزو گروه تاکسی هایی باشد که پلاک اصلی آنها آزاد نیست و کارت فعالیت آن ها به عنوان تاکسی خورده باشد، مشکلی در سهمیه بندی نخواهند داشت و سهمیه آن ها تغییری نمی کند. ویس کرمی تأکید کرد که گروه کاربری پلاک مناطق آزاد توسط پلیس راهور به وزارت نفت اعلام می شود و بر مبنای آن تصمیم گیری صورت می گیرد. خودروهای مونتاژی داخلی مشمول سهمیه اولیه در ادامه، معاون وزیر نفت توضیح داد: خودروهای مونتاژی که در داخل کشور توسط کارخانه ها تولید می شوند، در کارت خودرو و VIN (کد یکتای 17 رقمی) آن ها، کشور سازنده ایران ثبت می شود. بر این اساس، تمامی خودروهای مونتاژی که توسط کارخانه های داخلی تولید می شوند، جزو نوشماره داخلی محسوب شده و سهمیه سوختشان تاکنون مشکلی نداشته است. وی تصریح کرد: در مرحله بعدی، خودروهای نو شماره ای که قیمت کارخانه آن ها بالای یک میلیارد تومان باشد، مشمول دریافت سهمیه های اول و دوم نخواهند شد. این اصلاحیه اخیراً در کارگروه مصوبه مربوطه انجام پذیرفته است. معاون وزیر نفت افزود: در مقابل، خودروهای نو شماره داخلی که قیمت کارخانه ای زیر یک میلیارد تومان دارند، کماکان طبق روال سابق، سهمیه 150 لیتری خود را دریافت خواهند کرد. ویس کرمی تأکید کرد: برای خودروهای دست دومی که در بازار بین مردم رد و بدل می شوند، هیچ مشکلی وجود ندارد و شماره گذاری مجدد بر سهمیه سوخت آن ها تأثیری نمی گذارد. |