| یوتیوبر معروف، York Street Gaming، که در ساخت دو بازی GTA 5 و Red Dead Redemption 2 نقش داشته، اخیراً در مورد تاخیر GTA 6 صحبت کرده است. York Street Gaming توضیح داد بسیاری از نکاتی که اکنون درباره ی بازی مطرح می شوند، پیش تر نیز شنیده شده اند. او می گوید مرحله ی نهایی سازی و صیقل دادن یک بازی معمولاً زمان بیشتری نسبت به نوشتن داستان و طراحی اولیه نیاز دارد. همچنین وی به مسئله ی اخراج کارکنان و اعتراض هایی که در نتیجه ی آن رخ داده اشاره کرده است. این توسعه دهنده اظهار می کند: من دقیقاً نمی دانم آن ها با GTA 6 چه می کنند. همان طور که گفتم، همه چیز را با کمی تردید در نظر بگیرید. این صرفاً نظر فردی است که پیش تر در آنجا کار کرده و اکنون در صنعت بازی فعالیت دارد. من بازی های زیادی را دیده ام که با تأخیر منتشر شده اند و خودم نیز در پروژه های متعددی حضور داشته ام که به تعویق افتاده اند. اغلب دلیل این تأخیرها وجود یک مکانیک خاص در بازی بوده که طی مراحل نهایی به دلیل اطمینان بیش از حد اضافه شده است. یعنی احتمال دارد یک استودیو در سال آخر توسعه، زمانی که به اطمینان خاطر رسیده است، مکانیکی جدید را به بازی اضافه کند و سپس متوجه شود با همین یک مکانیک همه چیز بهم ریخته و باگ هایی ظاهر شده اند. این بخش از بازی معمولاً بیش از حد انتظار زمان می برد. در بسیاری موارد، شرکت فراتر از توان خود می رود. آن ها نمی خواهند این موضوع را بپذیرند، اما واقعیت این است که بیش از ظرفیت خود محتوا ساخته اند و اکنون تلاش می کنند همه چیز را تکمیل کنند و بازی را تا حد ممکن زیبا بسازند، در حالی که زمان کافی برای انجام آن را ندارند. آن ها مطمئن نیستند که بتوان بازی را در زمان تعیین شده منتشر کرد. بنابراین برای خود یک بازه ی زمانی بزرگ در نظر گرفته و تصمیم می گیرند انتشار آن را مثلا تا فلان تاریخ به تعویق بیندازند. این زمان اضافه به آن ها فرصت می دهد تا با آرامش کار را ادامه دهند، شرایط تیم را به حالت عادی بازگردانند و بازی را کامل کنند تا در نهایت محصولی زیبا ارائه دهند. باید اذعان کرد که راکستار هرگز بر دستاوردهای گذشته ی خود تکیه نمی کند. اگر از طرفداران قدیمی باشید، می توانید تشخیص دهید که این استودیو از GTA تا Red Dead Redemption، سپس GTA 5 و Red Dead Redemption 2 مسیر رشد و تکامل را طی کرده است و طرفداران قدیمی می دانند که آن ها در بازی های اولیه ی خود نیز چنین روندی را تجربه کرده اند. بنابراین York Street Gaming ممکن است درباره ی این موضوع نکته ی درستی مطرح کرده باشد. |