| فرارو- قیمت گوشی های وان پلاس در ایران بین 50 تا 120 میلیون تومان است. به گزارش فرارو؛ پاساژ علاءالدین که سال ها به قلمرو مطلق سامسونگ، آیفون و شیائومی بدل شده بود، امروز با ترکیب تازه ای از برندها روبه روست. ریلمی در طبقات پایین برای خریدهای اقتصادی صف کشیده و وان پلاس در طبقات بالاتر با مدل های پرقدرت تر در ویترین ها خودنمایی می کند. گوشی های قدیمی اچ تی سی و هوآوی حالا جایشان را به برندهایی داده اند که تا چند سال پیش حتی نامشان برای خریداران ناآشنا بود. لوگوی قرمز و ساده وان پلاس در ویترین مغازه ها به یکی از نشانه های تازه بازار موبایل بدل شده؛ برندی بدون نمایندگی رسمی که با حضور پررنگ اما آرام آرام جای خالی برندهای قدیمی را پر می کند. جای خالی قدیمی ها و ظهور نسل تازه برندها بازار موبایل ایران در سال های اخیر از پرچمداران قدیمی فاصله گرفته. برندهایی چون اچ تی سی، بلک بری و حتی هوآوی -که زمانی ویترین پاساژهای تهران را در اختیار داشتند- حالا تقریبا از صحنه کنار رفته اند. ترکیبی از تحریم ها، محدودیت های وارداتی و کاهش سود واردکنندگان موجب کوچ این برندها به حاشیه شد و بدین ترتیب، نام های تازه فرصت رشد پیدا کردند. در این بین، دو برند بیش از بقیه توجه بازار را به خود جلب کردند: ریلمی در دسته اقتصادی و وان پلاس در رده میان رده و پرچمدار. هر دو برند زیرمجموعه گروه چینی BBK هستند؛ همان مجموعه ای که برندهای اوپو و ویوو را هم مدیریت می کند. بازه قیمتی وان پلاس و مدل های موجود در بازار  حضور وان پلاس در ایران محدود به چند مدل خاص نیست و دامنه قیمتی آن از حدود 50 تا نزدیک به 120 میلیون تومان گسترده شده. در بخش اقتصادی، سری ایس (Ace) بیشترین تنوع را دارد؛ وان پلاس ایس 6 حدود 54 میلیون و نسخه ایس 5 اولترا با قیمت 56 میلیون تومان در فروشگاه ها دیده می شوند. در محدوده میانی، گزینه هایی مانند وان پلاس نورد 5 با قیمتی حدود 69 میلیون و سری های 13R و 13s در بازه 84 تا 91 میلیون تومان به فروش می رسند. در رده بالاتر، وان پلاس 12 با قیمتی بین 75 تا 89 میلیون جایگاهی بین میان رده ها و پرچمداران پیدا کرده و وان پلاس 15 با بهای نزدیک به 119 میلیون تومان در صدر سبد محصولات این برند قرار دارد. علاوه بر این، فروشندگان پاساژ علاءالدین هم از رشد محسوس تقاضا برای مدل هایی چون وان پلاس 12 و 13R خبر می دهند. گوشی هایی که کیفیت پرچمداران را با قیمت میان رده عرضه می کنند. یعنی اگر سال گذشته شاید چند مدل محدود از این برند در ویترین ها دیده می شد یا نمی شد، امروز ویترین ها مملو از مجموعه ای از سری های نورد، ایس و 13R شده است. چرا وان پلاس در ایران محبوب شد؟ شرکت وان پلاس در سال 2013 همزمان با رونمایی از نخستین محصول خود یعنی وان پلاس 1 با شعار قاتل پرچمدارها به میدان آمد و حالا به رقیب مستقیم همین پرچمداران تبدیل شده. همان شعار قدیمی در بازار موبایل ایران هم طنین انداخته؛ کیفیت ساخت بالا، شارژر سریع 100 واتی، رابط کاربری اکسیژن او اس -که سبک تر از اندرویدهای سفارشی دیگر است- و طراحی نزدیک به پرچمداران سامسونگ از مهم ترین عوامل رشد این برند نوظهور قلمداد می شوند. یکی دیگر از دلایل موفقیت وان پلاس، رویکرد متفاوت این برند در معرفی محصولات تازه است. در حالی که بسیاری از رقبا برای عرضه محصول جدید فاصله زیادی ایجاد می کنند، وان پلاس هر فصل مدل تازه ای به بازار تزریق می کند. |