| فرارو- جک J4 با دو چهره متفاوت در خیابان های ایران دیده می شود؛ نسخه مونتاژی و نسخه ایرانیزه شده که با نام کی ام سی ایگل شناخته می شود. به گزارش فرارو؛ هر دو خودرو بر پایه پلتفرم یکسان و در کلاس سدان های اقتصادی طراحی شده اند. با این حال، تفاوت سطح تولید و تعداد آپشن ها موجب تفاوت قیمت 60 میلیون تومانی جک J4 ایرانی و نسخه مونتاژی شده است. قیمت جک J4 مونتاژی در نمایندگی یک میلیارد و 235 میلیون تومان است. جک J4 ایرانی اما یک میلیارد و 295 میلیون تومان قیمت دارد. تفاوت جک J4 و کی ام سی ایگل تفاوت بنیادی در بخش فنی و ساختاری دو نسخه وجود ندارد؛ هر دو از موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس CVT استفاده می کنند. ماجرا اما در جزییات مونتاژ و سطح تجهیزات نهفته است. موتور جک J4 مونتاژی حداکثر 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن متر گشتاور دارد. کی ام سی ایگل نیز همین پیشرانه را حفظ کرده و در برخی برگه های فنی با توان 104 اسب بخار معرفی شده است. جعبه دنده هر دو از نوع CVT با ضرایب متغیر است و در ایگل تنظیمات نرم افزاری متفاوت موجب واکنش نرم تر در حالت رانندگی شهری می شود.  ابعاد کلی دو خودرو تقریبا یکسان است اما ایگل با صندوق بار 520 لیتری نسبت به ظرفیت 460 لیتری J4 فضای بیشتری ارائه می دهد. مصرف سوخت ترکیبی در هر دو بین 6.2 تا 6.5 لیتر در صد کیلومتر ثبت شده و اختلاف چشمگیری ندارد. از نظر امکانات اما تفاوت آشکاری وجود دارد. جک J4 مونتاژی تجهیزات ابتدایی شامل تهویه دستی، دو کیسه هوا، سنسور عقب، مانیتور ساده و آینه های برقی دارد. ایگل با سطح بالاتری از امکانات عرضه می شود؛ ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین 360 درجه، سنسورهای نور و باران، نمایشگر بزرگ، سانروف برقی، تهویه اتوماتیک و سیستم ورود بدون کلید. در بخش ایمنی نیز ایگل با چهار کیسه هوا و سامانه های کنترل پایداری و ترمز کمکی برتری دارد، در حالی که J4 فاقد سیستم پایداری الکترونیکی است. فرمان هر دو خودرو برقی است اما ایگل واکنش سنگین تر و دقیق تری دارد. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب از نوع پیچشی در هر دو خودرو یکسان است. جک J4 مونتاژی در واقع همان مدل چینی است که با متریال باکیفیت تر و کنترل کیفی مستقیم از خط تولید کرمان موتور خارج می شود. در مقابل، کی ام سی ایگل بخشی از قطعات خود را از تأمین کنندگان داخلی دریافت می کند و همین تفاوت جزیی در کیفیت متریال کابین و نرم افزار سیستم چندرسانه ای اثرگذار بوده است.  کی ام سی ایگل چهره به روزتری دارد؛ نسخه داخلی کرمان موتور جلوپنجره، فرم سپرها و چراغ ها را بازطراحی کرده و فضای داخلی دو رنگ را جایگزین کابین تک رنگ J4 کرده است. با این حال، ساختار کلی بدنه، فنی و شاسی همان الگوی نسخه اصلی را دنبال می کند. در مجموع، عملکرد فنی دو خودرو اختلاف محسوسی ندارد اما برتری نسخه داخلی بیشتر در گستره خدمات پس از فروش، سرعت تامین قطعات و پوشش گارانتی نمایان است. |