| فرارو- هوندا آکورد 2025 در آستانه ورود رسمی به بازار خودرو ایران است. سدان میان سایز هوندا قرار است در نسخه بنزینی توربوشارژ از خط تولید چینی ها به کشور وارد شود. به گزارش فرارو؛ هوندا آکورد ترکیبی از فناوری روز ژاپنی و ساختار صنعتی چین را در خود جای داده. پیوندی که حالا ژاپنی ها را پس از سال ها غیبت به خیابان های ایران باز خواهد گرداند. هوندا برای نسخه آکورد از پیشرانه 1.5 لیتری توربو و مجموعه ای از امکانات رفاهی و ایمنی نسل جدید خود بهره گرفته. این سدان محبوب به رقیبی مستقیم برای محصولات هیبریدی و توربوشارژ جدید بازار ایران مانند تویوتا کمری، کی ام سی J7 و چری آریزو 8 تبدیل خواهد شد. طراحی و ویژگی های ظاهری هوندا آکورد آکورد 2025 حالتی تهاجمی به خود گرفته. از جلوپنجره باریک و کشیده و چراغ های LED زاویه دار گرفته تا خطوط کرومی ظریف. سپر جلو هم با ورودی های هوای بزرگ تر و خطوط جانبی نرم و سقف شیب دار همراه شده تا جلوه ای شبیه به کوپه های لوکس به خودرو بدهد.  چراغ های افقی LED عقب خودور نیز جایگزین طرح های قدیمی شده اند و خروجی اگزوز درون سپر پنهان شده. ابعاد بدنه هوندا آکورد اندکی طویل تر از کمری 2025 است؛ طول 4970 میلی متر، عرض 1860 میلی متر و فاصله محوری 2830 میلی متری. همچنین رینگ های آلیاژی با طرح پنج پره پهن و ارتفاع مناسب خودرو از سطح زمین، ظاهر آکورد را بین یک سدان اسپرت و خانوادگی قرار داده. پیشرانه و عملکرد هوندا وارداتی هوندا آکورد قرار است در نسخه پایه به ایران وارد شود، همان مدل محبوب جهانی با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ. این موتور چهارسیلندر مستقیم پاش، حدود 189 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال نیرو هم از طریق گیربکس متغیر پیوسته CVT به چرخ های جلو صورت می گیرد. شتاب آکورد حدود 9 ثانیه ثبت شده و مصرف ترکیبی آن نزدیک به 7 لیتر در هر صد کیلومتر است تا حتی در ترافیک شهری تهران هم اقتصادی محسوب می شود. هوندا آکورد وارداتی با وجود ابعادی بزرگ تر از نسل های قدیمی -به لطف استفاده از فولاد سبک و ساختار مهندسی جدید- وزن کمتری دارد. فرمان برقی تطبیقی، ترمز پارک برقی با قابلیت Auto Hold و سیستم انتخاب حالت رانندگی (نرمال، اسپرت و اقتصادی) از جمله امکانات فنی این مدل هستند. بیشتر بدانید| سیستم انتخاب حالت رانندگی هوندا آکورد 2025 به راننده اجازه می دهد میان سه سبک رانندگی جابه جا شود: در حالت نرمال همه چیز متعادل است، در حالت اقتصادی تمرکز بر مصرف سوخت پایین و در حالت اسپرت واکنش گاز و فرمان تیزتر و پرقدرت تر می شود. همچنین ساختار جلو خودرو با کمک فنرهای مک فرسون و عقب با تعلیق چنداتصاله همراه شده و سواری نرم را تضمین می کند. امکانات و کابین آکورد وارداتی هوندا آکورد 2025 به یک نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی روی کنسول مجهز شده تا دید بهتری برای راننده فراهم کند. حتی پشت فرمان دیجیتال 10.2 اینچی نیز اطلاعات رانندگی ارائه می شود تا تمرکز راننده حفظ شود.  علاوه بر این، مواد به کاررفته در داشبورد، کناره درها و تودوزی از نوع نرم و باکیفیت هستند. صندلی های چرمی جلو در مدل های فول، تهویه و گرمایش دارند و صندلی راننده به صورت برقی در چند جهت تنظیم می شود. همچنین سیستم صوتی Bose با چندین بلندگو، تهویه دوگانه مستقل، شارژر بی سیم و پورت های USB متعدد هم از امکانات رفاهی قابل توجه این خودرو محسوب می شوند. آکورد به مجموعه کاملی از Honda Sensing مجهز است که شامل ترمز خودکار، هشدار خروج از خط، کنترل کروز تطبیقی و ده ایربگ سرنشین می شود. علاوه بر این، دوربین دید عقب استاندارد بوده و در نسخه های بالاتر، سیستم دید 360 درجه هم وجود دارد. ساختار بدنه آکورد با فناوری جذب ضربه ACE به روزشده که در تصادف ها انرژی برخورد را از کابین دور می کند. فضایی معادل 473 لیتر هم برای صندوق در نظر گرفته شده. قیمت هوندا آکورد وارداتی در ایران هوندا آکورد 2025 نسخه توربوشارژ در بازار چین با قیمت پایه حدود 169.800 یوان و سقف 219.800 یوان عرضه می شود (قیمت جهانی خودرو حدود 26.900 دلار). قیمت هوندا آکورد با لحاظ تعرفه واردات 20 درصدی به پول ما حول وحوش دو میلیارد و 200 تا دو میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد بود. البته این عدد را برای خریدار دست اول باید درنظر داشت. چون در بازار آزاد قیمت هوندا آکورد وارداتی می تواند حتی چند برابر قیمت اولیه بالا رود. این رقم اگرچه نسبت به خودروهای چینی هم کلاس در ایران بالاتر است اما با توجه به اعتبار برند هوندا می تواند برای بخش خاصی از بازار هدف در خودروهای میان رده لوکس جذاب باشد. نقطه قوت اصلی آکورد برای بازار ایران را می توان به توازن میان اصالت ژاپنی و هزینه مونتاژ چینی مربوط دانست. |