| مسیر جنسیس در آغاز به عنوان شاخه لوکس هیوندای شروع شد، اما ظرف ده سال، این برند آرام آرام هویتی مستقل برای خود ساخت؛ هویتی که حالا قرار است با زیرشاخه تازه تاسیس ماگما (Magma) کامل تر شود. ماگما تنها نام یک تریم اسپرت نیست؛ بلکه بیانیه ای است برای ورود جدی جنسیس به دنیای موتوراسپرت واقعی و ساخت خودروهایی که نه فقط زیبا و لوکس، بلکه سریع، دقیق و قابل اتکا روی پیست باشند. این مسیر با دو خودرو آغاز شده است: ماگما GT کانسپت و GV60 ماگما، نخستین محصول تولیدی که قرار است این ایده را وارد خیابان ها و پیست ها کند. ماگما GT کانسپت: چشم انداز دهه آینده جنسیس براساس گزارش motor 1 ، جنسیس در مراسمی در فرانسه، از ماگما GT کانسپت پرده برداشت؛ خودرویی که به گفته مدیران این برند، وظیفه دارد تا میراث عملکردی جنسیس در ده سال آینده را تعریف کند. این کانسپت ادامه مستقیم مسیری است که برند در نقشه راه جدیدش ترسیم کرده: ساخت یک Magma Halo Car و حرکت به سمت محصولاتی که علاوه بر لوکس بودن، توان بالایی هم داشته باشند.  در طراحی، ماگما GT حال و هوای یک سوپراسپرت مدرن را دارد؛ با کاپوتی پایین، خط سقفی افتاده و گلگیرهای عقبی پهن که یادآور محصولات کونیگزگ است. امضای نورپردازی دوقلو خطی جنسیس در جلو و عقب، این بار با قطعات آیرودینامیکی ترکیب شده و نمایی تهاجمی اما ظریف ایجاد کرده است. عقب خودرو با نشان نورانی جنسیس میان دو نوار LED باریک، نمایی آینده نگر پیدا کرده و کابین قایقی شکل به همراه درهای پروانه ای، آن را به یک مجسمه متحرک تبدیل کرده است. جنسیس هنوز درباره پیشرانه این کانسپت چیزی نگفته، اما تاکید دارد که هدف، ساخت خودرویی نیست که صرفا عددهای ترسناک روی کاغذ ارائه دهد؛ بلکه تعادلی از اصالت موتوراسپرت و لوکس گرایی پالایش شده است. جالب اینکه با وجود عنوان کانسپت، ماگما GT بیش از حد به یک خودروی آماده تولید شبیه است؛ موضوعی که بسیاری را امیدوار کرده که شاید این مدل دیر یا زود وارد خیابان ها شود. GV60 ماگما: لوکسِ قدرتمند  براساس گزارش carscoops ، در حالی که ماگما GT نگاهی به آینده دور است، جنسیس کار را با معرفی محصولی کاملا واقعی آغاز کرده. GV60 ماگما یک کراس اوور تمام برقی است که در پیست پل ریکار فرانسه معرفی شد تا پیام واضحی منتقل کند: جنسیس فقط درباره ظاهر حرف نمی زند؛ این برند وارد بازی قدرت شده است.  نسخه ماگما از GV60 حدود 20 میلی متر پایین تر از مدل استاندارد است؛ با گلگیرهای پهن تر، رینگ های 21 اینچی فورج، قطعات مشکی براق و آیرودینامیک ارتقایافته. درست مثل برادران هیبریدی و برقی هیوندای در خانواده N، این مدل نیز فلسفه ظرافت جنسیس را چند قدم به قلمرو پیست نزدیک تر کرده است. قدرتی فراتر از یک لامبورگینی قدیمی  در بخش فنی، GV60 ماگما از دو موتور برقی بهره می برد: 609 اسب بخار قدرت استاندارد 650 اسب بخار در حالت Boost این اعداد آن را از آیانیک 5N و 6N نیز قوی تر می کنند و شتاب گیری آن شگفت انگیز است: 0 تا 97 کیلومتر بر ساعت: 3٫4 ثانیه 0 تا 200 کیلومتر بر ساعت: 10٫9 ثانیه حداکثر سرعت نیز به 264 کیلومتر بر ساعت می رسد، هرچند وزن قابل توجه 2,240 کیلوگرمی خودرو یادآور چالش رایج در خودروهای برقی است؛ باتری ها همچنان سنگین اند. برای کنترل بهتر قدرت، جنسیس سیستم تعلیق را بازمهندسی کرده، بوشینگ ها را سفت تر ساخته، ترمزها را ارتقا داده و یک e-LSD اختصاصی اضافه کرده است. تکنولوژی های الهام گرفته از N لاین نسخه ماگما به فناوری هایی مجهز شده که عملکرد را جذاب تر و درعین حال قابل کنترل تر می کنند. سیستم Virtual Gear Shift، تغییر دنده های مصنوعی و صدای موتور مجازی را شبیه سازی می کند و Magma Mode طرح خاصی روی نمایشگر ایجاد می کند که دماهای مهم و نیروی g را نمایش می دهد. حالت Drift Mode نیز برای علاقه مندان رانندگی تفریحی و پیست در نظر گرفته شده است. GV60 Magma ابتدا در کره جنوبی عرضه می شود و سپس در سال 2026 به اروپا و آمریکای شمالی می رسد. |