| تبلیغات شرکت چینی جیلی از موتورهای درون چرخی ای رونمایی کرده است که به خودروهای برقی اجازه می دهند با چرخش 90 درجه چرخ ها به طرفین حرکت کنند. به گزارش ایسنا، کراس اوور برقی جیلی موسوم به EX5 دارای فرمان مستقل 90 درجه برای هر چهار چرخ است که توسط یک واحد رانندگی توسعه یافته توسط خود شرکت که به تازگی رونمایی شده است، فعال می شود. به نقل از آی ای، شرکت خودروسازی چینی جیلی با رونمایی از یک واحد رانندگی توسعه یافته توسط خود که در نمونه اولیه کراس اوور برقی EX5 نشان داده شده است، گامی جدید در فناوری کنترل خودرو به نمایش می گذارد. این شرکت در تصاویری که به تازگی به اشتراک گذاشته شده است، سیستمی را برجسته کرده است که موتورهای الکتریکی را مستقیماً در چرخ ها ادغام می کند و در مقایسه با سیستم های انتقال قدرت معمولی، انعطاف پذیری بسیار بیشتری را در نحوه حرکت خودرو فراهم می کند. در هسته این سیستم، یک واحد رانندگی ماژولار وجود دارد که برای پشتیبانی از عملکردهای مانور پیشرفته، از جمله حرکت دقیق در سرعت پایین و زوایای فرمان غیرمتعارف طراحی شده است. در طول این نمایش، این سیستم با استفاده از یک دستکش کنترل اختصاصی کار می کرد و امکان هدایت خودرو از راه دور را فراهم می کرد. البته جیلی می گوید این رابط کاربری تنها یک راه حل موقت است. انتظار می رود در نسخه های بعدی، امکان کنترل به دستگاه های مصرفی مانند تلفن های هوشمند یا ساعت های هوشمند منتقل شود و به صاحبان خودرو این امکان را بدهد که وسیله نقلیه خود را از راه دور و با دقت بالا در فضاهای محدود تغییر موقعیت دهند. چرخش با موتورهای درون چرخ در نمونه اولیه، چهار واحد رانندگی مستقل مستقیماً درون چرخ ها نصب شده اند که هر کدام قادر به چرخش تا 90 درجه هستند. این پیکربندی به هر چرخ اجازه می دهد تا به طور مستقل هدایت و رانندگی کند و سطحی از مانورپذیری را که با طرح های معمولی امکان پذیر نیست، فراهم کند. در نتیجه، نمونه اولیه EX5 می تواند چرخش های درجا را انجام دهد، به صورت جانبی حرکت کند و در فضاهای بسیار تنگ قبل از خروج آسان از آنها پارک کند. هر دو محور جلو و عقب قادر به کار همزمان در جهات مختلف هستند و امکان کنترل دقیق را در محیط های شهری محدود فراهم می کنند. این سیستم تازه رونمایی شده فراتر از مانور در فضای تنگ، همچنین حالت رانندگی خرچنگی را فعال می کند که به وسیله نقلیه اجازه می دهد بدون تغییر جهت، به صورت جانبی حرکت کند. طبق گفته جیلی ، واحد محرک یکپارچه چرخ همچنین می تواند با کنترل مستقل هر چرخ، پایداری را در شرایط چالش برانگیز مانند سطوح لغزنده و بادهای جانبی شدید افزایش دهد. با این حال، معایب بالقوه ای در این طراحی جدید وجود دارد. به نظر می رسد قوس های چرخ عقب نمونه اولیه جیلی EX5 برای جا دادن رینگ هایی با قابلیت چرخش 90 درجه بزرگ شده اند که می تواند فضای داخلی را به طور قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر این، پنجره های نمونه اولیه با نوار سیاه پوشانده شده بودند و پایگاه CarNewsChina گزارش می دهد که صندلی های عقب ممکن است به طور کامل حذف شده باشند که بیشتر به تغییرات انجام شده برای ادغام سیستم پیشرفته فرمان چرخ اشاره دارد. خودروی EX 5 پیشرو در تلاش جهانی جدید جیلی در کراس اوورهای برقی کراس اوور برقی جیلی EX5 به عنوان یک ستون کلیدی در آخرین استراتژی این شرکت برای گسترش حضور خود در بازارهای بین المللی در حال ظهور است. خودروی EX5 که برای ترکیب کاربردی بودن با فناوری پیشرفته طراحی شده است، مجهز به یک موتور الکتریکی واحد در محور جلو است که حداکثر خروجی 160 کیلووات را ارائه می دهد و شتاب نرم، هندلینگ واکنش پذیر و تجربه رانندگی راحت را فراهم می کند. نیروی محرکه این خودرو از یک باتری 60.2 کیلووات ساعتی تامین می شود که با یک بار شارژ کامل، برد پیمایش حدود 267 مایل (معادل حدود 430 کیلومتر) مطابق با استاندارد WLTP را ارائه می دهد و آن را برای رفت و آمدهای شهری و سفرهای طولانی تر مناسب می کند. خودروی EX5 همچنین جدیدترین فناوری های خودروهای برقی جیلی ، از جمله کنترل های پیشرفته رانندگی، سیستم های مدیریت انرژی و ویژگی های ایمنی را در خود جای داده است و تعادلی از کارایی، پایداری و عملکرد را در شرایط رانندگی متنوع تضمین می کند. |