| گلاب آدینه یکی از نقش های ماندگارش در فیلم زیر پوست شهر است که در گفت وگویی درباره این نقش گفته است: من شخصیت طوبی را آنقدر دوست دارم که دیگر طاقت دیدن فیلم را به جهت ملموس و واقعی بودن شخصیت هایش ندارم. خیلی ناراحت می شوم و زجر می کشم. به گزارش ایسنا، گلاب آدینه که فردا 22 آبان ماه 72 ساله می شود، در فیلم های چون قصه ها ، زیر پوست شهر ، بانوی اردیبهشت ، روسری آبی ، زرد قناری با رخشان بنی اعتماد (کارگردان) همکاری داشته است، این هنرمند در سال 85 در نشسستی از فیلم زیر پوست شهر و نقش اش در آن فیلم سخن گفت. او گفته است: من شخصیت طوبی را آنقدر دوست دارم که دیگر طاقت دیدن فیلم زیر پوست شهر را به جهت ملموس و واقعی بودن شخصیت هایش ندارم.خیلی ناراحت می شوم و زجر می کشم و الان هر حرفی که بزنم ممکن است جانب دارانه و همراه با تعصب باشد. در ادامه ی بحث سیاه نمایی و سفیدنمایی ای که در مور فیلم ها مطرح می شود، لازم است بگویم که چه سفیدنمایی ای بیشتر از اینکه شخصیت طوبی بعد از آن همه مسائلی که در فیلم زیر پوست شهر دیدیم،هنوز ایستاده است و از پا ننشسته و همه ی مشکلاتش هم باعث نشده که از روند زندگی جا بماند. این می تواند برای هرکسی که این شرایط را دارد درسی باشد که از پا ننشیند و ادامه دهد. روایت زیر پوست شهر درباره طوبی، زن کارگری که زندگی فقیرانه ای دارد، برخلاف عقیده شوهرش محمود و پسر بزرگش عباس، دوست دارد در همان خانه محقرش زندگی کند. پسر کوچک ترش علی، که به مادرش سواد می آموزد در بحبوحه انتخابات مجلس ششم، به مسائل سیاسی کشورش علاقه مند است و در فعالیت های انتخاباتی شرکت دارد و هر از گاهی پایش به کلانتری کشیده می شود. عباس که رؤیای سفر به ژاپن را در سر دارد و در یک کارگاه پوشاک کار می کند... . گلاب آدینه، محمدرضا فروتن، باران کوثری، ابراهیم شیبانی، محسن قاضی مرادی، حمیرا ریاضی، مهراوه شریفی نیا، مریم بوبانی، علی اوسیوند، نازنین فراهانی، نازنین جواهری، مهرداد فلاحتگر، وحید رزاقی و احمد یاوری شاد از بازیگران این فیلم هستند. سکانس ماندگاری از زیر پوست شهر را همزمان با تولد گلاب آدینه ببینید، فیلمی که همچنان موضوع آن با وجود گذشت 25 سال از ساخت آن، موضوع روز جامعه است. گلاب آدینه در خرداد ماه سال 86 هم در نشستی گفت: مجموعه یک فیلم، یک نقش را ماندگار می کند و ماندگاری نقش های من هم به فیلمسازان کارهایم برمی گردد. بازیگر مهمان مامان ، وقتی همه خواب بودند که در نشست بازی آفرینان سینمای ایران سخن می گفت در ادامه مطرح کرد: وقتی فیلمی خوب می شود، مجموعه این عوامل نیز خوب می شوند و برعکس زمانی که نتیجه یک فیلم خوب نشود، زحمات عوامل هم به هدر می رود. گرچه در بسیاری از موارد در نقش مادران سنتی ظاهر شده ام اما هر کدام متفاوت از دیگری هستند هر چند به یک گروه اجتماعی تعلق دارند. به طوریکه طوبی در زیر پوست شهر زنی است مستقل و نان آور خانه، اما عفت در میهمان مامان زنی است وابسته به مرد خانه وتنها در حیطه کارهای خانه زن کارآمدی است. کافی است چشم باز کنیم و اطرافمان را ببینیم. دور و برمان پر است از انواع طوبی ها، عفت ها و طیبه ها که اگر از هر کدام یک تصویر برداریم می توانیم آنها را در کارهایمان مورد توجه قراردهیم. |