| با نزدیک شدن به پایان سال 2025، هیچ پیکاپ میان سایزی نتوانسته حتی به گرد پای تویوتا تاکوما برسد. این مدل که پس از معرفی نسل جدیدش در سال گذشته بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت، حالا تبدیل به یکی از محبوب ترین پیکاپ های آمریکایی ها شده است. تا پایان سه ماهه سوم، تویوتا موفق شده بیش از 204400 دستگاه تاکوما به فروش برساند؛ رقمی که نسبت به سال گذشته بیش از 61 درصد جهش داشته و نشان می دهد استقبال از نسل چهارم تاکوما فراتر از پیش بینی ها بوده است. اگر روند فعلی ادامه یابد، این پیکاپ به راحتی می تواند رکورد 257 هزار دستگاه فروش سال 2021 را پشت سر بگذارد. البته رقبا هم بی کار ننشسته اند. تقریبا تمام پیکاپ های میان سایز بازار افزایش فروش داشته اند، اما هیچ یک نتوانسته اند فاصله خود با تاکوما را حتی کم کنند.  دومین پیکاپ پرفروش، شورولت کلرادو است؛ اما با فروش 77390 دستگاه در 9 ماهه اول سال، همچنان فاصله ای بسیار بزرگ با تویوتا دارد. پس از آن به فورد رنجر می رسیم که با 48278 دستگاه فروش، جایگاه سوم جدول را در اختیار دارد. رنجر امسال رشد قابل توجهی داشته و توانسته اندکی از نیسان فرانتیر پیشی بگیرد. فرانتیر با فروش 47630 دستگاه تنها مدلی است که امسال کاهش فروش را تجربه کرده است. جیپ گلادیاتور نیز با 38513 دستگاه در جایگاه بعدی قرار دارد و رشد قابل توجه هجده درصدی داشته. در انتهای لیست هم جی ام سی کانیون دیده می شود؛ پیکاپی که با وجود قرار گرفتن در آخر جدول، همچنان رشد سه و چهار دهم درصدی را ثبت کرده و تا اینجای سال 27878 دستگاه فروخته است.  رقابت تازه از راه می رسد؟ با اینکه تاکوما فاصله ای تقریبا دست نیافتنی با رقبا ایجاد کرده، بازار پیکاپ های میان سایز به زودی شاهد ورود یک تازه وارد مهم خواهد بود: مدل جدید رم. هنوز مشخص نیست که رم بتواند در این میدان دشوار، تویوتا را به چالش بکشد یا نه، اما اگر قصد دارد عنوان تخت تاج پادشاهی پیکاپ های میان سایز را از تاکوما بگیرد، بدون شک مسیر بسیار سختی پیش رو خواهد داشت. در حال حاضر، تاج همچنان بر سر تاکوماست؛ پیکاپی که ثابت کرده محبوبیتش در آمریکا نه یک اتفاق، بلکه یک روند ماندگار است. |